Itt a Volvo rég várt nagyautója!

A biztonságra hegyezték ki, mire másra?

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.12.03. 08.00

A BMW 5, a Mercedes E-osztály, a Jaguar XF ellenfelének szánja újdonságát a Volvo. Előzetes információk a svédek felső kategóriás szedánjáról, a Volvo S90-ről.

Igazságtalanul bánik saját magával a Volvo: úgy emlegeti ma leleplezett újdonságát, mintha egy vadonatúj szegmens vadonatúj képviselője volna. De hát hogy lehetne, ha egyszer az S80, meg előtte a 900-as széria, a nyolcvanas években pedig a 700-asok harminc éve töretlenül reprezentálják a márkát az öt méter közeli géposztályban.

Az a helyzet persze, hogy nem mindegy, mit és hogyan csinálunk, és az S80, különösen pályája vége felé, legfeljebb árában volt ütőképes ellenfele a főleg technológiai vonalon ellépett német (japán, angol) konkurenciának.

Itt a Volvo rég várt nagyautója! 1

Ezen kíván változtatni az új S90, amelyről tudvalevő (de ha nem is tudjuk, első pillantásra látszik), hogy az XC90 közvetlen rokona.

Ez remek helykihasználást, valamint (a jövőre nézve) hajtáslánc-variációk egészen széles kínálatát jelenti (beleértve a T8 konnektoros hibridet), új hangolású futóművel, kormányművel, továbbá gazdag félautonóm és egyéb vezetőtámogató rendszerekkel – a gyár szerényen úgy fogalmazott, újraalkották a Volvo vezetési élményét.

Ma már nem lehet úgy bemutatni autót, hogy legalább egy, de inkább két-három biztonság-technológiai újdonsággal ne rukkolna elő a gyár.

A vázszerkezet 35 százalékát melegen sajtolt bóracélból állították össze (piros), de a narancs- és citromsárga színnel jelölt elemek is fokozott szakítószilárdságú acélból készültek. Az első lökhárító keresztrúdja, valamint a toronykitámasztás alumínium.

A Pilot Assist nem más, mint egy nagysebességű (130 km/óráig aktív) sávban tartó rendszer adaptív tempomat funkcióval, amely azonban csak akkor működik, ha a vezető a kormányon tartja a kezét. Ilyen rendszerek elvben már évek óta rendelkezésre állnak a felső kategóriában, a kérdés az, hogy mennyire pontos és zökkenőmentes a vezérlés, hiszen a végső cél a teljesen önjáró gépkocsi.

Ami viszont tényleg az, mármint előzmények nélküli technológia, az a City Safety rendszer nagyvad-felismerő funkciója. Eléd téved egy jávorszarvas, ló vagy tehén? Semmi probléma, az autonóm fékrendszer megállítja az autót, akár vaksötétben is, pedig olyankor, mint tudjuk, minden tehén fekete.

A kép tanúsága szerint négyzónás klíma is rendelhető az S90-hez.

Szintén világújdonság a Power Pulse névre hallgató turbólyuk-mentesítő dízeltechnológia. Ennél egy kétliteres, nyomás alá helyezett légtartályt helyeztek el a rendszerben, és amennyiben a vezető alacsony fordulatszámról vagy álló helyzetből kíván intenzíven gyorsítani, innen fújják meg a turbinakereket. A légtartályt folyamatosan újratölti egy kompresszor, így az extra nyomás elvileg minden helyzetben rendelkezésre áll. A technológia a nagyteljesítményű, összkerékhajtású dízel S90 modellen debütál.

Kezdetben egyébként a T6 csúcsbenzines, valamint két dízel: a D5 és a D4 áll majd rendelkezésre. Az XC90-ben a két nagyobbik motor 320, illetve 225 lóerőt teljesít, a D4 motor az S60 fedélzetén 190 lóerős.

További műszaki információkat egyelőre nem közölt a Volvo, majd januárban.

Ismerd meg a Volvo S90 világmegváltó újdonságait! A Volvo S90 biztonsági funkcióit, dízeltechnológiáját és formai részleteit bemutató videókat ezen a linken tekintheted meg.

Kommentek

  • Benics

    hiába a nagy biztonság ha egyszerűen elkap az undor ha ránézek…soha a büdös életbe nem lesz ez konkurense a német triónak!!

Rosberg: Bottas nagyszerű megoldás

A visszavonult világbajnok Nico Rosberg szerint a Mercedes jól választott utódot Valtteri Bottas személyében, azonban nem lesz könnyű dolga a finnek.

Használt autók 1,5 millió forint körül

Kétmillió forint alatt erős a kereslet a használt autók iránt. Mi ebben a kategóriában, de inkább 1,5 millió Ft körüli áron ajánlunk használt autókat.

Nagy baleset történt az F1-pilóta orra előtt

Az utakon mindenki egyforma, és ugyanakkora eséllyel fut bele egy balesetbe. Még egy F1-es pilóta is.

F1: Iszonyú sokat gyorsulnak az új autók

Az FIA legfrissebb szimulációi szerint egyes kanyarokban akár 40 km/h-val is nőhet az autók sebessége 2017-ben.

Hol kapni még új autót szívómotorral?

Mind több márka törli a turbómentes motorokat, mert az EU-szabványos fogyasztásmérés a feltöltött motoroknak kedvez. A 2008-hoz azonban atmoszférikus háromhengerest is választhatnak az óvatosabbak.

F1: Nagyot lépett előre az új motorral a Renault

A Red Bull technikai igazgatója, Adrian Newey szerint a Renault nagyot lépett előre a 2017-es motorral, de nagy kérdés, hogy a riválisok mennyit haladtak.

Megvan, ne keresd tovább a belső égésről készült tökéletes videót

Láttunk már hengerfej helyett plexivel zárt motort, amiben jól látszott a robbanások sorozata. Mókás volt, de ez a videó a profi bemutatása a történetnek, egyszerűen kihagyhatatlan.

F1: Bottas szabadon versenyezhet Hamiltonnal

A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda leszögezte, hogy a Nico Rosberg helyére szerződtetett Valtteri Bottas sem lesz másodhegedűs, megverheti Lewis Hamiltont, ha tudja.

F1: Felülmúlná Alonsót a McLaren-újonc

A McLarennél idén bemutatkozó Stoffel Vandoorne azt mondja, nem egyszerűen a top10-ben akar végezni, hanem győzni akar, bár azt is tudja, idén erre még nem lesz sok esélye.

Zseniális újítás az autópálya-matricáknál

Számos autósnak jelent problémát annak megállapítása, hogy rendelkezik-e érvényes úthasználati jogosultsággal.

F1: Bottas még nem a végleges megoldás

A Mercedes-főnök nem titkolja, hogy Valtteri Bottas helye egyelőre csak 2017-re biztos a csapatnál, a jövőre nézve bőven van opciójuk.

Rákaptak a pestiek a percdíjas villanyautókra

A GreenGo bővítette a flottája méretét, az eddigi 45 elektromos autó helyett immár 75 autót biztosít regisztrált felhasználói számára.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.