Adaptív LED-es lámpáiról, módosított orrkialakításáról, átszabott gépházfedeléről nem lesz nehéz felismerni a 2016 áprilisától megvásárolható, megújult Mercedes SL-t. Két új szín (egy kék és egy szürke árnyalat) is felkerült a palettára, megújultak a 19 colos keréktárcsák.

Az utastérben háromszínű hangulatvilágítás,vágott aljú kormánykerék, opciós analg időmérő óra, és egy sor egyedi színharmónia fogadja az utasokat.

Alaposan feljavították az SL aktív vezetőtámogató rendszereit, az autó kívánságra maga fékez, kanyarodik és parkol. Az ablaktörlő közvetlenül a lapát elé fröcsköli a folyadékot, mégpedig úgy, hogy nyitott tetőnél ne juthasson be a víz az utastérbe.

Megmaradt az autó nyitható, opciósan magától elsötétedő keményteteje, ám mostantól akár 40 km/óráig mozgatható a tetőlemez. Szintén újdonság az automatikus csomagtér-határoló, ami megóvja a motyót a lenyíló tetőtől, és viszont.

A C-osztályos kupé örökségeként az SL is megkapta az oldaldőlést ívmenetben aktívan kiküszöbölő funkciót. A futómű egyébként alapkivitelben adaptív, felárért ültetett AMG felfüggesztés kérhető.

A motorkínálatban a legfontosabb újdonság a 35 lóerővel erősebb, 20 Nm-rel nyomatékosabb SL400 (367 LE, 500 Nm). Nem változott az SL500 teljesítménye, a V8-as blokk 455 lóerőt teljesít. A kínálatot a két AMG modell teszi teljessé; ezekben a régi 5,5 literes V8-as (585 LE), illetve 6,0 literes V12-es (630 LE) blokk dolgozik. Az alap hajtásláncok újdonsága a kilencfokozatú automata váltó; az AMG verziók maradtak a jól bevált hétfokozatú egységnél.