Művárosban teszteli önjáró autóját a Ford

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2015.11.19. 14.00

A Ford az első autógyártó, amely önállóan működő autókat tesztel az Mcityben, a Michigani Egyetem városi forgalmat szimuláló területén.

A mintegy 32 focipályányi területen fekvő, valós környezetben kialakított nagyvárosi tesztpálya az egyetem Új Közlekedési Módok Központjának részeként működik. A Ford Fusion Hybrid kísérleti járműben ugyanazok a részlegesen önállóan működő technológiák működnek, amelyek a napjainkban kapható Fordokban is elérhetők: többek között előre tekintő kamerák, radaros és ultrahangos érzékelők. Az autó emellett négy LiDAR érzékelő segítségével valós idejű, háromdimenziós képet alkot környezetéről.

A júliusban megnyílt Mcityben, teljesen életszerű városi környezetben olyan közlekedési helyzetek is tesztelhetők – például a piros lámpán történő áthajtás -, amelyek a közutakon veszélyt okoznának.

A területen egyébként minden megtalálható, ami a való világban: közvilágítás, gyalogátkelők, sávelválasztó bóják, akadálymentesített járdaszegélyek, kerékpárutak, fák, tűzcsapok, járdák, közlekedési lámpák és táblák, sőt még útépítés miatti terelések is. 

Kommentek

  • traylor

    Teljesen steril környezet. Ennek így semmi értelme.

  • Piet

    Innen már csak egy lépés a valós környezetben való tesztelés.

  • traylor

    Piet – 2015.11.20 21:02
    Igen, az a “csak egy lépés” pedig az, hogy felismerik, teljesen elb*szták az egészet, és kezdhetik elölről… Ezt több mint 10 év mesterséges intelligencia és képfeldolgozás fejlesztéssel a hátam mögött állítom. A feladat nehéz részét nem az teszi ki, hogy egy ilyen laboratóriumi környezetben felismerje a jármű a környezetet, hanem a ritkább esetek megfelelő detektálása és hogy erre megfelelően reagáljon: biciklis, gyalogos, parkolóból kiálló autó, ideiglenes felfestések, félrefordított táblák, szabálytalankodó vezetők, úton felbukkanó vagy belógó tárgyak vagy speciális járművek stb. Ezek megfelelő kezeléséhez teljesen más “gondolkodás” kell, mint egy steril városrészben való vezetéshez, úgyhogy komoly bajban lesznek a fejlesztők, amikor szembesülnek ezekkel a problémákkal.

    Lásd pl a Google autóját, ami már több millió km-et ment valós környezetben, mégis megszívatta egy fixis bringás azzal, hogy előre-hátra tekert a pirosnál. Ez 2-3 hónapja volt hír. Az ilyen esetek leprogramozása nagyságrendekkel nagyobb feladat, mint amit a fenti videóban látunk.

Ezek az év legjobb új autói

A brit autós sajtó egyik meghatározó oszlopa, a What Car? minden évben megválasztja a legjobb újdonságokat. Így tettek idén is.

Bosszút állt, de ő szívta meg és a jogsija is ugrott

Picit ideges lett a MINI-s, mert a kamion besorolt elé. Húzott egy merészet, aztán nem ő nevetett a végén.

Hótakarítás, ahogy még sosem láttad

Gyors, hatékony és nem karcolja össze a fényezést. Persze ehhez az kell, hogy 30 ezer wattnyi hangtechnika pihenjen az autóban.

Filmbe illő balesetet szenvedett egy Škoda

Nekünk a Végső állomás ugrott be elsőre, annyi a különbség, hogy itt senki nem halt meg. Kész csoda!

F1: A Red Bull csak álmodhat a bajnoki címről?

A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone szerint a Red Bullra csalódás vár, ha azt hiszik, 2017-ben már legyőzhetik a Mercedest. Az aerodinamika nem minden.

F1: A Williams elengedi Bottast

A Williams csapatvezetője félhivatalosan bejelentette, hogy Valtteri Bottas lesz Nico Rosberg utódja a Mercedesnél. Napok kérdése, hogy végleg lezáruljon a kérdés.

Autók, amiket nem érdemes ellopni

Az ezüst színű német autókon túl is van élet. Az igazi egyéniségek ezek közül választanak autót

Ez az eredmény, ha olaj helyett kólát öntesz a motorba

Átcsaptak fejünk felett a hülyeség hullámai, ma már mindent megtesznek helyettünk élelmes videósok, hogy mi már ne fáradjunk zuhany alatt született rémötletek kipróbálásával. Most az olaj helyett kóla van soron.

Nem akármilyen dízelmotort tesztel a Renault Trucks

A Renault Trucks mérnökei és dizájnerei egy ideje különleges projekten dolgoznak. A cég lyoni fejlesztőközpontjában olyan erőforrással kísérleteznek, melynek egyes fém elemeit 3D-s nyomtatással állították elő.

Kispályás gengsztereknek: ültetett Dacia Duster

Rendben, a Duster nem egy Cadillac Escalade, de porig lógó hassal minden szabadidőjármű brutálisan (és nem kicsit ostobán) néz ki.

Te jó ég, ez a valaha volt legröhejesebb Lambo

Igen, ez egy Lamborghini Pikachu.

F1: Nem kell új csapatfőnök a Renault-nak

A Renault nem tervezi, hogy új embert igazol a héten távozott csapatfőnök, Frederic Vasseur helyére.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.