A Porsche szerint Paul Walker maga felelős a haláláért

Szerző: Vezess.hu levél küldés  MTI levél küldés 
Dátum: 2015.11.18. 11.00

Paul Walker amerikai színész maga felelős a haláláért a Porsche ügyvédei szerint. Az autógyártó nem fizet.

A Halálos iramban-sorozat sztárja egy Porsche Carrera GT utasa volt, amikor a barátja vezette jármű nagy sebességgel lámpaoszlopnak csapódott, és kigyulladt 2013 novemberében a kaliforniai Santa Claritában.

A filmsztár lánya, Meadow szeptemberben gondatlanságból való halálokozásért beperelte a Porschét, azt állítva, hogy az autóból fontos biztonsági berendezések hiányoztak. A Porsche válasza szerint Walker “tudatosan és önként vállalt minden kockázatot” azzal, hogy a kocsi utasa lett.

Az autógyár ügyvédei a múlt héten benyújtott iratokban úgy fogalmaztak, hogy a színész “a 2005-ös Carrera GT nagy tudású és tapasztalt használója” volt. Hozzátették: “nyilvánvalóak és ismertek voltak számára a kockázatok és veszélyek. Maga döntött úgy, hogy kiteszi magát azoknak a veszedelmeknek, amelyek a jármű használatával járnak.”

A két évvel ezelőtti autóbalesetet négy hónapos nyomozás követte, amely megállapította, hogy a balesetben szintén elhunyt Roger Rodas 151 km/h-s sebességgel vezette a Porschét egy olyan szakaszon, ahol 72 volt a megengedett.

A 16 éves Meadow Rain Walker beadványa alapján szerint a baleset idején az autó sokkal lassabban haladt, amikor a sofőr elvesztette uralmát felette. Azt is írta, hogy apja biztonsági öve hibás volt, valamint azt is, hogy az autóból “hiányoztak olyan berendezések, amelyek megakadályozhatták volna a balesetet vagy legalább lehetővé tették volna, hogy Paul Walker elhagyja a járművet”.

Rodas özvegye tavaly szintén beperelte a Porschét, a gyártó szerint azonban a sofőr halála a saját hibájából, nem az autó tervezési hiányosságai miatt következett be.

Kommentek

  • kocogok

    Ezek is azt hitték, hogy a hírnevük és a pénzük felette áll a fizika törvényeinek is! Hiába no! A nagyképűségnek, az “én mindent megengedhetek magamnak” szemléletnek nincsenek határai! Csak az élet, akarom mondani a halál!

  • Yamakawa25

    MIcsoda pimasz és hamis érvelés. Utasként hogyan vállalhatnám fel? Ha igazuk lenne akkor semmilyen felelősséggel nem tartozna senki az utasáért, hiszen “tudatosan és önként vállalt minden kockázatot” . Egy versenyző esetében talán igaz. Remélem az utolsó eurocentet is leperlik erről az arrogáns és szemét cégről, meg reménykedni tudok, hogy a dízel botrány is kicsit megfeji Őket.

  • Guevara

    Mégis mire számított a lány? Ha már apu nincsen akkor legalább ne kelljen dolgozni egy jó darabig, vagy mi? Nem hülye a Porsche azért…

  • apu0062

    Azért az Yamkaka is tudhatná, egy sportkocsiban sokkal nagyobb egy esetleges baleset kockázata, mint egy hétköznapi utcai autóban.

  • vargagixxxer

    Ha nem csal az emlékezetem, a csaj azért perelt, mert a Porsche a Carrera GT gyártási ideje alatt nem építette be az összes újonnan felfedezett technikát az autóba. Tehát aki a gyártási periódus végéről vásárol autót, és baleset éri, az perelhet. Az autogyartok meg kötelesek lesznek visszahivni a 7-8 éves, még gyartasban levo autókat, hogy beepitsek az újonnan felfedezett dolgokat? Hmmm. Ha pert nyer, akkor sajnos az olyan precedens lehet, hogy a fa##szopo amcsi ügyvédek egy persorozattal a világ komplett autogyartasat földbe dongolhetik, mi meg majd pislogunk, hogy miért hatmillió egy Suzuki? Ja, mert amíg gyartasban van, addig másik 3 misit rá kell költsön a gyár. Beteg ez a világ, nagyon beteg!

Változnak a sebességhatárok

Lassabban autózhatunk több fontos főúton és egy autópályán, utóbbin az állapota miatt. Az illetékesek folyamatosan változtatják a megengedett tempót – ha szükséges.

F1: Hamilton új tetkót varratott magára

Lewis Hamilton új tetoválással kezdte az évet.

Bottas: Szoros lesz Hamiltonnal!

A világbajnok Nico Rosberg helyére igazolt Valtteri Bottas úgy véli, szoros lesz a verseny közte és Lewis Hamilton között, de tudnak majd együttműködni. A finn pilóta első F1-es győzelmére hajt a Mercedesnél.

F1: Fontos vizsgán felelt meg a fejvédő

Az FIA a bevezetés előtt álló fejvédő rendszerrel is szimulálta Fernando Alonso hatalmas 2016-os bukását.

Hivatalos, Massa visszatér a Forma-1-be

Dőlnek a dominók: mostantól egyértelmű, hogy Valtteri Bottas a Mercedesnél folytatja, ugyanis a Williams-csapat hivatalosan is bejelentette, hogy szerződést kötöttek Felipe Massával 2017-re.

F1: Hivatalosan is megvan Rosberg utódja

A Williams hétfőn hivatalosan is bejelentette Felipe Massa visszatérését, ezzel az is végérvényesen eldőlt, hogy Valtteri Bottas lesz Lewis Hamilton új csapattársa.

Ime az új Citroën C3, ami nem csak feltűnő

Az utóbbi években nem volt ennél fontosabb típus a francia márkánál, az egyedi stílussal hódító C3-nak a városi kisautók népes mezőnyében kell helytállnia.

F1: Megmenekülhet a sereghajtó?

Pár napja maradt a csődbe jutott Manor-csapatnak a túlélésre, de úgy tudni, van már érdeklődő, megmenekülhet az alakulat.

Jön az elektromos Master

Nem lesz átlagon felüli a hatótávja, de azért megpróbálkozik vele a Renault az európai piacon.

F1: Rénszarvas húzta a világbajnokot

A kétszeres F1-világbajnok Mika Häkkinen a hétvégén megházasodott, a szertartás végén igen rendhagyó, de nagyon stílusos módon távozott a pár.

F1: A Ferrarival együtt jön az új McLaren

A McLaren-Honda is bejelentette 2017-es modelljének leleplezési időpontját, a Ferrarival egy napon mutatják majd be új autójukat. Régi-új szín kerülhet a járgányra?

F1: Hivatalos, hogy Wehrlein a Saubernél folytatja

A Sauber hivatalosan is bejelentette 2017-es felállását. Ahogyan arra hetek óta számítani lehetett, Pascal Wehrlein lesz Marcus Ericsson csapattársa.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.