8 haláleset után kirúgták a beszállítót

A Ford is hátat fordít a hibás légzsákok gyártójának

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.11.25. 12.40

Csődbe mehet a világ legnagyobb légzsákgyártója, miután egymás után vonják meg tőle a bizalmat a kárvallott autógyártók. Legutóbb a Ford tagadta meg a hibázó céget.

Mintegy száz sérült és nyolc halálos áldozat: a mai napig ez a mérlege annak a botránynak, amely a japán Takata légzsákjai körül robbant ki.

Mint emlékezetes, a világ első számú légzsákbeszállítója nem megfelelő módon tárolta a légzsákokat: az azokat indító patron töltetének megváltozott a kémiai szerkezete, ezért a kelleténél gyorsabban, nagyobb erővel fúvódnak fel a légzsákok, repeszként szórva szét az utastérben a műszerfal elemeit.

A régóta húzódó ügyben a Takata csak idén tavasszal ismerte el felelősségét, és részben ez a sumákolás vezethetett oda, hogy korábbi ügyfelei egymás után fordulnak el a piacvezetőtől. Elsőként a hazai vásárlók, a Honda, a Toyota és a Mazda jelentette be, hogy új beszállítót keres, most pedig a Ford is rácsapta a kaput a cégre.

Az amerikai autógyártónak világszerte másfél millió autót kellett visszahívnia az eset miatt, ez azonban csupán töredéke a teljes érintett gépjármű-állománynak: fél éve 53 millióra tippelték a mennyiséget, a szám azonban folyamatosan gyarapodik.

Képünkön a botrányban szintén érintett szupersportkocsi, a Ford GT kormánya látható.

Kommentek

  • hulyemernok

    “Képünkön a botrányban szintén érintett szupersportkocsi, a Ford GT kormánya látható.” Hogy lehet érintett egy olyan autó, ami még meg sem jelent? Esetleg az előző GT…

Így indul egy Ikarus kemény 20 év állás után

Egy villanásnyi jelenet a polgári csirketelep életéből, ahol régi magyar csodák születnek újjá.

F1: Rosberg elmondta a véleményét Ecclestone-ról

Hosszú évtizedek után Bernie Ecclestone-t eltávolították az F1 éléről, Nico Rosberg így reagált rá.

F1: Pokolian nehéz lesz előzni az új autókkal

A Force India pilótája, Esteban Ocon is azt mondja, hogy a 2017-es autók nagyon jól fognak kinézni, de az előzésekkel gond lehet.

F1: Valentino Rossi nem bánja, hogy nem váltott

A MotoGP-legenda Valentino Rossi nem bánkódik amiatt, hogy egy évtizeddel ezelőtt nemet mondott a Forma-1-re.

Ezért jobb a busz, mint az autó

Hétfő óta több nagyvárosban, köztük Budapesten is szmogriadó van érvényben. Ezzel kapcsolatban megint felerősödtek a busz kontra autó viták.

Azért ezen a szmogriadón még volna mit finomítani

Eltelt az első idei szmogriadós nap. Nem csalódtunk benne, ugyanolyan átgondolatlan, zűrzavaros és a legkevésbé sem felhasználóbarát, mint úgy általában a teljes hazai közlekedésszabályozás.

Brawn: Egyszerűsíteni fogjuk a Forma-1-et

A Forma-1 sportügyeinek irányítójává frissen kinevezett Ross Brawn szerint a megújulás kulcsa az egyszerűség lesz.

F1: 1000 lóerőig jut a Honda?

A Honda 2017-re teljesen újratervezte Forma-1-es erőforrását, de az idei elvárások tekintetében nagyon óvatosak.

Tavaly megállt a Forma-1 hanyatlása

2016-ban hétéves trend szakadt meg, a Forma-1 televíziós nézettsége a tavalyi évben nem csökkent tovább.

Crossoverként tér vissza a Mitsubishi sportkupéja

Állítólag Mitsubishi Eclipse néven kerül piacra a japán márka új városi crossovere. Merész lesz, és talán hibrid is.

Forma-1-es fejes lett Ross Brawn

A Forma-1 új tulajdonosa, a Liberty Media Ross Brawnt tette meg az F1 sportért felelős ügyvezető igazgatójának.

Félretájékoztatták az autósokat, nincs 150 ezres bírság

Hétfő reggel óta él Budapesten a szmogriadó riasztási fokozata, ami rengeteg autóst érint. A hivatalos híradásokban megjelent 150 000 forintos maximális bírság elrettentő, ezért utánajártunk a büntetési tételeknek.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.