Az Uber elsők között Budapesten állította fel speciális kioszkját, az UberSZONDA nevű eszközt. A közösségi fuvarmegosztó ittasvezetés-megelőzési kampányának keretében a város három forgalmas pontján lehetett találkozni a géppel.

Csütörtöktől szombatig összesen több mint 150 ember fújta meg a belvárosban a szondát, amely az esetek több mint felében mutatott pozitív eredményt. Számukra a rendszer rendelt egy Ubert, amely térítésmentesen hazaszállította őket. A figyelemfelhívó kampány keretein belül több mint 80 ember juthatott haza ingyen.

A kampány célja az volt, hogy felhívják a figyelmet az ittas vezetés veszélyeire. A KSH adatai szerint 2014-ben összesen 169, míg 2015 első három negyedévében 111 ittas állapotban előidézett közúti balesetet regisztráltak Budapesten. Az elmúlt évben a személysérüléses balesetek 10%-a ittas vezetés miatt következett be.