A 180 lóerős dízelmotorral, valamint a 340 lóerős V6-os benzinessel társítható összkerékhajtást kínál mostantól vásárlóinak a Jaguar XE. A rendszer kizárólag akkor visz előre hajtást, ha arra szükség van, alaphelyzetben megmaradt az autó hátul hajtós karaktere.

A menetdinamikai fejlesztést az F-Type-tól megörökölt üzemmódváltó kerekíti egésszé, az egyes állásokban módosul a gázreakció, a lengéscsillapítás, és a nyolcfokozatú automata váltó kapcsolási programja.

Szintén új a kínálatban a sávban tartó rendszer és a vezető éberségét felügyelő berendezés, a tempomat pedig figyeli és követi a sebességkorlátozásokat is.

Az eddig elérhető, 8 colos infotainment-rendszer helyett a nagyobb, 10,2 colos érintőképernyővel is rendelhető az autó. Ez egy csomó extra funkciót is kínál, a háttértár például nem merevlemezes, hanem SSD szilárdtest-meghajtón alapul, ami nem csak a gyűrődést bírja jobban, de gyorsabb hozzáférést is biztosít az adatokhoz. A navigációs rendszer akkor is tovább működik, ha elveszíti a műhold jelét, illetve képes megtanulni a gyakori útvonalakat, sőt, át tudják adni az útvonal-információt a csatlakoztatott okostelefonoknak (iPhone, Android).