Az autóipari súlycsökkentés kulisszatitkai

Sok kicsi sokra megy

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2015.11.18. 14.00

A könnyűépítés, a súlycsökkentés az autóipar jelenének egyik legfontosabb trendje. Több múlik rajta, mint gondolnád.

Az autóipari vállalatok fejlesztői világszerte azon dolgoznak, hogy a különféle alkatrészek, részegységek könnyebbek legyenek elődeiknél. Ezeknek a fejlesztéseknek köszönhetően éves szinten több millió eurós megtakarítást érhetnek el a gyártók – áll az autóipari beszállító Continental közleményében. A Continental például már több mint egy éve sorozatban gyártja a Powertrain divízió által kifejlesztett alumínium turbinaházzal ellátott vízhűtéses turbófeltöltőt, amely 30 százalékos (1,2 kilogrammos) súlycsökkentést biztosít acélból készülő társaival szemben.
 
A fékrendszerek esetében – akárcsak a motornál – hasonlóan kulcsfontosságú faktor a teljesítmény, ugyanakkor itt is fontos cél a súlycsökkentés. A Continental Chassis&Safety divíziója az új merevnyerges fék fejlesztése során nyert másfél kilogrammot, ráadásul úgy, hogy a fékteljesítmény növelhetővé vált.

A súlycsökkentést nagyban elősegíti a hagyományos alapanyagok lecserélése is. A ContiTech fejlesztői a hajtómű-kereszttartók esetében a hagyományos alumíniumot poliamidra cserélték, amivel 30 százalékos súlycsökkentést tudtak elérni a hagyományos változatokhoz képest. Sőt, a könnyű és teherbíró poliamid annyira bevált, hogy csapágyak, ingaoszlopok és forgatónyomaték-támaszok is készülnek belőle, amelyek esetében akár 50 százalék lehet a súlymegtakarítás, míg az acél helyett műanyagból készült dugattyúval felszerelt légrugókkal akár 75 százalékos súlymegtakarítást is el lehet érni, ami tengelyenként 12 kilogrammos előny is lehet.
 
Az OLED és AMOLED kijelzők óriási előnye a hagyományos LCD kijelzőkkel szemben, hogy nem igényelnek háttérvilágítást, ennek következtében nagyon könnyűek és rugalmasak lehetnek. A Continental új, 12,3 colos AMOLED kijelzője 500 grammal könnyebb, mint hagyományos LCD elődje. A cégcsoporthoz tartozó Benecke-Kaliko pedig a gépkocsi belső terét burkoló anyagok területén honosított meg új alapanyag-megoldást. A cég által kifejlesztett fizikailag és vegyileg habosított fóliák nem csupán karcmentesek, hanem tapintás és külső megjelenés szempontjából is kellemesek.
 
A fóliák alkalmazásával mintegy 60 százalékos súlyelőny érhető el a hagyományos dekorációs anyagokkal szemben.

Kommentek

Megtalálod a Bentley-t ezen a 60 ezer megapixeles fotón?

A világ egyik legnagyobb fényképét készíttette el a Bentley. A technológia a NASA-tól származik, a téma pedig a világ egyik legdrágább felnőtt játszótere: Dubaj.

Váratlan magyar konkurenst kapott a McDonalds

Különleges töltőállomást mutatott be a MOL, Kelet-Közép-Európában elsőként a drive through szolgáltatást vezetnek be rajta.

Visszanyal a fagyi: jogsértés miatt hőbörög Kína

A kínai Chery Automobile Co. panaszt tett a helyi szabadalmi szervezeteknél: el akarják érni, hogy a Mercedes elektromos almárkája ne használhassa az EQ nevet.

Csalással vádolják a Fordot

Elégedetlen ügyfelek csoportos pert indítottak a Ford ellen, mert legizmosabb autójuk pont arra nem alkalmas, amire hirdették.

F1: Jövőre eltüntetik a cápauszonyokat

A Forma-1 állandó versenyigazgatója szerint a Nemzetközi Automobil Szövetség 2018-ra betilthatja az idén visszatért légterelőket. Charlie Whiting a Verstappen-szabályról is beszélt.

Benzinpárán megél az új Suzuki Swift

Nem lesz dízelmotor az új Swiftben, de annyival könnyebb elődjénél, hogy tényleg nagyon keveset fogyaszt. A francia Alpok lábánál vezettük az ötödik generációs Suzuki Swiftet.

Mesterséges nappali fénnyel segítenék a kamionsofőröket

A Daimler azon töri magát, hogyan tudna a természetes fényhez hasonló világítást teremteni a kamionokban. Szerintük a fényszegény fülkék rossz hatással vannak a sofőrök teljesítményére.

Legendás Ford Escort cserélt gazdát 72 millió forintért

A Ford Escort Mk I raliváltozatából nem sok maradt meg gyári állapotban, ezért ritka kincs a gyűjtők körében. Néhány napja cserélt gazdát az egyik patika állapotú példány.

Paddockforradalom a Forma-1-ben

Folytatódik a Forma-1 megújítása, az új tulajdonos, a Liberty Media döntése alapján az idei évtől korlátozott számban a paddockba szóló belépőket is piacra dobnak.

F1: Csak a fejeket figyeljük!

Holnap az Ausztrál Nagydíj szabadedzéseivel megkezdődik a 2017-es Forma-1-es szezon. Mutatjuk a versenyzők idei sisakjait, hogy tudjuk, mikor kit látunk a pályán.

Fény derült a nyírségi permetező vonat titkára

Az összeesküvés hívők azonnal Chemtrail-t kiáltanak, ezért megkérdeztük a MÁV-t, mi is folyik ebből a vonatból.

Forma-1-es kvíz profiknak és tanulékony kezdőknek

Kened-vágod az F1-es pilóták fontos és érdekes statisztikáit? Ha igen, ha nem, itt egy kérdezz-felelek, amiből a lexikon-agyú rajongók is tanulhatnak. Tedd próbára magad!

F1: A Mercit “biztosan érdekli” Vettel

A Red Bull-fejes Helmut Marko kezdi a kavarást, azt mondja, a Mercedest egyértelműen érdekli a ferraris Sebastian Vettel 2018-as szerződtetése.

Adnál ennyi pénzt egy Bentley-másolatért?

A Bentley Continental GT-replika Ford Mustang-alapra épült, a kivitelezéssel nincs is nagy gond, de azért látszik, hogy ez csak másolat. Kérdés, hogy megér-e ennyi pénzt.

Keménytetőt kapott a Mazda MX-5

A klasszikus kanavász és a furmányos eltűnő targa után itt a harmadik tetővariáció. Sajnos nem veheti meg bárki.

F1: Rajthoz állhat Wehrlein Melbourne-ben

Rajthoz állhat a melbourne-i Forma-1-es idénynyitón Pascal Wehrlein, a Sauber német pilótája, miután az orvosok megadták neki az engedélyt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.