Jobb aerodinamika, takarékosabb dízelmotor, optimalizált hibrid hajtás: alapjaiban dolgozta át sikeres Le Mans-i versenyautóját az Audi. Az R18, amelyet tegnapelőtt leplezett le müncheni oktatási központjában a márka, az eddiginél fejlettebb aerodinamikai kialakítással, könnyebb szerkezettel és módosított, lítiumion akkumulátorokra épülő hibrid hajtási komponenssel igyekszik biztosítani a hosszú távú világbajnokságban döntő jelentőséggel bíró takarékos üzemet; a biztonság kedvéért azért a TDI dízelmotor fogyasztását is optimalizálták.

Komoly változás az idei évvel szemben, hogy az Audi és rokon márkája, a Porsche nem három-három, hanem csupán két-két autót állít rajthoz Le Mans-ban. Kifejezetten kihangsúlyozta az Audi a dízel technológia alkalmazását, amely mellett tűzön-vízen (valamint a dízelbotrány nyomán az anyavállalatot sújtó büntetéseken) át kitartanak.

A GT szériában új fegyvert húzott elő az Audi,az R8 LMS eső évadát kezdi jövőre, és máris túlkereslettel küzdenek: most azon töpreng a gyár, hogy hogyan tudnák az eredetileg tervezett 45-ről feljebb tornázni a gyártást.