Alakul a gigabotrány a Renault dízelmotorjai körül

Szerző: Vezess.hu levél küldés  MTI levél küldés 
Dátum: 2015.11.25. 08.45

Svájcban elvégzett vizsgálatok szerint a Renault Espace dízelmotorjának nitrogénoxid-kibocsátása akár 25-szöröse is lehet a megengedett értéknek.

A Deutsche Umwelthilfe (DUH) nevű német környezetvédő civil szervezet megbízásából az alkalmazott tudományok berni egyetemén (BFH) végeztek vizsgálatokat az Espace 1,6 literes, az Euro 6-os szabványnak megfelelő dízelmotorral felszerelt változatával. A hat teszt eredményeit kedden hozták nyilvánosságra.

Jürgen Resch, a DUH igazgatója kedden Berlinben tartott sajtótájékoztatóján kiemelte: azért végeztették el a svájci vizsgálatokat, mert a dízelmotoros Renault Espace valós károsanyag-kibocsátása más tesztek során is ijesztő mértékű volt.

“Ha az autó motorja nem hideg, hanem meleg volt, a tesztpadokon végzett minden mérés során olyan mennyiségű káros anyagot bocsátott ki, amelyet még soha nem tapasztaltunk” – mondta.

A berni laboratóriumi vizsgálatok során a Renault Espace nitrogénoxid-kibocsátása 13-25-szörös mértékig haladta meg az engedélyezett, 80 milligramm/kilométer mennyiséget, így legrosszabb esetben kilométerenként 2,06 gramm nitrogén-oxiddal szennyezte a levegőt.

“Az 1980-as évek vége, azaz az európai kibocsátási szabványok elfogadása óta nem láttunk ilyen magas szintet. Hihetetlen, hogy állítólag korszerű autók, amelyek ennyire szennyezik a levegőt, manapság is közlekedhetnek az utakon” – fogalmazott Axel Friedrich közlekedési szakértő.

A Volkswagen német autógyártó konszern károsanyag-kibocsátási botrányának kirobbanása után a Deutsche Umwelthilfe közölte: részletes információi vannak arról, hogy szinte minden német autógyártó, azaz nemcsak a Volkswagen, hanem a Daimler, a BMW és az Opel is meghamisította dízelmotoros autók károsanyag-kibocsátási értékeit. A Daimler és a BMW azonnal visszautasította ezt az állítást.

Egy hónapja a német környezetvédő civil szervezet a BHF-en elvégzett vizsgálatokra hivatkozva azt állította, hogy az Opel egyik legkedveltebb modellje, az Opel Zafira 1,6 literes dízelmotorral felszerelt változata “bizonyos helyzetekben” akár 17-szeresen is átlépi a nitrogén-oxid kibocsátásának megengedett értékét. Az Opel azóta sem reagált erre a vádra, amelyet a keddi berlini sajtótájékoztatón megismételtek a DUH vezetői.

Kommentek

  • Guevara

    Amíg a gyártókat jogilag csak a tesztciklus alatt mérhető kibocsájtási értékek kötik, ezeknek a “valós” körülmények közötti méricskéléseknek csak lejárató szerepük lehet.

  • v_johny

    Ez az egész semmi más csak szimpla bohóckodás (mindegy hogy VW, Renault vagy bárki). A hatóságok rákényszerítenek a gyártókra olyan követelményeket/elvárásokat, amiket tisztán nem lehet teljesíteni az adott motorokkal. Lehet rajtuk csiszolgatni (fejlesztgetni), de az egyre szigorúbb értéketeket nem tudják kihozni a kisebb módosításokkal, generációról-generációra egy alapjaiban új motorcsalád fejlesztése finanszírozhatatlan (sőt, talán az idő is kevés egy tisztességes család megalkotására). Pontosabban biztosan van az a pénz amiből megoldható, de ha azt tovább hárítják a vevőkre, akkor lesz csodálkozás hogy mennyibe is kerül az új modell. Sőt, lassan az ezen motorok működési lehetőségeik/tartományaik határokat is elérik, ahonnan ez a technológia nincs tovább, hiába akarjuk egy dízel motortól elvárni hogy annyira legyen szennyező mint egy hibrid. Ennek technikai határai/akadályai vannak, és/vagy akkora költség hogy az nem vihető a piacra. Tehát lehet az bármilyen gyártó terméke (VW, Renault de akár MB, BMW is vagy bármi), legyen benzines vagy dízel, az értékeket csak laborkörülmények között tudják. Ha kivisszük a közútra/valós körülmények közé, megpakoljuk majd megtankoljuk valami lőrével, rákötünk egy lakókocsit és nekieresztjük valami hegyi szerpentinnek, lehet csodálkozni a mért értékeken.

  • G-Shock

    @ Guevara – 2015.11.25 09:38

    Ez olyannyira így van, hogy gyakorlatilag minden ilyen teszt kizárólag lobbicélokat szolgál. Amikor anno megalkották az első kibocsátást szabályozó normákat, nem is annyira titkoltan nem pusztán a környezetvédelem, hanem Európa kőolajfüggésének enyhítése is cél volt. Ezzel indirekt módon akartak hatni a fogyasztásra.

    A szabályozást a kábítószerekkel kapcsolatos jogszabályokhoz tudnám hasonlítani, ahol a tiltott hatóanyagok listája alapján minősül valami kábítószernek. Ez egy kötött felsorolás. Ami benne van az, ami nincs, nem az.

    A a kibocsátás és a fogyasztás mérése jelenleg kizárólag tesztciklusok alapján zajlik, amik mintegy modellezik a valós körülményeket. Azt lenne fontos feltüntetni és hangoztatni, hogy ezeknek eleve nem sok közük van a hétköznapi használathoz, már csak azért sem, mert ha valaki pl elkezdi rugdosni a gázpedált, a motor soha nem lesz képes optimális égést produkálni.

    Miért van laboratórium mégis? Azért mert objektív, megismételhető és objektív adatokat ad. Egymás között összehasonlíthatóakká válnak a kocsik. És itt van a kutya elásva. A VW azért lóg ki a sorból, mert ők ezeket a teszteredményeket hamisították meg, hogy ezzel tegyenek szert jogtalan piaci előnyre. És ebben áll a nagyon durva csalás faktor.

    A többi gyártóra csupán azt lehet ráolvasni, hogy az X gramm/km értékeket adott körülmények közt nem produkálta. Ellenben mivel a tesztmódszer ismert, akárcsak a törésteszteknél, fel lehet készíteni rájuk a kocsit.

    Az IIHS (insurance institute for highway safety) amerikai szervezet által végzett kis átfedéses törésteszteknek (small overlap crash test) is lehetne legalább ekkora botrány a vége, mégsem lett. Csatotnájukon (https://www.youtube.com/channel/UCQ7rCjQe2LSyl9uT7A9Zr4g) tucatjával vannak összeroppanó kocsik azok közül, amiket biztonságosnak titulálnak.

    Egyszóval, amíg fix tesztek lesznek, addig a fix tesztnek megfelelő autókat fognak gyártani. Ez az elvárás, tehát ezt gyártanak. Aki még ezt is elcsalja, azzal szemben viszont fel kell lépni, és nem szabad hagyni, hogy lejáratással elbagatellizálja a csalását.

  • Szabi5

    Adblue rendszer ha épp nem üzemel csodák vannak, pedig aki kicsit is ismeri a rendszer működését, az tudja, hogy bizonyos körülmények együttállása szükséges ahoz, hogy edblue is kerüljön a levesbe. anélkül meg ugye…

  • mojszipupi

    Nincs modern dízelt gyértó cég jelenleg a világon, aki a hivatalos teszteken ne módosított vezérlő programmal felelne meg. Amit eladnak az embereknek és amivel mérnek két eltérő szoftver. Mindez teljesen legális és a kormányok pontosan tisztában vannak vele. Nekik a felmutatható kamu környezetvédelmi előírások kellenek, a vásárlóknak meg lőerő a gyértóknak profit ezáltal adóbevétel az államnak. És a kör ezzel a cinkos össze kacsintással be is zárult

  • hova

    v-johny.
    Majd amikor felnősz, lesznek gyerekeid,gondjaid lesznek a levegővel-mert most úgy érzem nincs- akkor érzed igazán, hogy “fogni kell” keményen az autók szennyezését bármilyen módszerrel is. De amíg a VW elismerten csalt, addig te “bohóckodásnak veszed. Nem az!!

  • v_johny

    hova – 2015.11.25 18:41

    Tartok tőle, hogy olyasmi kaliberű/korú embereknek vagyok a vezetője mint Te… Továbbá jó példa vagy arra, hogy az inteligencia nem kor kérdése, ne vedd magadra de ez jön le a folyamatos dilettáns hozzászólásaidból. Inkább olvass vissza, hátha leesik a lényeg. Kár sírdogálni ilyen marhaságon (nincs/nem lesz tiszta levegő a gépjárművek miatt), mert járhatsz Te bringával is (meg a sok zöld), szigoríthatod az új gépjárművek szennyezési határértékeit, kitilthatod a szennyezőbbeket a belvárosból (majd a buszok szennyeznek helyettük), attól még gyerekes azt gondolni hogy ez itt Magyarországon bármit is jelenteni fog. Sőt, az is badarság, hogy azt hiszed, hogy ezek a kibocsátási értékek (pl VW vagy most a Renault) teszik tönkre körülötted a levegő minőségét….
    Amíg 13 éves (és nem csökkenő trendet mutat) az gépjárműparkunk átlagéletkora, addig pont mindegy hogy az új modellek esetén megtörténő labormérések és a valóság hol találkozik térben és időben. Amíg egyre szennyezőbb öreg autók járkálnak fel és alá az országunkban (amik agyon vannak chip-elve), ki vannak herélve, addig te nyugodtan lobogtasd a zöld kis lobogód. Tömegek (konkrétan városok-városrészek) térnek vissza a szénnel és fával történő fűtésre, de ami még szebb, hogy minden szemetet eltüzelnek ezzel együtt. A cégek nem érintettek abban, hogy valós KIR rendszert működtessenek, az auditokra összemásolják az adatokat azt’ kész. A spec. berendezésekre nem ruháznak be, mivel nem érdekük. Ha meg is fogják őket, a bírság messze a töredéke annak a költségnek, amibe ezen beruházások kerülnek. De sorolhatnám hosszasan neked, hogy a levegő minősége mitől rossz valójában… Szóval itt max Te vagy gyerek(es felfogású), ha azt hiszed, hogy a gépjárművek kibocsájtási értékeinek gyötrésével Te ebben az országban tisztább levegőt fogsz belélegezni. Az egy dolog h a VW mit követett el (nem is erről szólt a hsz-em), tőlük függetlenül körvonalazódik végre a valóság, miszerint akármit vizsgálnak a valós körülmények közt, annak semmi köze a tesztciklus értékeihez. <= Ergo, ezek a vizsgálatok, eredmények csak bohóckodások.

GT86, az elérhető élményautó

Nem maradtak el a faceliftnél kötelező újítások, de a Toyota GT86 frissítésekor a vezetési élmény fokozására koncentrált a japán vállalat. A sportkocsi továbbra is tiszta vezetési élményt nyújt.

Nem a fáradtság okozhatta a magyar buszbalesetet

Magyar sofőrök vezették azt az autóbuszt, mely neki hajtott egy felüljàró tartóoszlopànak Olaszorszàgban.

Megszületett a Forma-1-es sztárbébi

Világra jött a Red Bull-csapatfőnök Christian Horner és az egykori Spice Girls-tag Geri Halliwell közös gyermeke.

F1: Így csapat Hülkenberg a Renault-val

Nico Hülkenberg a Force Indiát elhagyva 2017-től a Renault első számú pilótájaként folytatja F1-es pályafutását. Az új autóra még egy hónapot várnia kell, de a tavalyi modellel már ment pár kört. Panorámavideó.

Transitokkal küzd London levegőjéért a Ford

A Ford szerint nagyban csökkentené a városban, csúcsidőben futkorászó furgonok villanyosítása a levegő minőségének javulását.

Hiánypótoló oktatóvideó: hogyan töltsük fel az Alfa 4C-t ablakmosóval

Három elemből álló tölcsér és csavarhúzó is szükségeltetik ahhoz, hogy ablakmosóval töltsük fel a gyönyörű Alfa Romeo 4C-t.

F1: 2020-tól annyi Silverstone-nak?

A silverstone-i pályát tulajdonló BRDC cáfolta, hogy 2019-ben utolsó alkalommal rendeznék meg a Brit Nagydíjat.

Könnyfakasztóan csodálatos, V12-es motorpornó egy Toyota orrából

Ritkán látni ilyen formában a Toyota csodálatos V12-es motorját, pedig a hangja mellett a látvány is szívet melengető.

Szállítórobotokkal kacérkodik a Mercedes-Benz

Mit keresnek a robotok egy Sprinter rakterében? Hány szállítórobotot képes elnyelni egy furgon? Mindkét kérdést megválaszoljuk!

Így néz ki egy csoportos autómentés Oroszországban

Az oroszok senkit nem hagynak az út szélén, ha kell kézi erővel húzzák ki a bajba jutott autóst.

Ilyen az, amikor nem múlik el nyomtalanul a gyerekkor

Gigantikusra nőtt, V8-assal hajtott játékszerrel ment vásárolni ez az amerikai bácsi

Luxusautó gyűjteménnyel együtt eladó ez a hatalmas villa

Hatalmas luxusvilla 250 millió dollárért keres új gazdát, benne medence és mozi mellett pazar autógyűjtemény is található.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.