Ezekre az extrákra buknak most a használtautó-vevők

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2015.11.24. 16.00

Az AAA Auto legfrissebb statisztikái szerint az idén a magyar gépkocsi-tulajdonosok is felkészültebben várják a telet, mint az előző években.

Jóval több ülés-, kormány- vagy szélvédőfűtéssel, illetve kiegészítő fűtéssel ellátott autó talált gazdára az idei év első tíz hónapjában, mint egy évvel korábban. A cég szerint a vevők egyre inkább keresik azokat az extrákat, amelyek minden körülmények között kényelmesebbé teszik számukra a vezetést.
 
Az év első tíz hónapjában a csoportszinten eladott gépkocsik 23,79 százaléka rendelkezett ülésfűtéssel, ami az öt évvel ezelőtti érték csaknem két és félszerese. Az értékesített autók 6,23 százaléka rendelkezett első szélvédőfűtéssel. A vásárlók a gépkocsi kezelhetőségét is egyre fontosabb szempontnak tartják: az idén október végéig eladott összkerékhajtású autók aránya elérte a 10,6 százalékot.

Az új trend a hátsó ülésfűtés, ami az AAA Auto szerint gyorsan terjedő igény lesz a következő években. Jelenleg ez az extra még csak a luxuskategóriára jellemző. Egyre többen keresik az extrák között a ködfényszórót is, amit jelenleg a vásárlók 71 százaléka tart fontosnak. 

Kommentek

  • Ant.all

    A ködfényszóró nagyjából semmire sem jó extra, nem lehet vele jobban látni, de a pénzt viszi. Inkább első ülésfűtést javasolnám, semmint ködfényszórót. (Kivéve persze, ha ködkatlanban laksz, mert akkor a lelked megnyugtatására vagyél ködfényszórót is).
    A hátsó ülésfűtésért sem kell újonnan a prémiumkategóriába menni, elég a 10 éves Vectrák között kutakodni, és benne lesz párban.

  • ger_sz

    A ködfényszórónak nem is az a lényege, hogy jobban lehessen látni. Ilyet szerintem soha senki nem is gondolt. A lényege abban van, hogy a többi autós jobban észrevegye a ködben az embert.

  • DTF

    Kodfenyszoro: tok felelegs, 10-bol 9 autos nem tudja hasznalni. Amikor kene, akkor nem, amikr meg njncs kod, na akkor meg ezerrel (kodzarofrny meg rosszabb, mer az mjndnekinek van). Nem ertem h minek az autoba muszerfal, ha az emberek nem nezik az ego piktogrammokat??? Mondjuk arr ajo a kodfenyszoro h helyzetjelzo mellett egjen az nagyon cool…
    Ulesfutes feleslges, maga a fuztes kb ugyanilyna gyorsan felmelegiti az autot (mondom ugy h futes es szelloztets is van az automban, de egyiket sem hazsnlaom)
    Hatso ulesfutes aztan meg plaen felesleges, nagy tobbsegeben 1-2 szemely ul az autokban…
    Kormanyfutes vizsont hasznos, tenyleg, annak akinek nem garazsban all az autosja :)

  • subtotal

    Ahogy egyre több autóban van újonnan, úgy lesz egyre inkább magasabb arányban értékesítve használtan is. Ugyanez az összkerékkel.
    Mondjuk a ködfényszóró nálam nem extra, hanem alap. Hátsó ülésfűtésnek csak bőrösnél van bármi értelme, a szövetülést az ülep ugyanolyan gyorsan melegíti fel, mint a fűtőszál.
    Ráadásul a cikkben azt írják, múlt évhez képest emelkedett, aztán az emelkedést az 5 évvel ezelőttihez mérik…
    Jó kis megjelenés ez az AAA-nak, semmi több. Jó minőségű téli gumit mennyien keresik a kocsikhoz? Vagy azt hiába? :)

  • subtotal

    Legelső bekezdésem az ülésfűtésre vonatkozik.

  • menőmanó

    ger_sz

    Természetesen tévedsz.
    A ködfényszóró azért van, hogy a köd alatt megvilágítsa az utat, annak is inkább a szélét. Nem hiába szerelik a normális autókon alulra és lehetőleg a külső szélére.
    24 év alatt egyszer volt olyan köd amiben hasznát vettem. Egyébként valóban nem sok értelme van.
    Az igaz viszont, hogy a szemben jövők is jobban látnak, ha fel van kapcsolva.

  • ger_sz

    Kedves menőmanó!
    Nem hinném, hogy én lennék, aki téved. A ködfényszóró elsődleges célja, hogy ködben a jármű a szembejövő forgalom számára könnyebben észlelhető legyen. Ezen kívül extrém ködben (10 m alatti látótávolság) valóban létezik az a kiegészítő funkció, amit leírt, de mivel ennek a hatótávolsága csak 3-4 méter, így ez átlagos ködben nem jelent semmit, hiszen az autó nagyobb sebességgel halad, minthogy ennek bármi haszna lehetne. Ezúton kérném, hogy ne terjesszen olyan balesetveszélyt növelő nézeteket, hogy a ködfényszóró “semmire sem jó extra”, mert többek között az ilyen és ehhez hasonló gondolkodás (pl. a téligumi fölösleges) miatt növekszik hazánkban a közutak biztonsága olyan lassan.

  • Marcikutya

    Egyszer használtam ködfényszórót a sok év alatt. A mostani autómban nincs, de ha gyárilag lenne benne, az sem érne semmit a kicsinysége miatt. Az ülésfűtést sem tartom fontosnak, egy komolyabb ülést nem kell fűteni.

    Az összkerékhajtás hiányzik, az nagy jóság volt az előző autómban, állandó működésű volt. Mindenféle hárombetűs rendszert alapból pótol (ABS, ASR, ESP).

    Bővebben: az extrákkal ugyanaz az autó, akár kétszeres futásteljesítménnyel is, párszázezerrel drágábban adható el.

  • mtbe

    Sűrű ködben a ködzárófényt kell használni. A ködfényszóró csak akkor hasznos, ha erősebb is a tompítottnál és ahogy mondtátok, lent van elhelyezve. Nézzétek meg pl. a Seat Leont, ott a ledes fény erősebb, hozzá képest a ködfényszórója egy gyengébb, sárgább fény. Sok autónál van így, hogy csak ugyanolyan erős, mint a tompított, így csak dísz. Nem szeretem azt, amikor sűrű ködben valaki csak elöl kapcsol ködlámpát, hátul pedig csak a gyenge helyzetjelzők világítanak. Abszolút logikátlan. Azért van minden kocsiban alapból ködzárófény, mert arra szükség van. A ködfényszóró tényleg csak egy extra. Dísz.

  • mtbe

    Ráadásul ha van egy jó tompított fényed (Leon jó példa erre, tényleg jók a LED-ek), időben észrevesznek. A hátsó helyzetjelző nem mindig elég. Szerintem a helyes világítás sűrű ködben/esőben/hóesésben: tompított + helyzetjelző + ködzárófény.

  • Kempelen.

    Marci!

    Miért, a komolyabb ülés nem hül ki? :-)

  • Kempelen.

    “Az összkerékhajtás hiányzik, az nagy jóság volt az előző autómban, állandó működésű volt. Mindenféle hárombetűs rendszert alapból pótol (ABS, ASR, ESP).”

    Ez mekkora baromság! :-DDD

  • ger_sz

    Na az engem is érdekelne, hogy az összkerékhajtásnak mi a búbánat köze van az ABS-hez és ESP-hez… A korábbi autóm nekem is összkerekes volt, a mostani nem az. Ezt leszámítva ugyanaz a márka/típus és hasonló felszereltség. Nem mondhatnám, hogy nincs különbség a két autó között, de garantáltan nem az autó megállása/lassítása terén. Ott aztán teljesen mindegy, hogy milyen hajtású, hiszen fékezéskor/megálláskor nincs is hajtás….

  • ger_sz

    Na és persze a “komolyabb ülést nem kell fűteni” elmélet mögötti gondolat is érdekelne. Mert úgy tűnik lemaradtam valamilyen új felfedezésről, hogy van olyan ülés, ami télen a hidegben nem veszi fel a környezete hőmérsékletét…. Mi az, hogy “komolyabb ülés”? Ha ez alatt a bőr ülést értjük, annál inkább elengedhetetlen a fűtés, mert az aztán baromi hideg tud lenni télen.

  • menőmanó

    ger_sz

    Nem értünk egyet, maradjunk annyiban.
    Mellesleg linkelhetnél egy oldalt a határozott állításod bizonyítására, mert logika nincs benne, ahogy mások is leírták.

    Jaj! Az öszkeréknek meg nem a megállásban van szerepe (ABS), hanem a nagyobb menetbiztonságban (ESP). ;)
    Később avatkozik be a menetstabilizáló, de nyilván butaság, hogy azt kiválthatja.
    A kipörgés is nehezebb egy összkerekesnél, így abban is segít, hogy a kipörgésgátlónak kisebb feladat jusson.

Milyen lesz idén az F1? A Red Bull videón mutatja meg

Egy igazi F1-rajongónak ugyan nem lesz újdonság, de megnézésre azért érdemes a Red Bull animációs videója, amelybe az autók idei változásait tekinthetjük át.

F1: “Első nap az iskolában” – videó

Videós összeállítás Valtteri Bottas első napjáról a Mercedes központjában

F1: Magnussent nem érdekli a renault-s beszólás

A Renault-tól a Haashoz igazolt Kevin Magnussen nem vette magára, hogy az előző csapata főnöke megkérdőjelezte a munkamorálját.

Ezért nincs itthon normálisan eltakarítva a hó

Egy olvasói videó kapcsán megkérdeztük a Magyar Közút Nonprofit Zrt.-t, hogy ugyan miért nincs normálisan letakarítva a hó az utakról. Megkaptuk a választ.

Több téren is tökéletesebb az idei Lexus IS

Az idei évre frissülő Lexus IS átgondoltabb külsővel, javított kezelőfelülettel, átfésült futóművel érkezik, és most is, mint mindig, a német konkurencia babérjaira tör.

F1: Ezért mellőzte Wehrleint a Mercedes

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff azért nem Pascal Wehrleint ültette Nico Rosberg helyére, mert nem akarta tönkretenni a fiatal pilóta karrierjét.

“Feltámad a Trabant, 1,4 millióba fog kerülni!”

Muszáj írni egy olyan álhírről, ami futótűzként terjed a közösségi hálókon, és egyre több oldal hiteles állításként veszi át, pedig csak nyomokban igaz.

F1: Maldonado várta a mercis lepattanót

A korábbi Williams- és Lotus-pilóta balesetkirály, Pastor Maldonado abban reménykedett, hogy Nico Rosberg visszavonulása visszatérési lehetőséget nyit számára a Forma-1-ben.

F1: 2017-ben is a tavalyi autóval indulna a sereghajtó

Az összeomlás szélén táncoló Manor-csapat kérvényezte a Nemzetközi Automobil Szövetségnél, hogy a tavalyi modellel vághasson neki a 2017-es idénynek.

Száznál is több autóbuszt vásárolt tavaly a BKV

Megkérdeztük a BKV-t, hogy tavaly hány darab autóbuszt sikerült vásárolniuk. A számolgatás végén mi is meglepődtünk.

F1: Bottas magával vitte a Williams-szponzort

A Williams nem csak versenyzőjét veszti el, Valtteri Bottasszal együtt régi-régi szponzora is a Mercedeshez távozik.

Keményít a rendőrség: minden sofőrnek szondát kell fújni

Mostantól nincs kivétel, minden sofőrnek meg kell fújnia az alkoholszondát. A rendőrség a finn módszerrel szeretné kiszűrni az ittas vezetőket. Nógrádban vezetik be először.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.