Túl gyorsan váltott a lámpa, ez okozta a gázolást

450 milliós kártérítés

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.11.30. 06.30

Ígéretes sportkarrier várt arra a fiatalemberre, akit 2008-ban elgázoltak egy New York-i kereszteződésben. A bíróság most döntött a város ellen indított perben.

A kelleténél jóval rövidebb ideig volt az a lámpa abban a kereszteződésben, amelyben hét évvel ezelőtt kis híján életét vesztette egy fiatalember – így határozott az illetékes bíróság

Az akkor 22 éves Joseph Mare 2008 február 10-én a hajnali órákban éppen cigarettáért indult New York Queens városrészében. Egy szabálytalan kialakítású zebrához ért, megvárta, hogy a lámpa zöldre váltson, és lelépett az úttestre. Épp csak hogy elért a félúton kialakított, rendkívül keskeny járdaszigetig, amikor tilos jelzést kapott, ám mivel a harminc centis járdaszigetet veszélyesnek ítélte meg, megpróbált inkább átjutni a piroson.

Ekkor gázolta őt el egy közeledő BMW. A fiatalember 15 métert repült, mindkét bokája eltört, és súlyos fejsérülést szenvedett. Húsz műtéttel és alapos rehabilitációt követően ismét képes volt járni, ám arról az álmáról, hogy professzionális baseball-játékos legyen (és amire tehetsége alapján meglett volna minden esélye), örökre le kellett mondania.

Itt történt a baleset. A Google Térkép jól mutatja, hogy nehezen belátható a kereszteződés, bárhonnan érkezhet autó.

Ügyvédei szerint egyértelműen a rosszul programozott lámpa, ezáltal maga a városvezetés okozta a súlyos balesetet. Utóbbi azzal védekezett, hogy soha nem készült erre vonatkozó tanulmány. Mostanra viszont a felperesek által felkért szakértők megállapították, hogy a jogszabályok szerinti, biztonságos átkeléshez az adott kereszteződésben legalább 27,5 másodpercre lett volna szükség.

A bíróság ezért az áldozat javára döntött, és másfél millió dolláros (450 millió Ft) kártérítést ítélt meg neki. Az autót vezető férfit annak idején felmentették, ám biztosítója 100 000 dollárt utalt át a kárvallott számlájára.

Joseph Mare egyébként a lehetőségekhez mérten teljesen felépült, és bár soha nem tudott a korábbi szinten baseballozni, ma is személyi edzőként dolgozik

Kommentek

  • kawaninja

    óóó! budapesten is van ilyen gyalogátkelő! f1-es rajtot kell venni a zöldre váltáskor, és még ha szaporán lépkedsz is bepirul a lámpa mire átérsz. de németországban is tapasztaltam már ilyet, és még számtalan helyen lehet.
    nem tudom kik, és mi alapján tervezik meg a lámpák vezérlését, de az tény, hogy egy ilyen gyalogátkelőn egy idős embernek esélye sincs a zöld jelzésen, szabályosan átkelni. (a biztonságra nem térnék ki, mert az még a szabad jelzés ellenére sem garantált)

    viszont! egy kicsit furcsa a történet.
    ha én úgy döntök, hogy a tilos jelzésen átmegyek, akkor baromira körültekintő leszek! a saját egészségemre és testi épségemre én tudok a leginkább vigyázni. nem tudom melyik irányba ment emberünk, de max 3 sávot kellett leküzdenie(akkor csak egy irányból jöhet autó), ami nincs 10 méter, és abból is egy kanyarodó sáv, tehát ott minden esetben lassabb a forgalom. azt 2 mp alatt egy sportoló simán letudja. ennyi idő alatt egy autó kb. 30 m-t tesz meg városi tempóval. ekkora távolság lazán belátható. kanyarodó autónál még egyszerűbb a képlet.
    azt sem tudni mennyi idő után ítélte veszélyesnek a járdaszigeten történő ácsorgást, de az is biztos, hogy szigetet közrefogó két sávban nem lehet egyforma intenzitású a forgalom sebessége.

    tehát, a kereszteződés szerintem jól belátható, csak a szemet kell használni. az is hülyeség, hogy bárhonnan érkezhet autó. ahonnan a lámpa engedi, mert a lámpák működtek. ezeket jól kihasználva, ha mindenképp át akarok menni, 2 mp alatt meg tudom csinálni. de csak akkor vágok bele!
    egyébként meg kibekkeltem volna azon a “veszélyes” járdaszigeten a következő zöldig, kihasználva a csendesebb oldali sáv valamelyikét.

    2008.február 10. vasárnap volt. hajnal. nem hiszem, hogy akkora lett volna forgalom, az útviszonyokat meg nem ismerjük. inkább az esti buli lehetett sok.
    a sors iróniája, hogy cigarettáért ment a SPORTOLÓ!
    A DOHÁNYZÁS KÁROS AZ EGÉSZSÉGRE!
    lehet, hogy cinikusnak hangzik, de profi sport a dohányzással számomra nem összeegyeztethető.

    ja! milyen az a szabálytalan kialakítású zebra?

F1: Hivatalos, hogy Wehrlein a Saubernél folytatja

A Sauber hivatalosan is bejelentette 2017-es felállását. Ahogyan arra hetek óta számítani lehetett, Pascal Wehrlein lesz Marcus Ericsson csapattársa.

F1: A szezon közepétől nyerhet a Red Bull

A Red Bull tulajdonosa, Dietrich Mateschitz csak a 2017-es idény közepétől vár futamgyőzelmeket csapatától. A Renault-n múlik, mennyire lesz sikeres az alakulat.

F1: A McLaren idén sem célozza a bajnoki címet

Fernando Alonso ugyan már nagyon szeretne a győzelmekért, a bajnoki címért versenyezni, de a McLarennél idén az első négybe jutás a cél.

F1: “Azt hittem, Nico még mindig részeg”

A Forma-1-es legenda Gerhard Berger még most sem igazán fogta fel, hogy Nico Rosberg világbajnokként a visszavonulást választotta.

Ezek az év legjobb új autói

A brit autós sajtó egyik meghatározó oszlopa, a What Car? minden évben megválasztja a legjobb újdonságokat. Így tettek idén is.

Bosszút állt, de ő szívta meg és a jogsija is ugrott

Picit ideges lett a MINI-s, mert a kamion besorolt elé. Húzott egy merészet, aztán nem ő nevetett a végén.

Hótakarítás, ahogy még sosem láttad

Gyors, hatékony és nem karcolja össze a fényezést. Persze ehhez az kell, hogy 30 ezer wattnyi hangtechnika pihenjen az autóban.

Filmbe illő balesetet szenvedett egy Škoda

Nekünk a Végső állomás ugrott be elsőre, annyi a különbség, hogy itt senki nem halt meg. Kész csoda!

F1: A Red Bull csak álmodhat a bajnoki címről?

A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone szerint a Red Bullra csalódás vár, ha azt hiszik, 2017-ben már legyőzhetik a Mercedest. Az aerodinamika nem minden.

F1: A Williams elengedi Bottast

A Williams csapatvezetője félhivatalosan bejelentette, hogy Valtteri Bottas lesz Nico Rosberg utódja a Mercedesnél. Napok kérdése, hogy végleg lezáruljon a kérdés.

Vízen jár a legerősebb Lexus

Két darab Lexus V8-as motor hajtja a japán luxusmárka legújabb tanulmányát, amely ha megvalósulna, a márka legdrágább terméke lehetne.

Versenyautó épült a Teslából, iszonyat, mire képes

Egymárkás versenyszéria indul, az alapot a világ legjobb gyorsulású személygépkocsija adja. El tudod képzelni, mit tud? Nem, nem tudod.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.