Több százezren bliccelték el a magyar útdíjat

Szerző: Vezess.hu levél küldés  MTI levél küldés 
Dátum: 2015.11.23. 09.00

Tavaly 276 ezer pótdíjfizetési felszólítást küldött ki az e-matricák értékesítését és ellenőrzését végző Nemzeti Útdíjfizető Szolgáltató (NÚSZ) Zrt.

Ebből mintegy 2,5 milliárd forint pótdíjat fizettek be – írja a Világgazdaság. Azoknak, akik a D1, D2, U kategóriában, vagyis jellemzően személyautóval, e-matrica nélkül használják a díjköteles gyorsforgalmi utat – 30 napon belül – mintegy 15 ezer forint pótdíjat kell fizetniük, ezen túli fizetés esetén pedig csaknem 60 ezer forint a bírság összege.

A szolgáltatónak hatósági jogkörei nincsenek, de fejlesztései révén növelni tudta az ellenőrzések hatékonyságát: a hazai bliccelők mellett a külföldiekkel szemben is egyre hatékonyabban tud fellépni a társszervezettekkel fenntartott kapcsolatai révén.

A NÚSZ nemrég integrált díjellenőrzési rendszereinek köszönhetően, a felállított kamerákon keresztül egyszerre képesek az e-matricás, valamint a teherautók által használt HU-GO e-útdíjrendszerben is ellenőrizni a használati jogosultságokat. Az integrációt követően a HU-GO ellenőrzését végző portál az év első hét hónapjában csaknem 50 ezer jogosulatlan e-matricás úthasználatot regisztrált.

Idén az első nyolc hónapban 8,69 millió e-matricát értékesített a szolgálat, az ebből származó bevétel 45,4 milliárd forint volt.

Kommentek

  • doroc000

    Büszkék lehetünk!A büntetések országa lettünk!A hivatalok,nagy része,azért van,hogy valakit megbüntessen!Ez szégyen,erre,is oda figyelhetne,a polgárbarát kormányzat!

  • ktoni

    Sok dolog tényleg leegyszerűsödött. Sok meg nem. Máshol is szigorúak. Már amit és ahol példaképnek hoznánk föl.

  • bortontotelek

    a magyar mindig is ilyen volt de ez a 270 ezer azért ez sok ÖKET A DUPLÁJÁRA KÉNE BÜNTETNI HOGY A CSALÁSTÓL ELMENJEN A KEDVÜKés a bevétel is jobb lenne

  • Kempelen.

    doroc! Szerintem meg az adó elkerülés országa vagyunk meg a bliccelésé. Szarrá büntetném mindet.

  • szaboata

    Ez a nagy szám csak idénre vonatkozik.Én is beleestem a kormányzati kelepcébe,és 4 km miatt fizettem.A kecskeméti elkerülőjeként használt autópálya rövid szakasza fizetős lett,ezt nem tudtam,mert mindig ingyenes volt.Ezután átmegyek a városon,mert pártunk és kormányunk így rendelkezett,hiszen 4 km miatt nem fogok matricát venni,de büntit sem fizetek.

  • szaboata

    Kempelen
    szerintem meg az adóprés országa vagyunk,kezdve a 27%-os Áfával,és a vállalkozásokat sújtó 50% fölötti adóelvonással.Világelsők.

  • menőmanó

    kempelen

    Amíg ilyen magasak az adók és ilyen gerinctelen a vezetés, addig ne rinyáljon itt senki, az adómorálon.
    Amilyen az adjonisten, olyan a fogadjisten.
    Majd, ha példát mutatnak ott fönn tisztességből, becsületből és korrektségből, akkor követelhet itt bárki bármit.
    Amíg viszont a lopás és harácsolás ott a fő szempont, addig ne is várjanak változást az állampolgárok hozzáállásában.
    A szomorú az egészben, hogy míg a kisembert jól megbüntetik, ha elkapják, addig azok ott büntetlenül megúsznak mindent.

    Mellesleg megjegyzem, hogy az útdíj annyira meg van variálva, hogy sokan nem direkt, hanem tudatlanságból, figyelmetlenségből nem fizetnek.

  • DTF

    Azert Kempelennek igaza van: itthon kb mindneki adokerulo, ha nem fizetunk adot, akkor itt nem lesz semmikyen vaktozas. Sajnos vagy sem, az adot kotekes vagy fizetni, de hossszu tavon (a kovetkezo generaciora nezve) kifizetodo lesz. Persez ehhez kellene egy eros adohatosag is, aki mer a nagyokkal szembeszallni es nem a kicsitket baszigalja.
    A masik oldlaon viszint tisztan latni h a befolyt adokat a kormany rosszzl forgatja vossza, ha egyaltalan visszaforgatja. Elszamolas nincsen, nem latjuk mire kiltenek pontosan.
    Engem is baromir aidsgesit h berkifiztesenel uyganannyit fizetzs a munkavallalodnak, mint az allamnak. De ez csak akkor csokkekneleht ha van eleg penz az allamkasszaban. Igazabol a sok minimalberre bejelentett, de zsebre dolgozo embereket es az epitoipart kene kemenyen ‘atnezni’, maris lenne adobevetel es leheten csokkenteni is itt-ott.
    Az autopalyhazsnlat meg itthon nagyon rossz, aranyosan, utolag kene fizetni, ahigy tolunk eszakra peldaul. De ig ymeg nem lehetne buntetest beszedni, ami ugye a legfobb cel sajnos…

A pillanat, amikor a “Szikla” is könnyezett

Dwayne “The Rock” Johnson olyan ajándékot adott egy háborús hősnek, amire nem számított.

80 verda alatt a Föld körül

Mindig is érdekelt, hogy milyen autókat gyártanak a világ túlsó felén, de nem volt hol utánanézned? Az internet korában ez nem kifogás, de mi most segítünk.

Mindenki részeg volt ebben a balesetben

Szépen fogy a szesz a bulinegyedben, de attól a KRESZ-t még be kéne tartani. Autósnak, gyalogosnak egyaránt.

F1: Ilyen lehet a narancsszínű McLaren

Egyre valószínűbbnek tűnik, hogy Ron Dennis eltávolítása után a McLaren régi-új színt ad az autójának, visszatér a narancs. Egy grafikus már meg is álmodta, milyen lehet Alonso új autója.

Minden, amit az új Toyota Yarisról tudni lehet

Márciusban frissítőkúrát vesz a Yaris. Kistestvérének megjelenését ölti majd magára.

F1: Helyet találtak a Red Bull-ifjoncnak

Bár Forma-1-es lehetőséget nem kapott a Red Bulltól, versenyülést azért szeretek a GP2 tavalyi bajnokának, Pierre Gaslynak 2017-re. Japánban folytatja.

Őrületes középmotoros Golf eladó, amcsi V6-ossal

Ha éppen van felesleges 1,7 milliód valami őrültségre, akkor ne keress tovább, megtaláltad. Persze a szállítás nem lesz egyszerű, és az NKH-nak is lesz egy-két szava hozzád.

Mazda MX-5 azoknak, akik nem szeretik az MX-5-öt

Biztonságérzetet adó fix C-oszloppal, a bezártság érzetét adó kemény targatetővel, komfortot adó automata váltóval is vehetnek mostantól kis Mazda roadstert azok, akik alapvetően nem is szeretik a roadstereket.

F1: Hondára vált a Sauber?

Német sajtóértesülés szerint a Sauber-csapat 2018-ra a Honda erőforrásaira válthat.

Mobillal szoktatnak le a vezetés közbeni mobilozásról

A kezdő vezetők virtuális szemüveg segítségével tanulhatják meg, hogyan reagáljanak a balesetveszélyre, és egyúttal megtapasztalhatják a helytelen viselkedés drasztikus következményeit.

Csökkent a győri Audi teljesítménye

Csökkent az Audi Hungaria Motor Kft. teljesítménye 2016-ban, 2015-höz képest 95 882 motorral és 37 231 járművel kevesebbet gyártott a cég.

F1: Alonso nem fél a szuperújonctól

A McLarennél idén bemutatkozik a GP2-t 2015-ben sosem látott fölénnyel megnyerő Stoffel Vandoorne. Fernando Alonso elismeri a képességeit, de nem tart az ifjonctól.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.