A 2014-es Beetle Dune szerethető koncepciójármű volt, főleg, mert mindenkiben ugyanazt az emléket idézte fel: a hatvanas évek buggy-jait, amelyekből ugyan Magyarországra csak mutatóba jutott néhány darab, mégis mindenkinek azonnal a fiatalság, a szabadság és azok járulékos előnyei jutnak róla az eszébe.

Most, két évvel később sorozatgyártásba kerül a vizuális kísérlet, mégpedig minimális módosítással. Műszakilag 10 mm-es futóműemelés és 15 mm-rel szélesebb nyomtáv különbözteti meg az alapmodelltől, ami kényelmesebb rugózást, stabilabb futást ígér. Ha a megnövelt hasmagasság miatt szert tett volna is bármilyen terepalkalmasságra az elsőkerék-hajtású autó, azt rögtön elveszíti a mélyebbre húzott lökhárítókkal, így viszont változatlan funkcionalitás mellett kínál jóval dögösebb megjelenést, úgyhogy mégis volt értelme a beavatkozásnak.

A modell utasterében csupán a karosszéria színére fényezett betétek, valamint a kontrasztos varrású kárpitok jelzik, hogy nem az alapmodellben ülünk.

Európában háromféle benzines és két dízelmotorral rendelhető a Beetle Dune: előbbiek 105, 150 és 220 lóerősek lehetnek, a dízelek 110, illetve 150 lóerőt adnak le. Az autók Európában november 19-től megrendelhetők.