Tovább csiszolták a 911 Turbót

Erősebb, látványosabb, okosabb

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.12.01. 08.00

Megnövelt teljesítménnyel, optikai módosításokkal, extra funkciókkal lép színre januárban a megújult Porsche 911 Turbo.

Az ember egy idő után rájön, hogy a kevesebb általában több. A Posche dizájnerei nem érzik így, a 911 Turbo átrajzolása során ducibbra, díszesebbre, barokkosabbra faragták az autót. Légterelő lemezek, dupla soros LED-fények, módosított kilincsek, szélesebb kerekek, 3D-s hátsó lámpatestek felelősek a vizuális túltöltésért. A megjelenés persze ízlés dolga, az pedig biztos, hogy a Turbo változatlanul első pillantásra felismerhető.

Az is biztos, hogy akárhogy néz ki, a 911 Turbo mindig, mindenből a legjobbat kapja a Porschétól. Most például +20 lóerőt mindkét kivitelében, így a Turbo 540, a Turbo S pedig 580 lóerős – a fejlődés a módosított felömlőknek, új injektoroknak és nagyobb nyomású üzemanyag-befecskendezésnek köszönhető.

Nem csak papíron erősebb, de érzésre is harapósabb lett a motor, köszönhetően annak a funkciónak, amely terhelésváltáskor nyitva hagyja a pillangószelepet, csak az üzemanyag-adagolást állítja le egy pillanatra, így amint a sofőr visszalép a gázra, késlekedés nélkül reagál a motor. A hatás alapüzemmódban is érezhető, de igazán Sport és Sport Plus állásban markáns.

A fentieknek köszönhetően a 911 Turbo végre átlépte a három másodperces álomhatárt: a Turbo S kupé 2,9 mp alatt gyorsul 100 km/órára, végsebessége az eddig 318 helyett 330 km/óra. A gyengébb teljesítményű alapmodell egyetlen tizedmásodperccel lomhább, a csúcssebesség 315-ről 320 km/órára nőtt. Eközben az átlagos üzemanyag-fogyasztás minden kivitelnél 0,6 literrel csökkent, ami részben a motor újrahangolásának, részben a sebességváltó átprogramozásának köszönhető.

Minden 911 Turbóhoz alapáron adják a Sport Chrono csomagot. A 918 Spyder stílusában megrajzolt, 36 centi átmérőjű sportkormányon kapott helyet a csomaghoz tartozó, négyállású üzemmódválasztó tárcsa, amelynek közepét megnyomva aktiválhatjuk a Sport Response funkciót, amely versenyautókat idéző gázreakciókat és paprikás váltásokat eredményez, alkalmanként 20 másodpercen át.

A PSM menetstabilizáló rendszer újdonsága a különösen dinamikus Sport fokozat, amely a Sport Response funkcióhoz hasonlóan bármely alap üzemmódból aktiválható: a korábbi, hasonló PSM-beállításánál is agresszívabb és megbocsátóbb a rendszer hangolása. Az öngyilkos hajlamúak teljesen ki is kapcsolhatják a menetstabilizálót.

Az adaptív futómű is megmaradt alapszolgáltatásnak, ám a beállítási tartomány szélesebb lett. A Turbo S újdonsága a PDCC karosszériadőlés-gátló funkció, alapáras a karbon-kerámia fékrendszer. Opcióként kérhető radaros holttérfigyelő, valamint továbbra is elérhető a parkolást megkönnyítő rendszer, amely 4 centivel megemeli az első tengelynél a karosszériát.

Aki egy 911 Turbo fedélzetén unatkozik, azt nagyon elkényeztette az élet, mindenesetre a Porsche új multimédiás egységet fejlesztett az autóhoz, érintőképernyővel, online kapcsolódással, kézírás-felismeréssel, műhold- és panorámaképes navigációval. Az okostelefon-integráció teljes körű, egyes fedélzeti funkciók a távolból, telefonról vezérelhetők.

Egyszerre kerül piacra a kupé és a kabrió.

A megújult 911 Turbo 2016 januárjától rendelhető.

Kommentek

  • Iceman.

    A Turbo S, nem 480, hanem 580 Le. Meglepő is volna, ha gyengébb lenne, mint a sima.

Ha nincs meg a sofőr, nincs büntetés – Nyilatkozott a rendőrség

Az ORFK közlése szerint a közterület-felügyelet kameráival nem lehet az objektív felelősség alapján bírságolni.

Kiderült, hogyan úszható meg az 50 ezres bírság

Lehet egy módja annak, hogyan kerülhető el a közterület-felügyelők által kiszabott 50 ezres bírságok kifizetése.

Durva rekord a magyar autópályákon

Az előző évhez képest 2016-ban jelentősen nőtt a bliccelő autósok ellen indított pótdíjas eljárások száma Magyarországon.

BMW M8: új legenda születik

Az 5-ös és 7-es szériákkal közös padlólemezre épül a leendő BMW 8-as szuperkupé. Már az M-verzióját tesztelik.

Targoncás oktatófilm, csak erős idegzetűeknek

Nagyon kel vigyázni, nehogy egy lehulló tapétavágó beleálljon a fejedbe, mikor épp leveszed a kobakot.

F1: Rajzfilm készült Vettel futamgyőzelméről

Elindult az új szezon, megérkezett a MiniDrivers első rajzfilmes összefoglalója is.

Különös autót fotóztak a Ferihegyi reptérnél

Olvasók küldte a fotókat, ilyet nem látni túl sűrűn itthon. Persze előfordul.

Nézd meg, hogy kell helyesen használni a körforgalmat

Remek kis animáció demonstrálja, hogyan is kell használni a többsávos körforgalmat.

F1: Dokumentumfilm-sorozatban égeti magát a McLaren

Rosszabbkor nem is készülhetne film a csapat és a versenyzők színfalak mögötti munkájáról, de a McLaren és az Amazon idén mégis erre készül.

Titkok az új Suzukiról

Stratégiát váltott a Suzuki: míg a kifutó Swift formaterve alig tér el elődjétől, az új jóval kevésbé hasonlít rájuk. A design részleteiről a főtervezőt kérdeztük.

F1: Wehrlein dicséretet, és nem kritikát érdemel

A Sauber csapatfőnöke, Monisha Kaltenborn keményen kritizálta azokat, akik kritikát fogalmaztak meg az Ausztrál Nagydíjtól visszalépett Pascal Wehrleinnal szemben.

A főnök még több Verstappent akar az F1-be

A Forma-1 motorsportért felelős igazgatója, Ross Brawn arról álmodik, hogy a közeljövőben még több Max Verstappen versenyez majd a sorozatban.

Élesben veti be elektromos haszonjárműveit a Mercedes

Bár még nincs sorozatgyártásra alkalmas elektromos változat a Vitóból és a Sprinterből, mégis élesben tesztelhetik őket a következő években.

F1: Ha gyors a Ferrari, Vettel marad

A Ferrarinak akkor van a legnagyobb esélye a Sebastian Vettellel való szerződéshosszabbításra, ha gyors autót adnak alá. De mi lesz Räikkönennel a felpörgött Vettel mellett?

F1: A kis Schumacher is világbajnok lenne

Michael Schumacher fia, Mick édesapját tekinti a bálványának, így ő is szertne a Forma-1-es világbajnoki címig jutni.

F1-es motorértekezletre megy az Audi

Német sajtóértesülés szerint a jelenlegi motorgyártók mellett a Volkswagen-csoport egyik képviselője is ott lesz a Forma-1-es erőforrások jövőjét illető pénteki megbeszélésen.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.