Összkerékhajtást kapnak a Mercedes V12-es modelljei

Erősebbek is lesznek

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.12.02. 08.00

Fontos modellfejlesztésre szánta rá magát a Mercedes: hamarosan kettő helyett négy keréken át viszi aszfaltra 12 hengeres motorjainak teljesítményét.

AMG S65: a maga 630 lóerős, hatliteres, tizenkét hengeres motorjával ez a modell képvisel mindent, amit a Mercedes ma kínálhat vásárlóinak. Kivéve egy dolgot: a V12-es blokkra akasztott, hétfokozatú váltó mögül hiányzik az osztómű, ami az első kerekekre vinné a nyomaték egy részét, úgy, ahogy az egyébként az AMG S63 és számos egyéb Mercedes-modell esetében megszokott.

A jelek szerint ez kellő számú potenciális vásárlónak okozott hiányérzetet ahhoz, hogy Stuttgart változtatni akarjon a helyzeten. Amint az AMG vezére, Tobias Moers egy amerikai lapnak adott interjújában elmondta, hamarosan összkerékhajtást kap a V12-es csúcsverzió. Ez azonban nem minden: mivel a jelenlegi kiosztásban túlságosan szerény a teljesítménykülönbség a V8 és a V12 között – előbbi 585 lóerős, mindössze 45-tel kevesebb a csúcsváltozatnál -, jelentősen fel kívánják erősíteni a tizenkét hengeres blokkot.

AMG S65: jelenleg 4,1 mp alatt gyorsul 100 km/órára, míg a gyengébb S63 összkerékhajtással 4,0 másodpercet tud.

A további változások között szerepel a váltómű lecserélése is: a jelenlegi, hétfokozatú AMG váltó helyébe kilencgangos egység lép, legalábbis a V8-as változatokon.

Kommentek

Rózsaszín taxikkal védik a nőket

A nők biztonságos közlekedését szolgáló új taxiszolgáltatást indítanak csütörtökön Pakisztánban: a nők vezette rózsaszín taxikat telefonon vagy mobilalkalmazáson keresztül lehet megrendelni, de akár le is lehet inteni az utcán.

Van okostelefonod? Akkor ezt most imádni fogod!

Persze csak akkor, ha Te is azok közé tartozol, akik sokszor elfelejtik, pontosan hová is parkoltak. Nagyvárosban azért ez előfordul, pláne ha nincs helyismereted.

Minden autó megbukott a spanyol emissziós vizsgálaton

Spanyolországban minden vizsgált, dízelmotoros autómodell a megengedettnél több káros anyagot bocsát ki közúton.

Nem erőlteti tovább a kisautókat a BMW

Nem tervezi újabb modell fejlesztését a Mini fronthajtásos platformjára a BMW. Inkább nagyobb autóiból szeretne többet eladni.

F1: Minden, amit tudni érdemes a 2017-es szezonról

…címvédés, hiszen Nico Rosberg visszavonult. Hogy mi lesz, mi lehet az új autókat hozó új F1-es idényben, alább soroljuk. Szezonelőzetes.

Tudod, hogyan kell helyesen parkolni? Lehet, hogy nem

Mi a különbség a parkolási pótdíj és a helyszíni bírság között? Most néhány kérdésre választ adunk.

F1: Hülkenberg végre sisakot választott

Zöld vagy piros? Ma megkaptuk a választ. A Force India versenyzői is újítottak, de nincs benne sok köszönet.

F1: Hamilton thai boksszal készült a szezonra

A Mercedes-pilóta brutális kockahasat villantott a szezonnyitó előtt.

Tavaszi tennivalók az autó körül

Azzal, hogy kivesszük a csomagtartóból a hóláncot és elmegyünk a gumishoz, hogy cserélje le a téli gumit nyárira, még nem végeztünk a nyári átállással

McLaren: A Honda felejtse el a céges kultúrát!

A McLaren versenyfőnöke szerint a motorgyártó Hondának el kellene fogadnia, hogy a Forma-1 más világ, mint az autógyártás, itt mindennél fontosabb a gyorsaság és a hatékonyság.

Milliós bírságok az osztrák utakon

Vége a türelmi időszaknak, milliós bírságokat kaphatnak az osztrák utakon közlekedők, ha nem tartják be a szabályokat.

Akár Budapesten is feltűnhet az új magyar busz

Úgy tűnik, a hazai elővárosi és távolsági szegmensben a magyar Credo veszi át az Ikarus korábbi vezető szerepét. A cégnél azért Budapestről sem tettek le teljesen.

F1: Ricciardo kisiklatná a Verstappen-expresszt

Daniel Ricciardo hangsúlyozza, hogy egyelőre jó a viszonya Max Verstappennel, de az motiválja, hogy megverje a széles körben hájpolt holland tinit.

Vadállat hibridet fejleszt a McLaren

2019-ben érkezik minden idők legáramvonalasabb McLarenje. A BP23 kódjelű jármű frappáns trükkel tiszteleg az egykori F1 előtt.

A Forma-1 befutott Melbourne-be, képeken a készülődés

Itt az első képcsomag a Forma-1-es szezonnyitó Ausztrál Nagydíj helyszínéről. Készülődés, mókázás, szponzori rendezvények, pályabejárások Melbourne-ben.

F1: A Red Bullt sem kell félteni

A Red Bull-os Daniel Ricciardo szerint hátrányuk egészen kicsi a Mercedeshez és a Ferrarihoz képest, és a megbízhatóság miatt sem aggódik.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.