Veszélyesnek tartják az autózást a magyarok

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2015.11.25. 10.00

A jogosítvánnyal rendelkezők jelentős része kevesebb mint 10 ezer kilométert vezet évente, és kifejezetten veszélyesnek tartja a közlekedést a hazai utakon.

Ezt állapította meg a K&H Biztosító közlekedés biztonságát feltérképező kutatása. Az emberek leginkább a tömegközlekedésben bíznak – a legbiztonságosabb közlekedési mód címét a vonat nyerte el -, miközben a közösségi közlekedés biztonságáról már nincsenek túlzottan jó véleménnyel. A technológiai újdonságok iránti nyitottság kézzel fogható: a megkérdezettek jelentős része gondolja azt, hogy az elektromos kerékpárok és hibridautók terjedhetnek el a leghamarabb.

A Free Association 500 fő megkérdezésével végzett felmérése alapján készült index célja, hogy negyedévente megvizsgálja a magyar lakosság biztonságérzetében bekövetkezett változást. A mutató jelenleg -3,7 ponton áll a mínusz 50-tól plusz 50-ig terjedő skálán. A felmérés minden negyedévben egy meghatározott témát is körüljár, a harmadik negyedévben a közlekedést.

A kutatásból kiderül, hogy az utakon közlekedők kifejezetten nyitottak a technológiai újdonságok iránt. Elektromos rásegítésű kerékpárt a megkérdezettek fele szerint pár éven belül gyakran láthatunk, illetve a hibrid üzemű autók elterjedésének esélyeit is jónak látják: a férfiak fele szerint ezek pár éven belül szintén gyakoriak lesznek az utakon. A környezetkímélő, tisztán elektromos üzemű autók elterjedésében a harmincasok (26 százalék) és a budapestiek (31 százalék) bíznak a leginkább.

A fővárosban élő fiatalok nyitottak leginkább a hidrogénhajtású autók iránt is, azonban ennek a technológiának az elterjedését csak sokkal hosszabb távon tartják elképzelhetőnek. Bár számos nagyvállalat teszteli már az önvezető autókat, ezek hazai elterjedését a legtöbben csak évtizedek múlva látják valószínűnek, illetve 20 százalék gondolja, hogy ez a technika kudarc lesz.

Annak ellenére, hogy a gépkocsival közlekedést a megkérdezettek alig 27 százaléka ítélte nagyon biztonságosnak, 76 százalék rendelkezik saját vagy céges autóval. Az autózást a harmincas korosztály sokkal biztonságosabbnak tartja, mint az idősebbek (34 százalék szemben a 23 százalékkal). Ezt a közlekedési formát főként a magasabb végzettségűek és jövedelműek, illetve a gyerekesek preferálják.

A jogosítvánnyal rendelkezők legnagyobb része kevesebb mint 10 ezer kilométert vezet évente. Az évi 10 ezer kilométer más szempontból is vízválasztónak számít, aki ennél kevesebbet vezet, az nagyon veszélyesnek tartja az autózást (80 százalék), a többet vezetők esetében viszont jelentősen megnő a biztonságérzet (59 százalék). A kutatás és a baleseti statisztikák ezen a ponton egyébként jelentősen eltérnek egymástól, mert miközben a balesetek száma a tíz évvel ezelőtti szinthez képest jelentősen csökkent, az utakon közlekedők biztonságérzete változatlanul igen alacsony szinten áll.

A megkérdezettek 60 százaléka hetente többször használ gépkocsit, helyi tömegközlekedést 34 százalék, kerékpárt pedig 31 százalék vesz igénybe hetente többször. A gyakori kerékpározás főként a keleti országrészre és ott is inkább a nőkre jellemző.

A tömegközlekedési eszközöket a megkérdezettek kifejezetten biztonságosnak tartják: a legkedvezőbb értékelést a vonat kapta, ezt a közlekedési formát a válaszadók 52 százaléka tartotta nagyon biztonságosnak. Ezt követi a sorban a helyi tömegközlekedés és a távolsági busz. A legkevésbé biztonságos közlekedési eszköz a motorkerékpár lett (5 százalék tartja mindössze nagyon biztonságosnak), de a kerékpár sem ért el sokkal jobb eredményt (18 százalék szerint nagyon biztonságos). A terjedőben lévő közösségi közlekedés (telekocsi, Uber) kapta a második legrosszabb értékelést, összesen 14 százalék szerint tekinthető nagyon biztonságosnak. Érdekes, hogy a közösségi közlekedéstől legkevésbé az 50-es korosztály ódzkodik: 13 százaléknak van csak negatív véleménye, míg a 30-asok körében ez az érték 25 százalékra ugrik.

A kutatásból kiderül, hogy a kfgb tekintetében tudatosak az emberek: 64 százalék tudatosan megnézi a lehetőségeket a kgfb-évfordulóján. Ez különösen a férfiakra igaz, közöttük 73 százalék ez az arány. Míg a férfiak az internetes összehasonlító oldalakat és a szakmai cikkeket preferálják a döntéshez, a nők inkább befolyásolhatók ismerősök és a biztosító képviselői által. Budapesten sokan informálódnak a biztosító saját honlapjáról is. Casco-biztosítást továbbra is kevesen kötnek, ez jellemzően a magasabb végzettségű és jövedelmű budapesti férfiak által használt termék, amelyet a többség a saját döntése alapján választott ki (57 százalék). 

Kommentek

  • hova

    A K@H biztosító jobban tenné, ha biztosítási kötelezettségeinek tenne eleget, mert hihetetlenül aljas módon jár el és azt is időn túl csinálja!!

  • japancar

    Mondjuk, ha a BMW-ket alapból büntetnék, mert BMW-k. A múltkor egy bömös a következő produkciót művelte: A Rókus kórháznál lévő zebrán lépésben áthaladt a BMW-vel a gyalogosokkal együtt, majd a szélső (busz)sávon lefordult és úgy húzott el. Nos ilyen pimasz szabálysértés csak a felsőbbrendűség érzettel rendelkező bömösöktől telik.

  • japancar

    “Az évi 10 ezer kilométer más szempontból is vízválasztónak számít, aki ennél kevesebbet vezet, az nagyon veszélyesnek tartja az autózást”
    ————————————————————————————–
    Szerintem a pszichés alkat és a vezetői képesség kérdése ez. Akinek megvan az önbizalma és tud vezetni az nem fog félve beülni a kocsijába.

Fejét vették egy Ladának a somogyi tolvajok

A Patalom külterületén lebukott fatolvajok hatósági jelzés nélküli Ladájától kicsordul a könny az ember szeméből, írja a sonline.hu, és nagyon igazuk van.

F1: Verstappen nem akar a legfiatalabb bajnok lenni

Max Verstappent nem különösebben érdekli, hogy akár ő is lehet az F1 történetének legfiatalabb bajnoka, ez a rekord nem motiválja.

Koros buszokkal szállítanák az utasokat Szeged környékén

Akár 16 éves buszokat is bérelne a DAKK alvállalkozója, mely főleg Szeged környékén tevékenykedik.

Télen igazán jó a habos kefélés

Télen is fontos az autómosás, sőt talán még fontosabb, mint a nyári hónapokban. De vajon milyen eredményt érhetünk el az egyszerű önkiszolgáló autómosóban szorgoskodva? Sima gőzborotva a habkefe ellen!

Töröljék el a kék zászlókat az F1-ben!

A felügyelőként dolgozó expilóta, Derek Warwick szerint egy az egyben el kellene törölni a kék zászlókat a Forma-1-ben.

F1: Rosberg ijesztő hobbit választott

A Forma-1-ből tavaly év végén világbajnokként visszavonult Nico Rosberg örül, hogy végre szabadon síelhet. Nem tanult Michael Schumacher esetéből?

F1: Körmenetekkel riogat a Pirelli

A Pirelli motorsportfőnöke nem biztos abban, hogy az új szabályok feldobják majd a Forma-1-es versenyzést.

Mindig is imádtad a 007-est? Akkor ez tetszeni fog.

Ez a patent kis infografika összeszedte James Bond kedvenc autóit, és néhány tudnivalót róluk.

Ezek a legjobb használt dízelek

A brit Diesel Car magazin kielemezte a piacot, és összeállította kedvenc használt autóinak listáját. Szerintük ma ezeket érdemes megvenni Európában másodkézből.

F1: Massa nem adja vissza az ajándékautót

Felipe Massa azt mondja, Forma-1-es visszatérése miatt nem fogja visszaadni a Williamsnek a visszavonulása alkalmából kapott Forma-1-es autót.

Vidéken is tiltják az autóhasználatot

A levegő minőségének romlása miatt hétfő reggel a városi szmogriadó-bizottság elrendelte a szmogriadó riasztási fokozatát Nyíregyházán.

F1: Évi 100 millió dollártól búcsúzhat a Ferrari

A Forma-1 új tulajdonosa eltörölné a Ferrarinak évről évre elképesztő összegeket hozó bónuszrendszert, a bevételek elosztásának egyenlősítését tervezik.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.