Rekordszintű használt autó érkezik az országba

15 éves a Das WeltAuto

Szerző: Vezess levél küldés 
Dátum: 2015.11.19. 07.00

Tizenöt éves a Porsche Hungaria használtautós üzletága, a Das WeltAuto. Több mint százezer eladott autón van túl a cég.

Idén október végén volt tizenöt éve a Porsche Hungaria használt gépkocsikat értékesítő márkája megalakulásának. Az Ausztriában alapított Weltauto 2000-ben kezdte meg tevékenységét Magyarországon, a Porsche Hungaria hetedik, önálló márkájaként – hangzott el a cég csütörtöki sajtótájékoztatóján. A cél az volt már akkor is, hogy az újautó-értékesítéshez mérhető szolgáltatást nyújtsanak.

A mostanra Das WeltAutóra keresztelt, és a Porsche Holding helyett a Volkswagen csoporthoz tartozó cég huszonnyolc helyen áll az ügyfelek rendelkezésére. Ahhoz, hogy a márkanevet viselhessék, évente hosszas auditon kell megfelelniük a kereskedéseknek.

15 év alatt 103 087 autót adtak el márkakereskedői hálózatán keresztül. Napjainkban évi hatezer gépkocsit értékesít a Das WeltAuto, 2011-ben ez a szám 11 ezer körül volt. A használtautó-biznisz azonban dübörög. Mint Frank György, a Das WeltAuto márkaigazgatója elmondta: idén januártól szeptember végéig összesen 403 457 autó cserélt gazdát itthon, ami 10,8 százalékos emelkedést mutat a tavalyi év hasonló időszakához képest.

2005-ben volt a csúcs, akkor 640 000 ezer átírás történt, idén 530 ezerig juthat a piac. Míg a kereskedőknél 15, a magánszemélyek közötti adásvétel 42 százalékkal nőtt idénre. Utóbbi szám mögött azonban vélhetően sok nepper is megbújik, aki bizományosi értékesítéssel juttatja az eladótól a vevőig az autót, ellentétben a Das Weltautóval, amely megveszi a kocsikat.

Frank György arra is rámutatott, hogy idén rekordszintű lehet, elérheti a 130 ezret a külföldről behozott használt autók száma, hiszen kilenc hónap alatt összesen 90 391 gépkocsi érkezett külföldről, ami 28,4 százalékkal több a 2014-es év azonos adataihoz hasonlítva. Ugyanakkor sajnálatát fejezte ki, hogy főként rossz minőségű autók érkeznek az országba, “az import kocsik hatvan százaléka tíz évnél idősebb, s ezek nagyrészt Euro1-es vagy Euro2-es erőforrással üzemelnek”.

Értetlenségét fejezte ki, amiért a külföldről behozott autók forgalomba helyezéséhez nincs szükség eredetiségvizsgára. Így csak a második tulajdonos esetén derül ki, ha gond van a kocsival.

Mint megtudtuk, továbbra is 3-4 év a Weltauto-programban szereplő autók átlagéletkora. Jelenleg tesztautók, lízingcégek, bérautóflották járművei bővítik a kínálatot, a külföldi importtal nem tudnak versenyezni, mert úgy látják, hogy az ott jelen lévő kis cégek – érdekes módon – az ÁFA mértékével alacsonyabb áron kínálják a járműveket.

Kommentek

Rózsaszín taxikkal védik a nőket

A nők biztonságos közlekedését szolgáló új taxiszolgáltatást indítanak csütörtökön Pakisztánban: a nők vezette rózsaszín taxikat telefonon vagy mobilalkalmazáson keresztül lehet megrendelni, de akár le is lehet inteni az utcán.

Van okostelefonod? Akkor ezt most imádni fogod!

Persze csak akkor, ha Te is azok közé tartozol, akik sokszor elfelejtik, pontosan hová is parkoltak. Nagyvárosban azért ez előfordul, pláne ha nincs helyismereted.

Minden autó megbukott a spanyol emissziós vizsgálaton

Spanyolországban minden vizsgált, dízelmotoros autómodell a megengedettnél több káros anyagot bocsát ki közúton.

Nem erőlteti tovább a kisautókat a BMW

Nem tervezi újabb modell fejlesztését a Mini fronthajtásos platformjára a BMW. Inkább nagyobb autóiból szeretne többet eladni.

Tudod, hogyan kell helyesen parkolni? Lehet, hogy nem

Mi a különbség a parkolási pótdíj és a helyszíni bírság között? Most néhány kérdésre választ adunk.

F1: Hülkenberg végre sisakot választott

Zöld vagy piros? Ma megkaptuk a választ. A Force India versenyzői is újítottak, de nincs benne sok köszönet.

F1: Hamilton thai boksszal készült a szezonra

A Mercedes-pilóta brutális kockahasat villantott a szezonnyitó előtt.

Tavaszi tennivalók az autó körül

Azzal, hogy kivesszük a csomagtartóból a hóláncot és elmegyünk a gumishoz, hogy cserélje le a téli gumit nyárira, még nem végeztünk a nyári átállással

McLaren: A Honda felejtse el a céges kultúrát!

A McLaren versenyfőnöke szerint a motorgyártó Hondának el kellene fogadnia, hogy a Forma-1 más világ, mint az autógyártás, itt mindennél fontosabb a gyorsaság és a hatékonyság.

Milliós bírságok az osztrák utakon

Vége a türelmi időszaknak, milliós bírságokat kaphatnak az osztrák utakon közlekedők, ha nem tartják be a szabályokat.

Akár Budapesten is feltűnhet az új magyar busz

Úgy tűnik, a hazai elővárosi és távolsági szegmensben a magyar Credo veszi át az Ikarus korábbi vezető szerepét. A cégnél azért Budapestről sem tettek le teljesen.

F1: Ricciardo kisiklatná a Verstappen-expresszt

Daniel Ricciardo hangsúlyozza, hogy egyelőre jó a viszonya Max Verstappennel, de az motiválja, hogy megverje a széles körben hájpolt holland tinit.

Vadállat hibridet fejleszt a McLaren

2019-ben érkezik minden idők legáramvonalasabb McLarenje. A BP23 kódjelű jármű frappáns trükkel tiszteleg az egykori F1 előtt.

A Forma-1 befutott Melbourne-be, képeken a készülődés

Itt az első képcsomag a Forma-1-es szezonnyitó Ausztrál Nagydíj helyszínéről. Készülődés, mókázás, szponzori rendezvények, pályabejárások Melbourne-ben.

F1: A Red Bullt sem kell félteni

A Red Bull-os Daniel Ricciardo szerint hátrányuk egészen kicsi a Mercedeshez és a Ferrarihoz képest, és a megbízhatóság miatt sem aggódik.

Kilencvenmilliót érhet a legrégibb Vespa

Elárverezik a Vespa robogó 1946-ban készült prototípusát. Magyarok is licitálhatnak rá.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.