Feltámadt a legendás Fiat örömautó

Fiat 124 Spider

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.11.19. 11.50

A tegnapi kiszivárgás után immár hivatalosan is bemutatták a Fiat új roadsterét. Lényegi információkkal nem lettünk gazdagabbak, de amit megtudtunk, megírjuk.

Kifinomult futómű, hátsókerék-hajtás, minimális tömeg: a Fiat 124 Spider hiánytalanul alkalmazza a klasszikus roadsterek receptjét.

Most először alkalmazza hátsókerék-hajtású konfigurációban 1,4 literes turbómotorját a Fiat. Az elöl kettős keresztlengőkaros, hátul multilink felfüggesztés, a két rásegítési szinten dolgozó elektromos szervokormány, az optimalizált tengelyterhelés az ígéret szerint fürge, kezes vezethetőséget szavatol. A tető vászon, gyorsan és egyszerűen mozgatható.

Miközben a fenti, lényegi kérdésekben tökéletesen ragaszkodik az 1966-os Fiat 124 Spider hagyományaihoz, kényelmi és biztonsági szolgáltatásokban azt kínálja, amit a vevők 2015-ben egy átlagos Fiattól elvárnának: kerül bele tolatókamera, kanyarfényszóró, 7 colos érintőképernyő, ülésfűtés és kulcs nélküli indítás is.

Az opciós Bose hifi a fejtámlákba épített hangszórókat kínál, ami nem csak az utasokkal, de környezetükkel szemben is különösen kedves dolog.

Az autóból egyébként limitált széria is készül: a leggyorsabb ügyfelek sorszámozott Anniversary kiadásban vihetik haza Fiatjukat, piros fényezéssel, fekete bőrülésekkel. Erre azonban legkorábban jövő nyáron kerülhet sor, akkor kezdődik ugyanis a 124 Spider európai forgalmazása.

Kommentek

Így indul egy Ikarus kemény 20 év állás után

Egy villanásnyi jelenet a polgári csirketelep életéből, ahol régi magyar csodák születnek újjá.

F1: Rosberg elmondta a véleményét Ecclestone-ról

Hosszú évtizedek után Bernie Ecclestone-t eltávolították az F1 éléről, Nico Rosberg így reagált rá.

F1: Pokolian nehéz lesz előzni az új autókkal

A Force India pilótája, Esteban Ocon is azt mondja, hogy a 2017-es autók nagyon jól fognak kinézni, de az előzésekkel gond lehet.

F1: Valentino Rossi nem bánja, hogy nem váltott

A MotoGP-legenda Valentino Rossi nem bánkódik amiatt, hogy egy évtizeddel ezelőtt nemet mondott a Forma-1-re.

Ezért jobb a busz, mint az autó

Hétfő óta több nagyvárosban, köztük Budapesten is szmogriadó van érvényben. Ezzel kapcsolatban megint felerősödtek a busz kontra autó viták.

Azért ezen a szmogriadón még volna mit finomítani

Eltelt az első idei szmogriadós nap. Nem csalódtunk benne, ugyanolyan átgondolatlan, zűrzavaros és a legkevésbé sem felhasználóbarát, mint úgy általában a teljes hazai közlekedésszabályozás.

Brawn: Egyszerűsíteni fogjuk a Forma-1-et

A Forma-1 sportügyeinek irányítójává frissen kinevezett Ross Brawn szerint a megújulás kulcsa az egyszerűség lesz.

F1: 1000 lóerőig jut a Honda?

A Honda 2017-re teljesen újratervezte Forma-1-es erőforrását, de az idei elvárások tekintetében nagyon óvatosak.

Tavaly megállt a Forma-1 hanyatlása

2016-ban hétéves trend szakadt meg, a Forma-1 televíziós nézettsége a tavalyi évben nem csökkent tovább.

Crossoverként tér vissza a Mitsubishi sportkupéja

Állítólag Mitsubishi Eclipse néven kerül piacra a japán márka új városi crossovere. Merész lesz, és talán hibrid is.

Forma-1-es fejes lett Ross Brawn

A Forma-1 új tulajdonosa, a Liberty Media Ross Brawnt tette meg az F1 sportért felelős ügyvezető igazgatójának.

Félretájékoztatták az autósokat, nincs 150 ezres bírság

Hétfő reggel óta él Budapesten a szmogriadó riasztási fokozata, ami rengeteg autóst érint. A hivatalos híradásokban megjelent 150 000 forintos maximális bírság elrettentő, ezért utánajártunk a büntetési tételeknek.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.