A Volkswagen így készül a brutális bírságra

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2015.11.21. 08.00

1 milliárd euróval mintegy 12 milliárd euróra csökkenti jövő évi beruházási kiadásait, hogy a felszabaduló pénzt a várható kártalanításra fordítsa.

A Volkswagen egyebek között elhalasztja új dizájn központjának megépítését Wolfsburgban, továbbá a Phaeton luxusszedán villanymotoros verziójának a bevezetését. Ezt Matthias Müller, a Volkswagen konszern vezérigazgatója jelentette be pénteken azután, hogy részt vett a felügyelőtanács ülésén. 
    
Az autógyár eladásai októberben erősen csökkentek a dízelbotrány és néhány jelentős felvevőpiac zsugorodására. A VW alapmárka különböző típusaiból októberben 490 ezer darabot értékesítettek, ami 5,3 százalékkal kevesebb, mint egy évvel korábban.
    
Kínában, a világ legnagyobb autópiacán 1,8 százalékkal, Németországban pedig 1,9 százalékkal nőttek az eladások, egész Európát tekintve azonban 1,2 százalékos csökkenést szenvedett el a vállalat. Oroszországban 26 százalékkal estek az eladások. Rosszul alakult a helyzet Latin-Amerikában, Brazíliában 50 százalékkal zuhant az értékesítés.
    
Ugyanakkor az Egyesült Államokban, ahol szeptember 18-án kirobbant az emisszió-hamisítási botrány, sikerült 0,2 százalékkal több gépkocsit eladni, Kanadával együtt pedig 3,5 százalékkal több VW-kocsi kelt el. Szakértők szerint az orosz és a brazil piac drasztikus beszűkülése egyelőre ugyanannyi vagy inkább nagyobb kárt okoz, mint a dízelbotrány.

Kommentek

  • hova

    Helyes, így kell!

Hivatalos, Massa visszatér a Forma-1-be

Dőlnek a dominók: mostantól egyértelmű, hogy Valtteri Bottas a Mercedesnél folytatja, ugyanis a Williams-csapat hivatalosan is bejelentette, hogy szerződést kötöttek Felipe Massával 2017-re.

F1: Hivatalosan is megvan Rosberg utódja

A Williams hétfőn hivatalosan is bejelentette Felipe Massa visszatérését, ezzel az is végérvényesen eldőlt, hogy Valtteri Bottas lesz Lewis Hamilton új csapattársa.

Ime az új Citroën C3, ami nem csak feltűnő

Az utóbbi években nem volt ennél fontosabb típus a francia márkánál, az egyedi stílussal hódító C3-nak a városi kisautók népes mezőnyében kell helyt állnia.

F1: Megmenekülhet a sereghajtó?

Pár napja maradt a csődbe jutott Manor-csapatnak a túlélésre, de úgy tudni, van már érdeklődő, megmenekülhet az alakulat.

Jön az elektromos Master

Nem lesz átlagon felüli a hatótávja, de azért megpróbálkozik vele a Renault az európai piacon.

F1: Rénszarvas húzta a világbajnokot

A kétszeres F1-világbajnok Mika Häkkinen a hétvégén megházasodott, a szertartás végén igen rendhagyó, de nagyon stílusos módon távozott a pár.

F1: A Ferrarival együtt jön az új McLaren

A McLaren-Honda is bejelentette 2017-es modelljének leleplezési időpontját, a Ferrarival egy napon mutatják majd be új autójukat. Régi-új szín kerülhet a járgányra?

F1: Hivatalos, hogy Wehrlein a Saubernél folytatja

A Sauber hivatalosan is bejelentette 2017-es felállását. Ahogyan arra hetek óta számítani lehetett, Pascal Wehrlein lesz Marcus Ericsson csapattársa.

F1: A szezon közepétől nyerhet a Red Bull

A Red Bull tulajdonosa, Dietrich Mateschitz csak a 2017-es idény közepétől vár futamgyőzelmeket csapatától. A Renault-n múlik, mennyire lesz sikeres az alakulat.

F1: A McLaren idén sem célozza a bajnoki címet

Fernando Alonso ugyan már nagyon szeretne a győzelmekért, a bajnoki címért versenyezni, de a McLarennél idén az első négybe jutás a cél.

F1: “Azt hittem, Nico még mindig részeg”

A Forma-1-es legenda Gerhard Berger még most sem igazán fogta fel, hogy Nico Rosberg világbajnokként a visszavonulást választotta.

Ezek az év legjobb új autói

A brit autós sajtó egyik meghatározó oszlopa, a What Car? minden évben megválasztja a legjobb újdonságokat. Így tettek idén is.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.