Újabb botrány a Volkswagennél

Szerző: Vezess levél küldés  MTI levél küldés 
Dátum: 2015.11.24. 19.10

Adócsalás gyanúja miatt ügyészségi eljárás indult kedden Németországban a Volkswagen több munkatársa ellen.

A braunschweigi ügyészség adócsalás elkövetésének úgynevezett kezdeti gyanúja miatt öt emberrel szemben indított eljárást. Az ügyészség azért kezdett nyomozni, mert a VW-nál a dízelbotrány miatt indított belső ellenőrzés során kimutatták, hogy bizonyos típusok engedélyeztetése során helytelenül határozták meg a szén-dioxid-kibocsátást, a valóságosnál alacsonyabb kibocsátási értékeket rögzítettek.
Ennek következtében kár érhette az államot, mert a gépjárműadó mértékét részben a szén-dioxid-kibocsátás határozza meg, és a kisebb kibocsátás kevesebb adót jelent.
    
A braunschweigi ügyészség korábban csalás gyanúja miatt is eljárást indított a VW ellen a dízelbotrány miatt, és házkutatást tartott a társaság wolfsburgi székhelyén, illetve több alkalmazott lakásában.
    
Az Egyesült Államok Környezetvédelmi Ügynöksége (EPA) által szeptemberben megfogalmazott vádak révén kirobbant botránynak jelenleg három fő vonulata van. Az első mintegy 11 millió, EA 189 típusú dízelmotorral üzemelő járművet érint, amelybe olyan szoftvert építettek, amely érzékeli, ha a járművet károsanyag-kibocsátási ellenőrzés alá vetik. Ilyen esetben a motor a valóságos nitrogén-oxid-kibocsátás töredékét produkálja, vagyis csal a vizsgán.
    
A 11 millióból 8,5 millió járművet az Európai Unióban értékesítettek. Ezekkel kapcsolatban Matthias Müller, a VW vezérigazgatója keddi német sajtójelentések szerint előző nap egy wolfsburgi vállalati fórumon mintegy ezer vezető beosztású munkatárs előtt azt mondta, hogy az érintett járművek 90 százalékánál már kidolgozták azt az eljárást, amelynek révén kiküszöbölik a csalás lehetőségét és biztosítják, hogy a motor megfeleljen a károsanyag-kibocsátást szabályozó előírásoknak. A javítás technikailag és pénzügyileg is viszonylag csekély terhet ró a vállalatra – mondta Matthias Müller.
    
A tervek szerint a kocsikat 2016 januárjától hívják vissza szervizre, és az év végére valamennyi motort megjavítják.November eleje óta formálódik egy újabb vonulat, amelyet a német sajtó gyakran “Dízelbotrány II.” néven emleget. Ezt szintén az EPA indította el. Az ügy 3 liter hengerűrtartalmú dízelmotorokkal kapcsolatos, amelyekkel a VW csoport luxuskategóriás terepjáróit, köztük a Porsche Cayenne, az Audi Q7 és a Volkswagen Toureg modelleket szerelték fel. 
A társaság adatai szerint 85 ezer járműről van szó. Valamennyit 2009 óta gyártották. Ezekbe ugyan hasonló szoftvert telepítettek, mint az EA 189-es motorral működő kocsikba, de nem azzal a céllal, hogy meghamisítsák a mérési eredményeket – állítja a VW. A cég szerint csupán mulasztást követtek el, nem jelezték az előírásoknak megfelelően az EPA-nak, hogy beépítették a kérdéses szoftvert. 
    
A botrány harmadik vonulata kapcsolódik a braunschweigi ügyészség eljárásához. A VW ugyancsak november elején jelentette be, hogy helytelenül határozták meg a szén-dioxid-kibocsátást egyes típusok esetében. Ez nagyjából 800 ezer kocsit érinthet, köztük benzines motorral működő autókat is. A cég még egyeztet az illetékes hatóságokkal a teendőkről.
    
A VW várhatóan december közepén teszi közzé első részletes jelentését a botránysorozat kezeléséről és annak költségeiről. Matthias Wissmann, a mintegy 600 céget összefogó német autóipari szövetség (VDA) elnöke kedden egy berlini háttérbeszélgetésen úgy vélte, hogy a VW botránya nem rontja a német autóipar egészének jó hírét. Korábbi hasonló botrányokat, például a japán Toyota több millió autót érintő visszahívási akcióit felidézve hozzátette, hogy a VW is kilábalhat a válságból, ha alaposan feltárják az ügyet, kijavítják az autókat és az újabb esetek kiküszöbölése érdekében megfelelően átszervezik a vállalatot.

Kommentek

  • szaboata

    A VW egy kisstílű bűnöző,egy parvenu, egy semmiből felemelkedett aspiráns, ami sosem fogja elérni a Mercedes,BMW,az igazi németek szintjét.Ezekszerint még sorozatos csalással sem.A hozzászólásokban olvasható Fosvágeny egy kiérdemelt jelző.

  • Iceman.

    Akiből egy márka ilyen indulatokat képes kiváltani, annál komoly bajok lehetnek.

  • Bekakk

    Szerintem nem a márka, hanem az eljárás ba*-ta fel az agyát.Joggal.

  • Iceman.

    Bekakk – 2015.11.25 02:15: Ugyan milyen eljárás? A VW maga fedte fel a (CO2) méréseiben a csalást. A vizsgáló szerv még erre sem volt alkalmas. Amit most olvashatunk azok csak a jogos következmények, amelyeknek meg kell történniük. szaboata meg csak vagdalkozik a nagyvilágba.

  • szaboata

    Iceman
    a szövegértési problémáid súlyosbodnak.Elemi iskola megvolt?

    A csalás és a hazudozás nem tartozik az erényesnek tartott tulajdonságok közé.Akkor meg pláné nem,ha ezzel piaci vagy akármilyen elönyt szerez magának valaki,lett légyen az egy konszern vagy magánember.De mint tudjuk,a konszern is végső soron emberekből áll.

    Az,hogy neked mások az erkölcsi normáid,úgy tűnik,hogy a német ügyészséget sem hatja meg.Szerencsére.

  • hova

    Lényegesebben kevesebb cégautóadó és regisztrációs adó, egészségügyi többletköltségek: ezek a Volkswagen dízel-botrányának milliárdos következményei.Legalább 40 ezer olyan dízeles Volkswagen fut a magyar utakon, amelyeknek meghamisították az adatait. A magasabb nitrogénoxid-koncentráció súlyosan ártalmas az egészségre és két adónemnél is kevesebb bevételt jelent a jogosulatlanul megkapott jobb környezetvédelmi besorolás. A cégautóadóból származó bevételből évi 132 000 forint, a regisztrációs adóból egyszeri, akár milliós értékű is lehet a költségvetés vesztesége. Mindkét értéket tízezres darabszámokkal felszorozni, ezek szerint mindezek összesen már milliárdos terhet jelentenek a költségvetésnek, nem beszélve az egészségügyi ellátórendszer környezetszennyezés miatti pluszkiadásairól.

  • Iceman.

    szaboata: mit gondolsz, ha személyeskedsz, akkor jobban megáll a véleményed? Nem hiszem. Tény, hogy nem a vizsgáló hatóság, hanem a vw saját belső vizsgálata fedte fel a mérésekkel kapcsolatos szabálytalanságokat. Tény, hogy az ügyészség csak ezután tudott egyáltalán eljárást indítani. Soha nem mentegettem őket, kár is ezzel erőlködni. Viszont úgy beszélsz egy cégről mintha ember lenne, mintha egyszemélyi döntések és felelősség valósulna meg benne és ez baromi jól mutatja, hogy lövésed sincs az egészről… Fosvágen mi? ;)

  • hova

    iceman!
    A VW csalását nem a cég fedte fel, mindenki tudja!Csak rábólintottak,hogy:Igen, csaltunk!!

  • szaboata

    Iceman
    Pajtás,a személyeskedést te kezdted.Ajánlom figyelmedbe a Iceman. – 2015.11.24 // 22:11 beírásodat.meg az utána következőt is.
    Bekakk kolléga is észlelte ezt.
    Aludj jól.És álmodj igazhitű VW-éről.Ez való neked.Csal,hazudik.Nem egy ember,hanem egy rakomány übermencs.szép kis világod van.

Tarlós véget vet az autósok rommá bírságolásának

Tarlós István szerint változtatni kell a közterület-felügyeletek szellemiségén az autósok bírságolását illetően, a főpolgármester módosítást is kezdeményez az ügyben.

Kátyúba hajtott a Ferrarival, az önkormányzat fizetni fog

Jótékony célra ajánlotta fel az önkormányzattól kapott kártérítést a kátyúban megsérült Ferrari után tulajdonosa.

Fokozatosan szorulnak ki az autók Londonból

London polgármestere hatékony lépéseket tesz a levegő minőségének javítása érdekében. Most az iskolák környékéről tiltotta ki az autókat.

Marchionne már nem hisz a Fiatban

A Fiat erős és sikeres volt, ám most a jelenlegi erősségeinkre kell koncentrálnunk, ez pedig a Jeep – kommentálta az olasz anyamárka indiai piaci esélyeit a Fiat Chrysler elnöke.

Munkagéppel mennek a tüntetők ellen a rendőrök

A szomszédos Szlovákiában fejlesztik a jövő rendőrségi oszlatójárművét. A Božena Riot az építőipari és mezőgazdasági munkagépek ketrecharcos unokatestvére.

Ez minden idők legmagabiztosabb parkolóból történő kiállása

Hogy tudott innen így kiállni? Oda egy hajszál nem fért volna! Hozzáért, vagy nem ért hozzá? Megannyi kínzó kérdés!

F1: 2017-re kicsinálták az előzéseket

A versenyzők elmondása alapján beigazolódtak az előzetes félelmek, a 2017-es Forma-1-es autókkal igen nehéz, ha nem lehetetlen előzni. Idén körmenetek jöhetnek.

Egy apró csavar élete az F1-ben

Egy aprócska alkatrész, ami hatalmas utat tesz meg, mire behelyezik egy Forma-1-es autóba. Most végignézheted a folyamatot.

Idén is lazajlott a hazai legnagyobb autós és tuningszeánsz

Idén is megrendezték a legnagyobb, legszínesebb benzingőzös hazai bulit, az AMTS-t, és mi idén is kimentünk egy fényképezőgéppel, hogy lőjünk pár fotót.

Hogyan hajtogassunk Suzuki Ignist?

Az origami az egyik legrégebbi japán szabadidős tevékenység, ami ma is töretlenül népszerű, az új Suzuki Ignis pedig kellően dekoratív ahhoz, hogy ihletet adjon egy elszánt hajtogatónak.

Na ilyen fotókat sem láttunk még magyar használtautó-hirdetésnél

Sok cifra hirdetéssel találkoztunk már, de ilyet még soha nem láttunk.

Hatalmas és okos SUV a Škodától

A Škoda bolygóközi méretű teret, a korszak színvonalán álló vezetési segédeket és jó minőséget csomagolt vonzó, biztonságérzetet sugalló terepjárós formába Kodiaq név alatt.

Eladhatatlan rémség a Bentley gúnyába csomagolt Mustang

Időnként megpróbálkoznak az átöltöztetett Ford Mustang eladásával, de évek óta senki nem vevő a replikára.

Jean Todt: Túl nagyok a különbségek

Az autók gyorsabbak, szebbek és nehezebben vezethetőek, de Todt szerint még mindig túl nagyok a különbségek a mezőnyben.

F1: Ezért kellett halasztani a melbourne-i rajtot

A Forma-1 állandó versenyigazgatója, Charlie Whiting elmagyarázta, miért nem engedték el a mezőnyt elsőre az Ausztrál Nagydíjon.

F1: Így készült az Ausztrál Nagydíj graffitije

Time lapse videó mutatja meg, hogy hogyan készült az Ausztrál Nagydíj graffitije.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.