Sivatagi Vihar

Zarooq Motors Sand Racer

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.11.30. 13.00

Egy hónapja előzetes információkat közöltek róla, most hivatalosan is bemutatkozott a terepjárók és a sportkupék legjobb tulajdonságait elegyítő Sand Racer.

Jövőre megkezdi terepkupéjának sorozatgyártását az Egyesült Arab Emírségekben működő Zarooq Motors. Első körben mindössze húsz darabot gyártanak a kocsiból, a vételár pedig nagyjából 100 000 dollár, azaz 30 millió Ft lesz.

Ez nem is olyan vészesen sok, ha az exkluzivitást, valamint a várható menetdinamikát nézzük: a 4,2 méter hosszú, 2,05 méter széles autó mindössze 1000 kilót nyom, így nem csak az 500 lóerősre ígért csúcsváltozat, hanem a kétharmad ilyen erős, 308 lóerős 3.5 V6 belépő modell is több mint lendületes vezethetőséget ígér.

Az először októberben megszellőztetett Sand Racer nevéhez méltóan nem aszfaltutakra termett: a választható szénszálas vagy üvegszálas panelekkel burkolt autó első terepszöge 45, a hátsó 53 fok, a szabad hasmagasság pedig 315 mm.

Az alapmodell hátsókerék-hajtást kap, ám később elképzelhető az összkerékhajtású verzió, sőt, négyüléses, illetve elektromos meghajtású modell is szerepel a tervekben.

Az arabok tisztában lehetnek honfitársaik csapnivaló vezetési moráljával, ezért az összes legyártandó Sand Racert benevezik egy márkakupába, amihez egy kifejezetten erre a célra vásárolt földterületen építenek fel egy tereppályát, ez várhatóan 12 hónap múlva áll majd üzembe Dubajban.

Kommentek

300 km/h fölött hasít az új Alpina kupé

Bemutatta legfrissebb újdonságát az Alpina. A B4 S Bi-Turbo a BMW M4 költséges alternatívája.

Autógyári munkásnak állt a Facebook-vezér

Mark Zuckerberg a Ford dearbroni gyárában járt, ahol még a munkából is kivette a részét a Ford F-150-eseket előállító üzemben.

Így lopnak el pár perc alatt egy X5-ös BMW-t

Pár perc alatt lopnak nagy értékű autókat Angliában, a módszer végtelenül egyszerű.

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

Nincs ma ennél menőbb Porsche az interneten!

Aligha létezik még egy ilyen Porsche 911 Carrera RSR 3.8-as a világon. Kívánatos patina, merész színek és 10 futott kilométer.

F1: Milliárdos veszteséget hoz a szabálymódosítás

A Force Indiánál a legkevésbé sem örülnek a versenyzői nevek és rajtszámok megjelenítéséről szóló szigorításnak, dollármilliókban mérhető veszteséget jelenthet az újítás.

F1: Háromtizeden belül a Mercedes, a Ferrari és a Renault

A Nemzetközi Automobil Szövetség számításai szerint három gyártó erőforrása egyenlő szintre ért, csak a Honda van lemaradásban.

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger doningtoni Forma-4-es balesete.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.