Idén október végén volt tizenöt éve a Porsche Hungaria használt gépkocsikat értékesítő márkája megalakulásának. Az Ausztriában alapított Weltauto 2000-ben kezdte meg tevékenységét Magyarországon, a Porsche Hungaria hetedik, önálló márkájaként – hangzott el a cég csütörtöki sajtótájékoztatóján. A cél az volt már akkor is, hogy az újautó-értékesítéshez mérhető szolgáltatást nyújtsanak.

A mostanra Das WeltAutóra keresztelt, és a Porsche Holding helyett a Volkswagen csoporthoz tartozó cég huszonnyolc helyen áll az ügyfelek rendelkezésére. Ahhoz, hogy a márkanevet viselhessék, évente hosszas auditon kell megfelelniük a kereskedéseknek.

15 év alatt 103 087 autót adtak el márkakereskedői hálózatán keresztül. Napjainkban évi hatezer gépkocsit értékesít a Das WeltAuto, 2011-ben ez a szám 11 ezer körül volt. A használtautó-biznisz azonban dübörög. Mint Frank György, a Das WeltAuto márkaigazgatója elmondta: idén januártól szeptember végéig összesen 403 457 autó cserélt gazdát itthon, ami 10,8 százalékos emelkedést mutat a tavalyi év hasonló időszakához képest.

2005-ben volt a csúcs, akkor 640 000 ezer átírás történt, idén 530 ezerig juthat a piac. Míg a kereskedőknél 15, a magánszemélyek közötti adásvétel 42 százalékkal nőtt idénre. Utóbbi szám mögött azonban vélhetően sok nepper is megbújik, aki bizományosi értékesítéssel juttatja az eladótól a vevőig az autót, ellentétben a Das Weltautóval, amely megveszi a kocsikat.

Frank György arra is rámutatott, hogy idén rekordszintű lehet, elérheti a 130 ezret a külföldről behozott használt autók száma, hiszen kilenc hónap alatt összesen 90 391 gépkocsi érkezett külföldről, ami 28,4 százalékkal több a 2014-es év azonos adataihoz hasonlítva. Ugyanakkor sajnálatát fejezte ki, hogy főként rossz minőségű autók érkeznek az országba, “az import kocsik hatvan százaléka tíz évnél idősebb, s ezek nagyrészt Euro1-es vagy Euro2-es erőforrással üzemelnek”.

Értetlenségét fejezte ki, amiért a külföldről behozott autók forgalomba helyezéséhez nincs szükség eredetiségvizsgára. Így csak a második tulajdonos esetén derül ki, ha gond van a kocsival.

Mint megtudtuk, továbbra is 3-4 év a Weltauto-programban szereplő autók átlagéletkora. Jelenleg tesztautók, lízingcégek, bérautóflották járművei bővítik a kínálatot, a külföldi importtal nem tudnak versenyezni, mert úgy látják, hogy az ott jelen lévő kis cégek – érdekes módon – az ÁFA mértékével alacsonyabb áron kínálják a járműveket.