Nincs hathengeres dízelmotor a BMW 1-es gyári kínálatában – vethette fel valaki az AC Schnitzer háza táján. Nincs? Nincs. Rakjunk bele!

A német tuningcég neki is látott, és ha már így tette, akkor a BMW dízelkínálatának csúcsát, a 3 turbóval szerelt 3,0 literes motort vette alapul. A 381 lóerőt, illetve 740 Nm nyomatékot produkáló blokk az X6-os és a Hetes súlyával is elbánik, nemhogy az Egyesével, de Schnitzerék azért megpiszkálták.

A beavatkozás után 400 lóerő és 800 newtonméter nyomaték vár bevetésre. Ezzel a 150d-re keresztelt modell 4,5 másodperc alatt képes elérni a 100 km/órás sebességet, de ami még ennél is ütősebb, az a rugalmassága: 80-ról 180-ra 7,9 másodperc alatt ugrik. A végsebességét nem közölték, de ekkora teljesítménnyel 280-290 km/óra reális lehet.
Az esseni tuningkiállításon bemutatott modell persze nemcsak a motorjában más, mint sorozatgyártású testvérei, de a többi részén is csiszoltak. Kapott új lökhárítót, hátsó szárnyat, felniket, módosított futóművet, sportkipufogót. Belül egyedi pedálokkal, váltógombbal, szőnyegekkel dobták fel.