Európában nem kapnak kárpótlást a VW-tulajdonosok

Szerző: Vezess levél küldés  MTI levél küldés 
Dátum: 2015.11.25. 20.00

Amerikával ellentétben Európában nem fizet kárpótlást a manipulált dízelmotorral futó gépkocsik tulajdonosainak a Volkswagen.

“Nem részesülnek pénzügyi kárpótlásban ezeknek a járműveknek a tulajdonosai Németországban” – mondta az AFP hírügynökségnek szerdán Enrico Beltz, a csoport értékesítési részlegének szóvivője. 
A Volkswagen által Németországban javasolt és a hatóságok által jóváhagyott intézkedéseket egész Európában alkalmazzák. Az Egyesült Államokban a VW utalványok formájában összesen 1000 dollár kárpótlást juttat azoknak, akiknek a járművében egy szoftver segítségével meghamisították az emissziós értékeket, továbbá három évig hiba esetén ingyenes támogatást biztosít.
    
Az amerikai és az európai ügyfelek közti különbségtételt a szóvivő azzal indokolta, hogy “a két piac nem hasonlítható össze”. A német szakhatóság (KBA) szerdán jóváhagyta a VW által előterjesztett javaslatot a manipulált autók átalakítására. A javaslat egyelőre csak az 1,6 literes és 2 literes EA 189 típusú motorokra vonatkozik. 
Az utóbbiak esetében csak szoftver frissítésre van szükség, amely mintegy fél óráig tart. Az 1,6 literes motoroknál kkevesebb mint egy órás munkával egy úgynevezett áramlásátalakítót kell beépíteni, amely biztosítja az üzemanyag tökéletesebb elégését. Az 1,2 literes motorok kiigazítására még a héten javaslatot tesz a VW.
    
A konszern arra törekszik, hogy a tulajdonosoknak ne kelljen nagyobb fogyasztással és kisebb motorteljesítménnyel számolniuk, erre azonban még nem tehet ígéretet – áll a VW közleményében. A VW korábban közölte, hogy világszerte mintegy 11 millió gépkocsi érintett.

Kommentek

  • hova

    Hoppá………..:uber alles?

  • Szaky

    Készítsenek tényfeltáró riportot, hogy az usa milyen mértékben szennyezi a levegőt, saját gyártás

  • Szaky

    Járjanak utána, hogy pl. Honda Mazda, GM olasz dízelei, is sokszorosát bocsátják ki…

  • Szaky

    Vannak szakemberek akik megmérték, és egyik sem tudta a gyári.értéket!!!!

  • Levrone

    Istenem, még mindig van, aki nem érti a lényeget? Nem a kibocsátás mértéke a lényeg, hiszen egyik dízel sem tudja a panelszakemberek által előírt értékeket, ez teljesen nyilvánvaló. A baj ott van, hogy DIREKTEN csaltak ahhoz, hogy legalább laborkörülmények között teljesüljenek az előírt értékek és a szándékos csalást nem díjazzák sehol sem. Azért van különbség aközött, hogy “szándékos csalással hozza az előírt értékeket még laborkörülmények között is” VS “hozza az előírt értékeket, de valós körülmények között mások az értékek”. Itt a bebizonyosodott, és a VW által megerősített és elismert szándékos félrevezetésen van a hangsúly. Az 6.6-os Duramax dízelről nem állítja senki, hogy 95g a kibocsátása és nem is manipulálja a mérést szoftveresen. Én így látom.

  • Kempelen.

    Levrone, kb. nálad a pont. A csalás az csalás. Nem lehet mellette elmenni szó nélkül.
    Ahogy a mellett sem, hogy ez a felhasználók többségét nem érdekli. A többség nem is tud az egész botrányról és az autók fenntartása, ha ettől nem több, akkor nem fognak elpártolni.
    A vállalati flották CO kvótája a mérvadó (Magyarországon olyan is alig van, ahol ilyet egyáltalán alkalmaznak, mert a yenki cégekre jellemző), azt meg teljesítik a motorok.
    Magyarul: vihar a biliben.
    Az eladások ráadásul csak az USA-ban csökkentek, csak októberben és csak 0,2%-kal. Mindenhol máshol erősödtek. Ennyi.

  • v_johny

    Igazából nem is tudom, hogy most akkor a VW féle “csalás” a csalás/a rosszabb vagy pl a most feszegetett Renult ügye. Mert teszem azt, mondjuk a VW a csaló programmal tudja a tesztciklus alatti laborértékeket, a valóságban pedig az előírás 10x-es értékét. A Renult tudja csaló progi nélkül a teszt alatti értéket, valóságban annak a 25x-ét nyomja ki magából. Tehát a valós terhelés hol is nagyobb bukta?

  • Iceman.

    v_johny – 2015.11.26 10:59: Nyilván igazad van abból a szempontból, hogy valós körülmények között a VW csalós autói és a versenytársak megfelelő autói is hasonlóan szennyezőek. Emellett persze óriási különbség az, hogy a Renault a mérés közben és a valóságban is (olyan körülmények között mint, ahogy a mérés született) képes hozni a szabályban leírtakat. Az, hogy az életszerű tartományban már egyik sem, illetve az, hogy az életszerű tartomány teljesen kimarad a szabvány méréséből inkább a szabályt hozó szerv hibája… Először szerintem életszerű szabályozásra van szükség, aztán meg annak a vasszigorral való betartatására. Számomra nem életszerű egy olyan szabályozás, aminek ma egyszerűen lehetetlen megfelelni, az csak egy bürokraták által termelt papír, amiről -miután minden autógyár kijátssza így vagy úgy- jól elmondhatják, hogy milyen nagy eredmény.

Marchionne már nem hisz a Fiatban

A Fiat erős és sikeres volt, ám most a jelenlegi erősségeinkre kell koncentrálnunk, ez pedig a Jeep – kommentálta az olasz anyamárka indiai piaci esélyeit a Fiat Chrysler elnöke.

Baleset miatt állítja le az önvezető autók tesztelését az Uber

Figyelmetlen sofőr borította fel az Uber önvezető autóját az Egyesült Államokban. A cég a nyomozásig leállítja a fejlesztést.

Kéne az első Ford Mustang?

Az első szériagyártású keménytetős Ford Mustang keresi új gazdáját, aki ezzel egy szelet autótörténelmet vásárol.

Méltatlan helyen csapták falnak ezt a Lamborghinit

Kínában igazán költséges összetörni egy Lamborghini Huracant, hiszen 4,3 millió jüant kell érte fizetni, ami az eredeti ár többszöröse.

F1: Ezért kellett halasztani a melbourne-i rajtot

A Forma-1 állandó versenyigazgatója, Charlie Whiting elmagyarázta, miért nem engedték el a mezőnyt elsőre az Ausztrál Nagydíjon.

F1: Így készült az Ausztrál Nagydíj graffitije

Time lapse videó mutatja meg, hogy hogyan készült az Ausztrál Nagydíj graffitije.

F1: Nyolcmillióra büntették a Williamst

A Lance Stroll autójában elvégzett váltócsere miatt az FIA megbüntette a Williamst, de az újonc pilóta összességében pozitívan látta első F1-es hétvégéjét.

F1: “Húzok a f…ba!”

A Red Bull-os Daniel Ricciardo számára rosszabbul már nem is alakulhatott volna az Ausztrál Nagydíj, Melbourne-ben csak annak örült, hogy vége a hazai versenyének.

Sportautókra hajaz ez a német turistabusz

A most következő gyártóról ritkán hallani manapság, de ha igen, akkor az biztos valami nagy durranás.

Ennél menőbb McLarent nem látsz ma!

Szegecselt sárvédő szélesítések, hatalmas hátsó szárny és szép felnik kerültek a sárga McLaren 650S alá a Liberty Walk műhelyében.

F1: Rosberg gratulált Vettelnek

A Forma-1-es világbajnok Nico Rosberg vasárnap a családjával együtt nézte az Ausztrál Nagydíjat a tévén, a végén gratulált a győztesnek.

Alonso: A McLaren tökutolsó!

A szezonnyitó Ausztrál Nagydíj után Fernando Alonso lesújtó képet festett a McLaren-Honda versenyképességéről, gyakorlatilag sereghajtónak bélyegezte csapatát.

F1: Ez a Ferrari-győzelem mindenkié

Nem csoda, hogy a Ferrarinál mindenki örül a szezon első győzelmének, hiszen sokat kellett várni arra, hogy az olasz istálló újra a dobogó legfelső fokán végezzen.

Mercedes: Nincs karácsony!

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff szerint nem a gumistratégián úszott el Lewis Hamilton győzelme, a Ferrari egyszerűen gyorsabb volt.

Vettel: Sikolt az autó, hogy keményebben nyomjad!

A 2017-es szezon első futamát, az Ausztrál Nagydíjat Sebastian Vettel nyerte. Pályafutásának 43. Forma-1-es győzelmét aratta. A dobogósok nyilatkozatai.

F1: Ferrari-győzelem a szezonnyitón

Sebastian Vettel nyerte a Forma-1-es szezonnyitó Ausztrál Nagydíjat, a Mercedes mellényúlt a gumistratégiával. Hamilton és Bottas a 2. és 3. az amúgy eseménytelen versenyen.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.