Itt a Volvo rég várt nagyautója!

A biztonságra hegyezték ki, mire másra?

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.12.03. 08.00

A BMW 5, a Mercedes E-osztály, a Jaguar XF ellenfelének szánja újdonságát a Volvo. Előzetes információk a svédek felső kategóriás szedánjáról, a Volvo S90-ről.

Igazságtalanul bánik saját magával a Volvo: úgy emlegeti ma leleplezett újdonságát, mintha egy vadonatúj szegmens vadonatúj képviselője volna. De hát hogy lehetne, ha egyszer az S80, meg előtte a 900-as széria, a nyolcvanas években pedig a 700-asok harminc éve töretlenül reprezentálják a márkát az öt méter közeli géposztályban.

Az a helyzet persze, hogy nem mindegy, mit és hogyan csinálunk, és az S80, különösen pályája vége felé, legfeljebb árában volt ütőképes ellenfele a főleg technológiai vonalon ellépett német (japán, angol) konkurenciának.

Itt a Volvo rég várt nagyautója! 1

Ezen kíván változtatni az új S90, amelyről tudvalevő (de ha nem is tudjuk, első pillantásra látszik), hogy az XC90 közvetlen rokona.

Ez remek helykihasználást, valamint (a jövőre nézve) hajtáslánc-variációk egészen széles kínálatát jelenti (beleértve a T8 konnektoros hibridet), új hangolású futóművel, kormányművel, továbbá gazdag félautonóm és egyéb vezetőtámogató rendszerekkel – a gyár szerényen úgy fogalmazott, újraalkották a Volvo vezetési élményét.

Ma már nem lehet úgy bemutatni autót, hogy legalább egy, de inkább két-három biztonság-technológiai újdonsággal ne rukkolna elő a gyár.

A vázszerkezet 35 százalékát melegen sajtolt bóracélból állították össze (piros), de a narancs- és citromsárga színnel jelölt elemek is fokozott szakítószilárdságú acélból készültek. Az első lökhárító keresztrúdja, valamint a toronykitámasztás alumínium.

A Pilot Assist nem más, mint egy nagysebességű (130 km/óráig aktív) sávban tartó rendszer adaptív tempomat funkcióval, amely azonban csak akkor működik, ha a vezető a kormányon tartja a kezét. Ilyen rendszerek elvben már évek óta rendelkezésre állnak a felső kategóriában, a kérdés az, hogy mennyire pontos és zökkenőmentes a vezérlés, hiszen a végső cél a teljesen önjáró gépkocsi.

Ami viszont tényleg az, mármint előzmények nélküli technológia, az a City Safety rendszer nagyvad-felismerő funkciója. Eléd téved egy jávorszarvas, ló vagy tehén? Semmi probléma, az autonóm fékrendszer megállítja az autót, akár vaksötétben is, pedig olyankor, mint tudjuk, minden tehén fekete.

A kép tanúsága szerint négyzónás klíma is rendelhető az S90-hez.

Szintén világújdonság a Power Pulse névre hallgató turbólyuk-mentesítő dízeltechnológia. Ennél egy kétliteres, nyomás alá helyezett légtartályt helyeztek el a rendszerben, és amennyiben a vezető alacsony fordulatszámról vagy álló helyzetből kíván intenzíven gyorsítani, innen fújják meg a turbinakereket. A légtartályt folyamatosan újratölti egy kompresszor, így az extra nyomás elvileg minden helyzetben rendelkezésre áll. A technológia a nagyteljesítményű, összkerékhajtású dízel S90 modellen debütál.

Kezdetben egyébként a T6 csúcsbenzines, valamint két dízel: a D5 és a D4 áll majd rendelkezésre. Az XC90-ben a két nagyobbik motor 320, illetve 225 lóerőt teljesít, a D4 motor az S60 fedélzetén 190 lóerős.

További műszaki információkat egyelőre nem közölt a Volvo, majd januárban.

Ismerd meg a Volvo S90 világmegváltó újdonságait! A Volvo S90 biztonsági funkcióit, dízeltechnológiáját és formai részleteit bemutató videókat ezen a linken tekintheted meg.

Kommentek

  • Benics

    hiába a nagy biztonság ha egyszerűen elkap az undor ha ránézek…soha a büdös életbe nem lesz ez konkurense a német triónak!!

Több millió veszélyes autót hív vissza a Toyota

Közel hárommillió autót hív vissza a Toyota a Takata légzsákok meghibásodásának kockázata miatt.

Tarlós tovább üti a köztereseket, újabb fejlemény

Tarlós István szerint az autósok bírságolását érintően nem működhetnek úgy a kerületi közterület-felügyelők, mint “a legrosszabb időkre emlékeztető önkéntes rendőrök”.

A legkomolyabb játék, amit idén látsz

A Toyota Hilux tavaly történelmi eredményt ért el: Ausztrália legnagyobb számban eladott gépkocsijaként zárta az évet.  Ennek örömére készült el az életnagyságú gyerekjáték.

Ha nincs meg a sofőr, nincs büntetés – Nyilatkozott a rendőrség

Az ORFK közlése szerint a közterület-felügyelet kameráival nem lehet az objektív felelősség alapján bírságolni.

F1: Ecclestone-t meghívták a Bahreini Nagydíjra

Az F1 januárban letett urát, Bernie Ecclestone-t az arab királyság koronahercege hívta meg a két hét múlva következő futamra.

A Wankel motorral röfögő Ladáknál nincs érdekesebb orosz vas

Különc gépek életben tartói, áldás rátok. Nélkületek, elkötelezett őrültek nélkül, mi sem csodálhatnánk ezeket a gazdasági zsákutcának bizonyuló, korántsem hibátlan, de annál különlegesebb szerkezeteket.

F1: Nem tudni, mikor lesz versenyképes Honda-motor

A szezonnyitó Ausztrál Nagydíj megerősítette a téli tesztek tapasztalatait, miszerint továbbra is a Hondái a legrosszabb F1-es motor, de egyelőre nem tudni, mikor kaphat jobban a McLaren a japánoktól.

Szomorú látvány: itt tárolja a VW a dízelbotrány miatt visszavett autókat

A 2015-ben kirobbant VW-dízelbotrány szinte az egész világot érintette, a német gyártó pedig kénytelen volt néhány helyen visszavásárolni a “csaló” autókat.

Félelmetes hajsza az autópályán

Ez a videó olyan, mintha a Need for Speedet néznénk, abban vannak hasonló csapatos száguldások.

Jól rejti árát az óriás-Toyota

Rangrejtve járni nincs jobb egy valójában sokba kerülő, de árát ügyesen palástoló kisbusznál. A Toyota Proace az igényes Verso-kivitelben járt nálunk, tesztünkön hibái is kiderültek.

Targoncás oktatófilm, csak erős idegzetűeknek

Nagyon kel vigyázni, nehogy egy lehulló tapétavágó beleálljon a fejedbe, mikor épp leveszed a kobakot.

F1: Rajzfilm készült Vettel futamgyőzelméről

Elindult az új szezon, megérkezett a MiniDrivers első rajzfilmes összefoglalója is.

Különös autót fotóztak a Ferihegyi reptérnél

Olvasók küldte a fotókat, ilyet nem látni túl sűrűn itthon. Persze előfordul.

Nézd meg, hogy kell helyesen használni a körforgalmat

Remek kis animáció demonstrálja, hogyan is kell használni a többsávos körforgalmat.

F1: Dokumentumfilm-sorozatban égeti magát a McLaren

Rosszabbkor nem is készülhetne film a csapat és a versenyzők színfalak mögötti munkájáról, de a McLaren és az Amazon idén mégis erre készül.

Titkok az új Suzukiról

Stratégiát váltott a Suzuki: míg a kifutó Swift formaterve alig tér el elődjétől, az új jóval kevésbé hasonlít rájuk. A design részleteiről a főtervezőt kérdeztük.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.