Ezekre az extrákra buknak most a használtautó-vevők

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2015.11.24. 16.00

Az AAA Auto legfrissebb statisztikái szerint az idén a magyar gépkocsi-tulajdonosok is felkészültebben várják a telet, mint az előző években.

Jóval több ülés-, kormány- vagy szélvédőfűtéssel, illetve kiegészítő fűtéssel ellátott autó talált gazdára az idei év első tíz hónapjában, mint egy évvel korábban. A cég szerint a vevők egyre inkább keresik azokat az extrákat, amelyek minden körülmények között kényelmesebbé teszik számukra a vezetést.
 
Az év első tíz hónapjában a csoportszinten eladott gépkocsik 23,79 százaléka rendelkezett ülésfűtéssel, ami az öt évvel ezelőtti érték csaknem két és félszerese. Az értékesített autók 6,23 százaléka rendelkezett első szélvédőfűtéssel. A vásárlók a gépkocsi kezelhetőségét is egyre fontosabb szempontnak tartják: az idén október végéig eladott összkerékhajtású autók aránya elérte a 10,6 százalékot.

Az új trend a hátsó ülésfűtés, ami az AAA Auto szerint gyorsan terjedő igény lesz a következő években. Jelenleg ez az extra még csak a luxuskategóriára jellemző. Egyre többen keresik az extrák között a ködfényszórót is, amit jelenleg a vásárlók 71 százaléka tart fontosnak. 

Kommentek

  • Ant.all

    A ködfényszóró nagyjából semmire sem jó extra, nem lehet vele jobban látni, de a pénzt viszi. Inkább első ülésfűtést javasolnám, semmint ködfényszórót. (Kivéve persze, ha ködkatlanban laksz, mert akkor a lelked megnyugtatására vagyél ködfényszórót is).
    A hátsó ülésfűtésért sem kell újonnan a prémiumkategóriába menni, elég a 10 éves Vectrák között kutakodni, és benne lesz párban.

  • ger_sz

    A ködfényszórónak nem is az a lényege, hogy jobban lehessen látni. Ilyet szerintem soha senki nem is gondolt. A lényege abban van, hogy a többi autós jobban észrevegye a ködben az embert.

  • DTF

    Kodfenyszoro: tok felelegs, 10-bol 9 autos nem tudja hasznalni. Amikor kene, akkor nem, amikr meg njncs kod, na akkor meg ezerrel (kodzarofrny meg rosszabb, mer az mjndnekinek van). Nem ertem h minek az autoba muszerfal, ha az emberek nem nezik az ego piktogrammokat??? Mondjuk arr ajo a kodfenyszoro h helyzetjelzo mellett egjen az nagyon cool…
    Ulesfutes feleslges, maga a fuztes kb ugyanilyna gyorsan felmelegiti az autot (mondom ugy h futes es szelloztets is van az automban, de egyiket sem hazsnlaom)
    Hatso ulesfutes aztan meg plaen felesleges, nagy tobbsegeben 1-2 szemely ul az autokban…
    Kormanyfutes vizsont hasznos, tenyleg, annak akinek nem garazsban all az autosja :)

  • subtotal

    Ahogy egyre több autóban van újonnan, úgy lesz egyre inkább magasabb arányban értékesítve használtan is. Ugyanez az összkerékkel.
    Mondjuk a ködfényszóró nálam nem extra, hanem alap. Hátsó ülésfűtésnek csak bőrösnél van bármi értelme, a szövetülést az ülep ugyanolyan gyorsan melegíti fel, mint a fűtőszál.
    Ráadásul a cikkben azt írják, múlt évhez képest emelkedett, aztán az emelkedést az 5 évvel ezelőttihez mérik…
    Jó kis megjelenés ez az AAA-nak, semmi több. Jó minőségű téli gumit mennyien keresik a kocsikhoz? Vagy azt hiába? :)

  • subtotal

    Legelső bekezdésem az ülésfűtésre vonatkozik.

  • menőmanó

    ger_sz

    Természetesen tévedsz.
    A ködfényszóró azért van, hogy a köd alatt megvilágítsa az utat, annak is inkább a szélét. Nem hiába szerelik a normális autókon alulra és lehetőleg a külső szélére.
    24 év alatt egyszer volt olyan köd amiben hasznát vettem. Egyébként valóban nem sok értelme van.
    Az igaz viszont, hogy a szemben jövők is jobban látnak, ha fel van kapcsolva.

  • ger_sz

    Kedves menőmanó!
    Nem hinném, hogy én lennék, aki téved. A ködfényszóró elsődleges célja, hogy ködben a jármű a szembejövő forgalom számára könnyebben észlelhető legyen. Ezen kívül extrém ködben (10 m alatti látótávolság) valóban létezik az a kiegészítő funkció, amit leírt, de mivel ennek a hatótávolsága csak 3-4 méter, így ez átlagos ködben nem jelent semmit, hiszen az autó nagyobb sebességgel halad, minthogy ennek bármi haszna lehetne. Ezúton kérném, hogy ne terjesszen olyan balesetveszélyt növelő nézeteket, hogy a ködfényszóró “semmire sem jó extra”, mert többek között az ilyen és ehhez hasonló gondolkodás (pl. a téligumi fölösleges) miatt növekszik hazánkban a közutak biztonsága olyan lassan.

  • Marcikutya

    Egyszer használtam ködfényszórót a sok év alatt. A mostani autómban nincs, de ha gyárilag lenne benne, az sem érne semmit a kicsinysége miatt. Az ülésfűtést sem tartom fontosnak, egy komolyabb ülést nem kell fűteni.

    Az összkerékhajtás hiányzik, az nagy jóság volt az előző autómban, állandó működésű volt. Mindenféle hárombetűs rendszert alapból pótol (ABS, ASR, ESP).

    Bővebben: az extrákkal ugyanaz az autó, akár kétszeres futásteljesítménnyel is, párszázezerrel drágábban adható el.

  • mtbe

    Sűrű ködben a ködzárófényt kell használni. A ködfényszóró csak akkor hasznos, ha erősebb is a tompítottnál és ahogy mondtátok, lent van elhelyezve. Nézzétek meg pl. a Seat Leont, ott a ledes fény erősebb, hozzá képest a ködfényszórója egy gyengébb, sárgább fény. Sok autónál van így, hogy csak ugyanolyan erős, mint a tompított, így csak dísz. Nem szeretem azt, amikor sűrű ködben valaki csak elöl kapcsol ködlámpát, hátul pedig csak a gyenge helyzetjelzők világítanak. Abszolút logikátlan. Azért van minden kocsiban alapból ködzárófény, mert arra szükség van. A ködfényszóró tényleg csak egy extra. Dísz.

  • mtbe

    Ráadásul ha van egy jó tompított fényed (Leon jó példa erre, tényleg jók a LED-ek), időben észrevesznek. A hátsó helyzetjelző nem mindig elég. Szerintem a helyes világítás sűrű ködben/esőben/hóesésben: tompított + helyzetjelző + ködzárófény.

  • Kempelen.

    Marci!

    Miért, a komolyabb ülés nem hül ki? :-)

  • Kempelen.

    “Az összkerékhajtás hiányzik, az nagy jóság volt az előző autómban, állandó működésű volt. Mindenféle hárombetűs rendszert alapból pótol (ABS, ASR, ESP).”

    Ez mekkora baromság! :-DDD

  • ger_sz

    Na az engem is érdekelne, hogy az összkerékhajtásnak mi a búbánat köze van az ABS-hez és ESP-hez… A korábbi autóm nekem is összkerekes volt, a mostani nem az. Ezt leszámítva ugyanaz a márka/típus és hasonló felszereltség. Nem mondhatnám, hogy nincs különbség a két autó között, de garantáltan nem az autó megállása/lassítása terén. Ott aztán teljesen mindegy, hogy milyen hajtású, hiszen fékezéskor/megálláskor nincs is hajtás….

  • ger_sz

    Na és persze a “komolyabb ülést nem kell fűteni” elmélet mögötti gondolat is érdekelne. Mert úgy tűnik lemaradtam valamilyen új felfedezésről, hogy van olyan ülés, ami télen a hidegben nem veszi fel a környezete hőmérsékletét…. Mi az, hogy “komolyabb ülés”? Ha ez alatt a bőr ülést értjük, annál inkább elengedhetetlen a fűtés, mert az aztán baromi hideg tud lenni télen.

  • menőmanó

    ger_sz

    Nem értünk egyet, maradjunk annyiban.
    Mellesleg linkelhetnél egy oldalt a határozott állításod bizonyítására, mert logika nincs benne, ahogy mások is leírták.

    Jaj! Az öszkeréknek meg nem a megállásban van szerepe (ABS), hanem a nagyobb menetbiztonságban (ESP). ;)
    Később avatkozik be a menetstabilizáló, de nyilván butaság, hogy azt kiválthatja.
    A kipörgés is nehezebb egy összkerekesnél, így abban is segít, hogy a kipörgésgátlónak kisebb feladat jusson.

Új csúcsmodellt kap a koreai terepspecialista

Jövő csütörtökön mutatkozik be a SsangYong eddigi legnagyobb szabadidőjárműve. Egyelőre még neve sincs az autónak.

Jogtalanul büntették autósok ezreit Budapesten?

Tarlós István szerint jogtalanul bírságoltak meg rengeteg autóst Budapesten. A főpolgármester arra buzdít, hogy ne fizessenek az autósok.

Kabrió, bátraknak

Ha már a Techart GTstreet R Cabriolet karosszériája láttán rossz érzéseid támadnak, várj, amíg megtudod, mire képes a dög.

Unod a dugót? Itt a megoldás

Te is kivagy attól, hogy órákig araszolsz reggelente, míg beérsz a munkába? Két megoldás van: válaszd a tömegközlekedést, vagy ugorj a kocsisor elejére. Mutatjuk, hogyan.

F1: Legyél Lewis Hamilton VIP-vendége! – videó

A háromszoros világbajnok videós idegenvezetést tart a Mercedes melbourne-i csapatpavilonjában a kávézótól a konyháig.

Videó: Így kap másfél másodpercet Alonso Räikkönentől

Melbourne-i belső kamerás kör a mezőny két veteránjától a McLaren és a Ferrari közti különbségről.

Magyar gyerekek rajzolták le a jövőt

Hetedik alkalommal hirdette meg a Toyota magyar gyerekek számára is a Toyota Dream Car rajzversenyt: a megmérettetés arra ösztönözte a gyerekeket, hogy rajzolják le, milyennek képzelik el egy szebb jövő autóit.

F1: Óriási aranyköpés a Ferrari-főnöktől – videó

A Ferrari csapatfőnöke, Maurizio Arrivabene így írta le két szóban Sebastian Vettelt és Kimi Räikkönent.

F1: Letiltották a Haas légterelőjét

A Nemzetközi Automobil Szövetség az Ausztrál Nagydíj második szabadedzésére levetette a Haas-csapat autójáról a T szárnyat. Túl hajlékony volt.

A Fiat motoros Zsiguli legendája

Az idei első nagyszabású autós rendezvényen, az Autó Motor és Tuning Show-n rengeteg csemege akad a géprajongók számára. A széles és ültetett karosszériák, felhúzott motorok kavalkádján túl a veteránok csendes csarnoka is tartogat meglepetéseket.

F1: Újabb motort fejleszt a Honda

Bár az Ausztrál Nagydíj pénteki szabadedzésein a McLaren elfogadhatóan szerepelt, a Hondánál tudják, hogy a jelenlegi erőforrással nem tudnak messzire jutni. Újat fejlesztenek májusra.

Verstappen: A Red Bull “túl lassú”

Az Ausztrál Nagydíj első edzésnapja után nem lehetnek igazán elégedettek a Red Bullnál, messze a Ferrari és még messzebb a Mercedes csúcstempója.

Villamosnak indult, busz lett belőle

Ha megvalósul a közösségi közlekedésben az, ami most a mérnökök fejében van, akkor elképzelhető, hogy évek múlva nehezen tudunk majd különbséget tenni a buszok és a villamosok között.

F1: Vettelt nem izgatja a Mercedes

Sebastian Vettel azt mondja, a Mercedeshez való átszerződés egyáltalán nem téma számára. A vártnál gyengébb melbourne-i kezdés sem probléma.

“Feltámad a Zsiguli, 200 lóerővel tér vissza” – Ordas kamu, el ne hidd!

Muszáj írni egy olyan álhírről, ami futótűzként terjed a Facebookon, és egyre több magyar internetes oldal hiteles állításként veszi át, pedig hatalmas nagy kamu az egész.

F1: Hamilton 99 százalékos, Bottas szombatra javulna

A Forma-1-es szezonnyitó Ausztrál Nagydíj szabadedzései után Lewis Hamilton hajszál híján tökéletesnek érezte a napot, Valtteri Bottasnak viszont fel kell kötnie a gatyát.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.