Eddig hat alkalommal választották az év motorjának a megfelelő kategóriában a VW-csoport 2.5 TFSI motorját. Az Audi sportmodelljeiben használt öthengeres alaphelyzetben 340 lóerőt és 450 Nm nyomatékot mozgósít, ami 4,8 másodperc alatt gyorsítja 100 km/órára a 4,4 méteres Q3 sportváltozatát.

Az ABT szerint azonban 1655 kiló saját tömeghez sovány ez a teljesítmény, ezért egyedi motorvezérlést és saját fejlesztésű szoftvert alkalmazva 410 lóerőre és 530 Nm-re módosították az adatokat.

Menetadatokat nem közöl a cég, azt azonban elárulták, hogy a futóművet leültették, de nem akárhogyan: egy állítható felfüggesztést szereltek az autó alá, így a hasmagasság variálhatóan 15-45 mm-rel csökkent. Ehhez hozzátesszük a 21 colos kerekeket, és rögtön nem jut eszünkbe a sárdagasztás.

Ha már úgyis bukta a terepalkalmasságot, masszív hátsó lökhárítót kapott az autó, amiből négy darab 89 mm átmérőjű, feketére festett rozsdamentes végcső trombitál ki.