Még egy dolgot fizetni kell az új autók után

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2015.11.18. 09.45

A környezetvédelmi termékdíjról szóló törvény módosítása – amelyet a közelmúltban fogadott el a parlament – a jövő év első napján lép hatályba.

Az átalány termékdíj a korábbi bonyolult és áttekinthetetlen számítási rendszer után valamennyi importőr számára egyszerűsíti, olcsóbbá teszi az adminisztrációt, csökkenti a hiba kockázatát, így a büntetés veszélyét – közölte az Autós Nagykoalíció és a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete.

Termékdíjat csak az új autókban, motorkerékpárokban lévő, termékdíjköteles alkatrészek után kell fizetni. Például az 1000 és 1500 köbcenti között benzines és dízel kocsiknál a termékdíj átalány ötezer forint. Ez magában foglalja az akkumulátor, a gumiabroncsok, az elektromos berendezések és a kenőolaj termékdíját is.

Az 50-250 köbcenti hengerűrtartalmú motorkerékpároknál az átalány termékdíj 1500 forint.
    
A közlemény szerint “az Autós Nagykoalíció és a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete hosszú éveken át tette le és tartotta életben javaslatát a termékdíj átalány bevezetésére. Nagy örömünkre szolgál, hogy erőfeszítéseink meghallgatásra találtak és a jogalkotó ezt hatályos jogszabály formájába öntötte.”

Látta a magyar bűnözők új csodafegyverét? Fotók itt!

Kommentek

  • kisssfero

    A termék díj, az egyik legnagyobb állami lenyúlás. Az, hogy most előre kifizetettnek veled valamit, amit ki tudja majd mikor fognak elvileg elvégezni, az nonszensz. Simán lenyúlja ezt a pénzt az állam. Elvileg az új gumiabroncsok árában benne van a termékdíj már igen régen ,s még is amikor gumit cseréltettem, a gumisnál csak úgy lehetett ott hagyni régit, ha kifizettem érte a díjat.

  • Guevara

    5000Ft? Nocsak, éppen ennyi (most) egy megyei matrica ára. Valószínűleg mindkét érték alapos számítások után jött ki…
    Na most akkor ez azt jelenti hogy a gyártóknak nem kell megfizetniük (áttételesen vagy direkt módon) ezt a termékdíjat? Vagy netán így már kétszer fizetik meg?

  • v_gabe

    Eddig is fizettük minden utólag megvásárolt alkatrész után -amire kellett- sőt, az új autó árába is bele volt kalkulálva. Most annyi történt, hogy nevesítve lett egy tételben és nem tételenként kell vele foglalkozni. A cikk címének sugallatával ellentétben ez nem növeli az árakat, hiszen mint mondtam, eddig is fizettük. Ez mindössze technikai jellegű kérdés.

  • senior

    Az állami költségvetéssel foglalkozó szakemberek az 1945 utáni civil autótartás “feltámadása” kezdetekor, (az 1960-as évek vége felé) úgy ítélték meg, hogy autója a magánpraxist folytató (gazdag) nőgyógyászoknak és a balatoni lángossütőknek van, így ezeket nyugodtan lehet az autóhoz köthető terhekkel sújtani, mert meg tudják fizetni. Az, hogy az azóta eltelt időben az autótartás széles és végletesen eltérő anyagi helyzetben lévő emberek tömegeit jelenti, a “szakembereket” és az éppen kormányon lévő politikai erőt nem érdekli. Az autós, így évtizedek óta olyan birka, melyet állandóan nyírni lehet. Pedig ha egyszer összefogna az a sok “birka” akinek már elege van ebből a szemléletből, komoly erőt képviselne a választáson.

Nagy lebukás, tényleg sok a magyar gyorshajtó

A vezetési hibák 36 százaléka gyorshajtásból fakad, de toplistás a hirtelen fékezés és a motor túlpörgetése is.

Jön a 30-as korlátozás lakott területeken?

Violeta Bulc, az Európai Unió közlekedésért felelős biztosa szerint érdemes lenne szigorúbban korlátozni a sebességet lakott területen.

Harmadik üléssort kap a Honda CR-V

Az új generációs Honda CR-V fedélzetén mostantól akár heten is utazhatnak. Egyetlen bökkenő van csupán: a sokszemélyes verziót csupán egy piacon forgalmazzák.

Marad Rexton a SsangYong csúcsmodellje

Nem várta meg a világpremiert a SsangYong, idő előtt bemutatott két képet a múlt héten beharangozott nagy szabadidő-modelljéről.

Videó: Ilyen közel voltak a nézők Vettel Ferrarijához

Sebastian Vettel melbourne-i fedélzeti kamerás felvételéből látszik igazán, mennyire veszélyes volt, hogy a nézők már a levezető körön a pályára rohantak.

F1: Lewis Hamilton önéletrajzi filmet tervez

Nem lát megfelelő színészt, ezért önmagát alakítaná.

F1: Bahreinben dől el, mi is van az előzésekkel

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szerint meg kell várni a Bahreini Nagydíjat az előzésekkel kapcsolatos végleges elemzésekhez.

F1: Vérfürdő készül a középmezőnyben

Az első három csapat kiléte világos, de a best of the rest pozíciójáért 2017-ben öldöklő csata folyhat a Forma-1-es középmezőnyben. Ki van előrébb, ki bírja tovább a fejlesztési versenyt?

Tarlós téved – visszaszólt a bírságoló közteres

Több ponton vitatja a főpolgármester állításait az autósokat személyenként akár tucatnyi 50 ezres bírsággal nyakon öntő közteresek főnöke.  Tarlós szerint ne fizessenek, az ügyvéd szerint ez butaság.

F1: Nem a trükkös futómű csinálta ki a Red Bullt

A Red Bull szerint a felfüggesztésekre vonatkozó új szabályoknak nincs közük ahhoz, hogy a csapat a Ferrari és a Mercedes mögé szorult az Ausztrál Nagydíjon.

F1: Ő lesz Räikkönen utódja?

A Ferrari korábbi csapatfőnöke szerint megvan, kire cserélhetné a veterán Kimi Räikkönent a Ferrari 2018-ban.

Használt hibrid buszokat vásárol a főváros

Újra visszatérhetnek a hibrid buszok Budapestre, igaz, ezek használtak lesznek és csak szóló kivitelűek.

F1: Alonso még öt évig maradhat?

A McLaren-Honda jelenlegi versenyképessége mellett az sem lenne meglepő, ha Fernando Alonso féltávnál kiszállna, de a wokingi csapat főnöke azt reméli, sokáig marad még a kétszeres bajnok spanyol.

Lauda: Bottas máris bizonyított

A Mercedes-csapat elnöke az Ausztrál Nagydíj után úgy látja, hogy jól választottak Valtteri Bottasszal, a finn elődje, Nico Rosberg szintjén van.

Ezt a vizsgát soha nem fogja elfelejteni egyik tanulóvezető sem

Amikor az oktató közli, hogy a vizsgán egy másik autót fognak vezetni, már ott elkezdődik a para, aztán meglátják milyen autó, és picit kikészülnek.

Életveszélyes előzés után bosszúálló üldözés Békésben

Többször írtunk már a defenzív vezetési stílus életmentő hatásáról. Mert rengeteg idióta van az utakon, és ha lesüllyedünk a szintjükre, és belemegyünk egy adok-kapok szituációba, akkor azzal csak magunkat, és utasainkat veszélyeztetjük.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.