Tovább csiszolták a 911 Turbót

Erősebb, látványosabb, okosabb

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.12.01. 08.00

Megnövelt teljesítménnyel, optikai módosításokkal, extra funkciókkal lép színre januárban a megújult Porsche 911 Turbo.

Az ember egy idő után rájön, hogy a kevesebb általában több. A Posche dizájnerei nem érzik így, a 911 Turbo átrajzolása során ducibbra, díszesebbre, barokkosabbra faragták az autót. Légterelő lemezek, dupla soros LED-fények, módosított kilincsek, szélesebb kerekek, 3D-s hátsó lámpatestek felelősek a vizuális túltöltésért. A megjelenés persze ízlés dolga, az pedig biztos, hogy a Turbo változatlanul első pillantásra felismerhető.

Az is biztos, hogy akárhogy néz ki, a 911 Turbo mindig, mindenből a legjobbat kapja a Porschétól. Most például +20 lóerőt mindkét kivitelében, így a Turbo 540, a Turbo S pedig 580 lóerős – a fejlődés a módosított felömlőknek, új injektoroknak és nagyobb nyomású üzemanyag-befecskendezésnek köszönhető.

Nem csak papíron erősebb, de érzésre is harapósabb lett a motor, köszönhetően annak a funkciónak, amely terhelésváltáskor nyitva hagyja a pillangószelepet, csak az üzemanyag-adagolást állítja le egy pillanatra, így amint a sofőr visszalép a gázra, késlekedés nélkül reagál a motor. A hatás alapüzemmódban is érezhető, de igazán Sport és Sport Plus állásban markáns.

A fentieknek köszönhetően a 911 Turbo végre átlépte a három másodperces álomhatárt: a Turbo S kupé 2,9 mp alatt gyorsul 100 km/órára, végsebessége az eddig 318 helyett 330 km/óra. A gyengébb teljesítményű alapmodell egyetlen tizedmásodperccel lomhább, a csúcssebesség 315-ről 320 km/órára nőtt. Eközben az átlagos üzemanyag-fogyasztás minden kivitelnél 0,6 literrel csökkent, ami részben a motor újrahangolásának, részben a sebességváltó átprogramozásának köszönhető.

Minden 911 Turbóhoz alapáron adják a Sport Chrono csomagot. A 918 Spyder stílusában megrajzolt, 36 centi átmérőjű sportkormányon kapott helyet a csomaghoz tartozó, négyállású üzemmódválasztó tárcsa, amelynek közepét megnyomva aktiválhatjuk a Sport Response funkciót, amely versenyautókat idéző gázreakciókat és paprikás váltásokat eredményez, alkalmanként 20 másodpercen át.

A PSM menetstabilizáló rendszer újdonsága a különösen dinamikus Sport fokozat, amely a Sport Response funkcióhoz hasonlóan bármely alap üzemmódból aktiválható: a korábbi, hasonló PSM-beállításánál is agresszívabb és megbocsátóbb a rendszer hangolása. Az öngyilkos hajlamúak teljesen ki is kapcsolhatják a menetstabilizálót.

Az adaptív futómű is megmaradt alapszolgáltatásnak, ám a beállítási tartomány szélesebb lett. A Turbo S újdonsága a PDCC karosszériadőlés-gátló funkció, alapáras a karbon-kerámia fékrendszer. Opcióként kérhető radaros holttérfigyelő, valamint továbbra is elérhető a parkolást megkönnyítő rendszer, amely 4 centivel megemeli az első tengelynél a karosszériát.

Aki egy 911 Turbo fedélzetén unatkozik, azt nagyon elkényeztette az élet, mindenesetre a Porsche új multimédiás egységet fejlesztett az autóhoz, érintőképernyővel, online kapcsolódással, kézírás-felismeréssel, műhold- és panorámaképes navigációval. Az okostelefon-integráció teljes körű, egyes fedélzeti funkciók a távolból, telefonról vezérelhetők.

Egyszerre kerül piacra a kupé és a kabrió.

A megújult 911 Turbo 2016 januárjától rendelhető.

Kommentek

  • Iceman.

    A Turbo S, nem 480, hanem 580 Le. Meglepő is volna, ha gyengébb lenne, mint a sima.

Milyen lesz idén az F1? A Red Bull videón mutatja meg

Egy igazi F1-rajongónak ugyan nem lesz újdonság, de megnézésre azért érdemes a Red Bull animációs videója, amelybe az autók idei változásait tekinthetjük át.

F1: “Első nap az iskolában” – videó

Videós összeállítás Valtteri Bottas első napjáról a Mercedes központjában

F1: Magnussent nem érdekli a renault-s beszólás

A Renault-tól a Haashoz igazolt Kevin Magnussen nem vette magára, hogy az előző csapata főnöke megkérdőjelezte a munkamorálját.

Ezért nincs itthon normálisan eltakarítva a hó

Egy olvasói videó kapcsán megkérdeztük a Magyar Közút Nonprofit Zrt.-t, hogy ugyan miért nincs normálisan letakarítva a hó az utakról. Megkaptuk a választ.

Több téren is tökéletesebb az idei Lexus IS

Az idei évre frissülő Lexus IS átgondoltabb külsővel, javított kezelőfelülettel, átfésült futóművel érkezik, és most is, mint mindig, a német konkurencia babérjaira tör.

F1: Ezért mellőzte Wehrleint a Mercedes

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff azért nem Pascal Wehrleint ültette Nico Rosberg helyére, mert nem akarta tönkretenni a fiatal pilóta karrierjét.

“Feltámad a Trabant, 1,4 millióba fog kerülni!”

Muszáj írni egy olyan álhírről, ami futótűzként terjed a közösségi hálókon, és egyre több oldal hiteles állításként veszi át, pedig csak nyomokban igaz.

F1: Maldonado várta a mercis lepattanót

A korábbi Williams- és Lotus-pilóta balesetkirály, Pastor Maldonado abban reménykedett, hogy Nico Rosberg visszavonulása visszatérési lehetőséget nyit számára a Forma-1-ben.

F1: 2017-ben is a tavalyi autóval indulna a sereghajtó

Az összeomlás szélén táncoló Manor-csapat kérvényezte a Nemzetközi Automobil Szövetségnél, hogy a tavalyi modellel vághasson neki a 2017-es idénynek.

Száznál is több autóbuszt vásárolt tavaly a BKV

Megkérdeztük a BKV-t, hogy tavaly hány darab autóbuszt sikerült vásárolniuk. A számolgatás végén mi is meglepődtünk.

F1: Bottas magával vitte a Williams-szponzort

A Williams nem csak versenyzőjét veszti el, Valtteri Bottasszal együtt régi-régi szponzora is a Mercedeshez távozik.

Keményít a rendőrség: minden sofőrnek szondát kell fújni

Mostantól nincs kivétel, minden sofőrnek meg kell fújnia az alkoholszondát. A rendőrség a finn módszerrel szeretné kiszűrni az ittas vezetőket. Nógrádban vezetik be először.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.