Összkerékhajtást kapnak a Mercedes V12-es modelljei

Erősebbek is lesznek

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.12.02. 08.00

Fontos modellfejlesztésre szánta rá magát a Mercedes: hamarosan kettő helyett négy keréken át viszi aszfaltra 12 hengeres motorjainak teljesítményét.

AMG S65: a maga 630 lóerős, hatliteres, tizenkét hengeres motorjával ez a modell képvisel mindent, amit a Mercedes ma kínálhat vásárlóinak. Kivéve egy dolgot: a V12-es blokkra akasztott, hétfokozatú váltó mögül hiányzik az osztómű, ami az első kerekekre vinné a nyomaték egy részét, úgy, ahogy az egyébként az AMG S63 és számos egyéb Mercedes-modell esetében megszokott.

A jelek szerint ez kellő számú potenciális vásárlónak okozott hiányérzetet ahhoz, hogy Stuttgart változtatni akarjon a helyzeten. Amint az AMG vezére, Tobias Moers egy amerikai lapnak adott interjújában elmondta, hamarosan összkerékhajtást kap a V12-es csúcsverzió. Ez azonban nem minden: mivel a jelenlegi kiosztásban túlságosan szerény a teljesítménykülönbség a V8 és a V12 között – előbbi 585 lóerős, mindössze 45-tel kevesebb a csúcsváltozatnál -, jelentősen fel kívánják erősíteni a tizenkét hengeres blokkot.

AMG S65: jelenleg 4,1 mp alatt gyorsul 100 km/órára, míg a gyengébb S63 összkerékhajtással 4,0 másodpercet tud.

A további változások között szerepel a váltómű lecserélése is: a jelenlegi, hétfokozatú AMG váltó helyébe kilencgangos egység lép, legalábbis a V8-as változatokon.

Kommentek

Nagy baleset történt az F1-pilóta orra előtt

Az utakon mindenki egyforma, és ugyanakkora eséllyel fut bele egy balesetbe. Még egy F1-es pilóta is.

F1: Iszonyú sokat gyorsulnak az új autók

Az FIA legfrissebb szimulációi szerint egyes kanyarokban akár 40 km/h-val is nőhet az autók sebessége 2017-ben.

Hol kapni még új autót szívómotorral?

Mind több márka törli a turbómentes motorokat, mert az EU-szabványos fogyasztásmérés a feltöltött motoroknak kedvez. A 2008-hoz azonban atmoszférikus háromhengerest is választhatnak az óvatosabbak.

F1: Nagyot lépett előre az új motorral a Renault

A Red Bull technikai igazgatója, Adrian Newey szerint a Renault nagyot lépett előre a 2017-es motorral, de nagy kérdés, hogy a riválisok mennyit haladtak.

Megvan, ne keresd tovább a belső égésről készült tökéletes videót

Láttunk már hengerfej helyett plexivel zárt motort, amiben jól látszott a robbanások sorozata. Mókás volt, de ez a videó a profi bemutatása a történetnek, egyszerűen kihagyhatatlan.

F1: Bottas szabadon versenyezhet Hamiltonnal

A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda leszögezte, hogy a Nico Rosberg helyére szerződtetett Valtteri Bottas sem lesz másodhegedűs, megverheti Lewis Hamiltont, ha tudja.

F1: Felülmúlná Alonsót a McLaren-újonc

A McLarennél idén bemutatkozó Stoffel Vandoorne azt mondja, nem egyszerűen a top10-ben akar végezni, hanem győzni akar, bár azt is tudja, idén erre még nem lesz sok esélye.

Zseniális újítás az autópálya-matricáknál

Számos autósnak jelent problémát annak megállapítása, hogy rendelkezik-e érvényes úthasználati jogosultsággal.

F1: Bottas még nem a végleges megoldás

A Mercedes-főnök nem titkolja, hogy Valtteri Bottas helye egyelőre csak 2017-re biztos a csapatnál, a jövőre nézve bőven van opciójuk.

Rákaptak a pestiek a percdíjas villanyautókra

A GreenGo bővítette a flottája méretét, az eddigi 45 elektromos autó helyett immár 75 autót biztosít regisztrált felhasználói számára.

Horvát villanyautó verte el a Bugatti Veyront

Na jó, nem akármilyen villanyautó, hanem a Rimac Concept One, ami sorra eszi meg a szupersportautókat.

Óriási rekord a szentgotthárdi Opel-gyárban

Szentgotthárd rekordévet zárt 2016-ban: közel 630 ezer motor készült az Opel magyarországi gyárában, ami 23 százalékkal több, mint eddig bármikor.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.