A minőség megfizethető

Ford Petrányi Motorcraft 5+ szervizcsomag

Szerző: Promóció levél küldés 
Dátum: 2015.11.24. 12.27

Vajon feláldozzuk a márkaszerviz minőségét a független műhelyek kedvezőbb áráért cserébe, ha idősebb az autónk? Mostantól nem kell választani.

Amikor az ember megveszi vadonatúj autóját, magától értetődő, hogy a rendes karbantartásokra, felmerülő javításokra a márkaszervizt választja. Ezt nem is csak a garanciális feltételek teljesítése indokolja (sokan, sokszor megírták már, hogy elméletileg független szervizzel javíttatva is megőrizhető a garanciális jogosultság; más kérdés, hogy ennek milyen feltételei vannak), hanem az a márka- és típusspecifikus szakértelem, a legújabb technológiák pontos ismerete és a megkövetelt minőség, amelyet kizárólag a piac adott szeletére szakosodott, ahhoz tökéletesen értő márkaszervizben kaphatunk meg.

Ahogy telnek az évek, úgy adnak alább sokan az igényeikből, pedig ha belegondolunk, pont az idősebb korban sűrűbben előforduló problémák indokolnák, hogy az adott modellhez maradéktalanul értő, azok diagnosztizálásában és javításában hosszú gyakorlatot szerzett (végtére is éveken át hozzájuk hordtuk az autónkat) szakemberek ápolják azt.

Kedvező ár és kiemelkedő minőség

Egy autó 200 000 km megtétele után is működhet megbízhatóan, ha megkapja a szükséges törődést a gyár által előírt ütemben

A Ford számára azonban nem csak a vásárlástól számított első három évben fontos ügyfeleinek elégedettsége, autóinak jó egészségi állapota. Ezért kidolgozta azt a Motorcraft 5+ csomagot, amellyel az árérzékeny ügyfelek is részesülhetnek a Ford márkaszervizeinek szakértelmében: az öt évnél nem fiatalabb autók teljes körű átvizsgálása most mindössze bruttó 23 900 Ft-ba kerül. Ezért az összegért olajcserében (természetesen szűrővel együtt), levegőszűrő cserében, valamint egy mindenre kiterjedő, alapos átvizsgálásban részesül autónk.

Kíváncsiak voltunk arra, vajon ez az ár mennyire számít versenyképesnek a hazai piacon, ezért a Ford Petrányi ajánlatának ismeretében felvettük a kapcsolatot néhány véletlenszerűen kiválasztott független, fővárosi és vidéki autószervizzel. Nem gazzal benőtt udvarú, csak vezetékes telefonon elérhető kisműhelyeket kerestünk, hanem olyanokat, akikre nyugodt szívvel bíznánk rá a családi autót. Éppen ezért nem telefonáltunk, hanem e-mailt írtunk, ahogy egyébként a XXI. században egy valódi ügyfél is tenné.

Arra számítottunk, az erős piaci versenyben villámgyorsan reagálnak, és földhöz ragadt árakkal igyekeznek meggyőzni minket arról, hogy őket válasszuk. Kapóra is jött volna egy jó ajánlat, hiszen a családban valóban akadt egy éves karbantartás előtt álló, tízéves Ford

Minden szempontból alul maradtak

Számos márka indított nyomott árakkal dolgozó szervizprogramot az idősebb autók karbantartási munkálataira. Ilyen például a Motorcraft, a Szerviz 4+, a Motrio vagy a Főnix

Nos, a dolgok nem egészen így alakultak. A hat megkeresett műhelyből mindössze ketten válaszoltak, ami eleve nem különösebben bizalomgerjesztő. Egyikük  nagyon helyesen – elkérte az autó pontos műszaki adatait, mielőtt elkészítette volna a kalkulációt, a másik ezt nem tartotta szükségesnek.

Előbbi a családi Ford adatainak átküldése után fillérre pontosan kidolgozott, tételes árlistával jelentkezett: az olaj, a két szűrő, valamint az átvizsgálás mellett javasolták, hogy a pollenszűrőt is cseréljük ki. Ezt magánemberként alighanem igénybe vennénk, de a pontos összehasonlíthatóság érdekében itt eltekintünk tőle. Az anyagár, az olaj 11 028, a munkadíj 12 114 forint volt, ez összesen nettó 23 142 Ft. A 27 százalékos áfával terhelve 29 390 forintot kellett volna fizetnünk

A típusfüggő ajánlat helyett általános kalkulációt készítő műhely munkadíjnak 15 ezer forintot számolt (már ha számolt egyáltalán), az olajcserére 13 000, a levegőszűrőre 2500 forintos ajánlatot kaptunk. A 30 500 forintos számlaösszeg eleve magasabb volt, mint amire számítottunk, ám a levél végén egy kurta mondat tájékoztatott: áraink nettó árak…

Bónusz a kényelem

Idősebb autók tulajdonosait nagyon kedvező árú szervizcsomagok vonzzák a márkaszervizekbe. Márkaszervizes pecsétekkel a szervizfüzetben gyorsabban és magasabb áron adható el egy használt autó

Bevalljuk: cikkünk előkészítésekor komolyabb küzdelemre számítottunk. Fel voltunk készülve arra, hogy a Ford Motorcraft 5+ csomag épp csak annyival lesz drágább a független műhelyek nyomott árainál, amit még bőségesen képesek lesznek kompenzálni a márkaszerviz járulékos előnyei.

Mi ugyanis megnyugtatónak találjuk a gördülékeny munkafelvételt, a rendezett körülményeket, a tiszta műhelyt, a kényelmes ügyfélvárót, a legmodernebb diagnosztikai rendszerek és célszerszámok meglétét, és általában mindazt a szabványosított, kiszámítható és megbízható, igen magas minőséget, amely az Év Ford Márkakereskedőjének tavaly megválasztott Ford Petrányi három márkaszervize közül bármelyikben ránk várna.

Az azonban, hogy nem csak a minőség és a kényelem, de az ár szempontjából is verhetetlen a Motorcraft 5+ csomag és a Ford Petrányi párosa, egyszer és mindenkorra eldöntötte a kérdést, hogy a család Fordjáról ki fog gondoskodni a jövőben.

Kommentek

F1: Valentino Rossi nem bánja, hogy nem váltott

A MotoGP-legenda Valentino Rossi nem bánkódik amiatt, hogy egy évtizeddel ezelőtt nemet mondott a Forma-1-re.

Ezért jobb a busz, mint az autó

Hétfő óta több nagyvárosban, köztük Budapesten is szmogriadó van érvényben. Ezzel kapcsolatban megint felerősödtek a busz versus autó viták.

Azért ezen a szmogriadón még volna mit finomítani

Eltelt az első idei szmogriadós nap. Nem csalódtunk benne, ugyanolyan átgondolatlan, zűrzavaros és a legkevésbé sem felhasználóbarát, mint úgy általában a teljes hazai közlekedésszabályozás.

Brawn: Egyszerűsíteni fogjuk a Forma-1-et

A Forma-1 sportügyeinek irányítójává frissen kinevezett Ross Brawn szerint a megújulás kulcsa az egyszerűség lesz.

F1: 1000 lóerőig jut a Honda?

A Honda 2017-re teljesen újratervezte Forma-1-es erőforrását, de az idei elvárások tekintetében nagyon óvatosak.

Tavaly megállt a Forma-1 hanyatlása

2016-ban hétéves trend szakadt meg, a Forma-1 televíziós nézettsége a tavalyi évben nem csökkent tovább.

Crossoverként tér vissza a Mitsubishi sportkupéja

Állítólag Mitsubishi Eclipse néven kerül piacra a japán márka új városi crossovere. Merész lesz, és talán hibrid is.

Forma-1-es fejes lett Ross Brawn

A Forma-1 új tulajdonosa, a Liberty Media Ross Brawnt tette meg az F1 sportért felelős ügyvezető igazgatójának.

Félretájékoztatták az autósokat, nincs 150 ezres bírság

Hétfő reggel óta él Budapesten a szmogriadó riasztási fokozata, ami rengeteg autóst érint. A hivatalos híradásokban megjelent 150 000 forintos maximális bírság elrettentő, ezért utánajártunk a büntetési tételeknek.

Sztrájkbizottság alakult a győri Audinál

Sztrájkbizottságot alakított az Audi Hungaria Független Szakszervezet (AHFSZ), miután bizalmi értekezletén elutasította az Audi Hungaria Zrt. új ajánlatát.

Olasz buszbaleset: eddig nem találtak műszaki hibát

Az olasz rendőrség eddig semmilyen tárgyi bizonyítékot nem talált arra, hogy meghibásodott volna a Veronánál múlt héten súlyos balesetet szenvedett magyar autóbusz – közölte Girolamo Lacquaniti, a veronai közúti rendőrség parancsnoka.

Csökkent a forgalom, de alig javult a levegőminőség

Jelentősen csökkent az autóforgalom, de csak kis mértékben javult hétfőn a levegő minősége a fővárosban, a riasztási fokozat fenntartása ezért továbbra is indokolt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.