Egy év, egyetlen ország és 17 millió közúti balhé

Szerző: Vezess.hu levél küldés  MTI levél küldés 
Dátum: 2015.12.03. 14.00

Több mint 17 millió veszekedéssé, illetve tettlegességgé fajult közlekedési konfliktushoz vonult ki az idén a kínai rendőrség. Ez napi 50 ezer esetet jelent.

A kínai országos közlekedésbiztonsági napon ismertetett adatokról csütörtökön számolt be a helyi média. Ezek szerint a dühös autótulajdonosok utcai összetűzései, amelyek helyszínein előfordult, hogy baseballütőt vagy konyhai bárdot találtak, csaknem százezer esetben okoztak további baleseteket. Számuk évről évre növekszik.

A közbiztonsági minisztérium közleményéből az is kiderült, hogy az autós közlekedés konfliktusainak 97 százalékban férfiak voltak a szereplői, kiváltói pedig jellemzően a sok feszültséggel járó csúcsforgalmi helyzetek.

A China Daily című napilap összeállítása szerint még a Kínai Tudományos Akadémia pszichológiai intézete is foglalkozott az agresszív vezetés és viselkedés okaival, s egyértelműnek látta, hogy a nagyvárosok forgalmi dugóiban ingerültebbek a sofőrök, gyakrabban alakulnak ki közöttük verbális és fizikai összetűzések.

A konfliktusok gyakori szereplői olyan emberek, akik csak úgy tudják megbillent érzelmi egyensúlyukat visszaállítani, ha vélt vagy valós sérelmeikért elégtételt vesznek embertársaikon, a másik autóvezetőn.

A közbiztonsági tárca jelentéséből az is kiderült, hogy a mobiltelefonok vezetés közben történő használata miatt keletkezett súlyos közlekedési balesetekben tavaly több mint 21 500-an vesztették életüket. A “figyelmetlenség” rovására 400 ezer balesetet írtak. Ugyanakkor a szigorítások következtében az elmúlt 4 évben 25 százalékkal csökkent az ittas vezetések száma és 39 százalékkal az ittas vezetők által okozott halálos baleseteké.

Kínában október végéig 276 millió járművet helyeztek forgalomba hivatalosan, ezek közül Pekingben körülbelül 5,2 millió fut az utakon.

Kommentek

Morbid: El akarták lopni a Ferrari-alapító maradványait

Az olasz rendőrség kedden közölte, hogy sikerült meghiúsítaniuk a néhai Ferrari-alapító, Enzo Ferrari földi maradványainak ellopását. Váltságdíjra utaztak a reménybeli sírrablók.

Nagy lebukás, tényleg sok a magyar gyorshajtó

A vezetési hibák 36 százaléka gyorshajtásból fakad, de toplistás a hirtelen fékezés és a motor túlpörgetése is.

Jön a 30-as korlátozás lakott területeken?

Violeta Bulc, az Európai Unió közlekedésért felelős biztosa szerint érdemes lenne szigorúbban korlátozni a sebességet lakott területen.

Harmadik üléssort kap a Honda CR-V

Az új generációs Honda CR-V fedélzetén mostantól akár heten is utazhatnak. Egyetlen bökkenő van csupán: a sokszemélyes verziót csupán egy piacon forgalmazzák.

Miért csökkentették 70-re a tempót a reptéri úton?

Pár hónapja felvetettük a Budapest Közútnál, hogy tán újra kéne gondolni a repülőtéri gyorsút forgalmi rendjét. És, Isten irgalmazzon lelkünknek, újra is gondolták!

F1: A Merci-főnökön röhög az egész internet

Toto Wolff beindította a mémgyárakat az Ausztrál Nagydíjon bemutatott asztalcsapkodásával.

Videó: Ilyen közel voltak a nézők Vettel Ferrarijához

Sebastian Vettel melbourne-i fedélzeti kamerás felvételéből látszik igazán, mennyire veszélyes volt, hogy a nézők már a levezető körön a pályára rohantak.

F1: Lewis Hamilton önéletrajzi filmet tervez

Nem lát megfelelő színészt, ezért önmagát alakítaná.

F1: Bahreinben dől el, mi is van az előzésekkel

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szerint meg kell várni a Bahreini Nagydíjat az előzésekkel kapcsolatos végleges elemzésekhez.

F1: Vérfürdő készül a középmezőnyben

Az első három csapat kiléte világos, de a best of the rest pozíciójáért 2017-ben öldöklő csata folyhat a Forma-1-es középmezőnyben. Ki van előrébb, ki bírja tovább a fejlesztési versenyt?

Tarlós téved – visszaszólt a bírságoló közteres

Több ponton vitatja a főpolgármester állításait az autósokat személyenként akár tucatnyi 50 ezres bírsággal nyakon öntő közteresek főnöke.  Tarlós szerint ne fizessenek, az ügyvéd szerint ez butaság.

F1: Nem a trükkös futómű csinálta ki a Red Bullt

A Red Bull szerint a felfüggesztésekre vonatkozó új szabályoknak nincs közük ahhoz, hogy a csapat a Ferrari és a Mercedes mögé szorult az Ausztrál Nagydíjon.

F1: Ő lesz Räikkönen utódja?

A Ferrari korábbi csapatfőnöke szerint megvan, kire cserélhetné a veterán Kimi Räikkönent a Ferrari 2018-ban.

Használt hibrid buszokat vásárol a főváros

Újra visszatérhetnek a hibrid buszok Budapestre, igaz, ezek használtak lesznek és csak szóló kivitelűek.

F1: Alonso még öt évig maradhat?

A McLaren-Honda jelenlegi versenyképessége mellett az sem lenne meglepő, ha Fernando Alonso féltávnál kiszállna, de a wokingi csapat főnöke azt reméli, sokáig marad még a kétszeres bajnok spanyol.

Lauda: Bottas máris bizonyított

A Mercedes-csapat elnöke az Ausztrál Nagydíj után úgy látja, hogy jól választottak Valtteri Bottasszal, a finn elődje, Nico Rosberg szintjén van.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.