Alig csökkentek a Volkswagen eladásai Európában

Szerző: Vezess.hu levél küldés  MTI levél küldés 
Dátum: 2015.11.17. 11.15

A károsanyag-kibocsátási botrány kiterebélyesedése ellenére alig csökkentek a Volkswagen-csoport eladásai az európai autópiacon októberben.

Az Európai Autógyártók Szövetségének (ACEA) kedden nyilvánosságra hozott jelentése szerint az Európai Unió 28 tagállamában 1 millió 104 ezer 686 darab új autót helyeztek forgalomba októberben, ami 2,9 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbi szintet. Az év első tíz hónapját tekintve 8,2 százalékkal, több mint 11,5 millióra emelkedett a vevők által átvett új autók száma az EU-ban.

Októberben immár a 26. egymást követő hónapban bővült az európai autópiac, bár a növekedés üteme erősen elmaradt az előző hónapokétól. Az autógyártók közül csökkentek a Volkswagen (-0,5 százalék), a Peugeot-t és a Citroent gyártó PSA-csoport (-0,9 százalék), a Renault (-0,7 százalék), az Opel (-2,7 százalék), a Toyota (-3,5 százalék) és a Nissan (-3,8 százalék) eladásai. A Volkswagen-csoport által gyártott és a vevőknek átadott autók száma szeptemberben még több mint 8 százalékkal növekedett.

A német autógyárak közül a Daimler 21, a BMW-csoport pedig 13,4 százalékkal, több mint 68 ezerre, illetve közel 77 ezerre növelte eladott autóinak számát. Százalékos arányban a legnagyobb, 34,3 százalékos növekedést a Mazda érte el, szorosan mögötte a Jaguar Land Rover csoport (+32,5 százalék) következik. A Suzuki eladásai 14 százalékkal, a Kiáé pedig 8,5 százalékkal növekedtek, míg a Fiat Chrysler 8 százalékos, a Volvo 6,2 százalékos, a Honda 5,4 százalékos, a Mitsubishi pedig 1,2 százalékos növekedést könyvelhetett el.

Az eladott autók számát tekintve a Volkswagen maradt a piacvezető: 276 771 járművet adott át a wolfsburgi székhelyű konszern, ám ezzel piaci részesedése az egy évvel korábbi 25,9 százalékról 25,1 százalékra csökkent. A csoport márkáin belül a SEAT 11,4, a Škoda 2,6, a Volkswagen pedig 0,2 százalékkal kevesebb autót adott el, míg a Porsche 13,9, az Audi pedig 4,1 százalékkal tudta növelni eladott autóinak számát.

A piaci részesedést tekintve a Volkswagent 10,7 százalékkal a PSA-csoport (117 785 autó) követi, majd 9,7 százalékkal a Renault (106 728 autó), illetve 7 százalékkal a Ford (77 272 autó) következik.

Nagy-Britanniát leszámítva minden nagyobb európai piacon emelkedett a forgalomba kerülő új autók száma az év tizedik hónapjában. Olaszországban 8,6 százalékkal, Spanyolországban 5,2 százalékkal, Németországban 1,1 százalékkal, Franciaországban pedig 1,0 százalékkal növekedett, míg Nagy-Britanniában 1,1 százalékkal csökkent a vevőknek átadott új autók száma.

Az ACEA statisztikája szerint az uniós országok közül Magyarországon emelkedett a legnagyobb mértékben, 34 százalékkal az üzembe helyezett új autók száma (8192) októberben (átadták a falugondnoki program autóit, a kiugrás egyszeri), míg az év első tíz hónapjában 14,4 százalékkal 63 491-re növekedett az forgalomba kerülő új autók száma. Utóbbi arány a nyolcadik legjobb az unión belül. 

Kommentek

  • v_Petya25

    Jó a PR!
    Braziliában és az oroszoknál meg a felére esett ami szintén nem kis piac. :) Az amcsikról meg nem is beszélek…

  • Kempelen.

    Az amerikai a VW-nek sosem volt nagy piac. A ruszkik benne vannak az európai piacban. A brazilokat nem értem mire alapozod. Mindenki esett, mert 32%-ot csökkent a teljes Brazil piac is. A VW csökkenés egyáltalán nem piaci átlag feletti.
    http://247wallst.com/autos/2015/10/08/brazilian-car-sales-at-10-year-low-in-september/

    Itt a teljes Brazil piac 2015-ben.

    http://focus2move.com/brazil-cars-market/

  • v_Petya25
  • hova

    De bizony komoly piac volt a Vw-nek az USA, az más, hogy sokáig nem lesz az! A Braziloknál és az Oroszoknál is sokat esett vissza az autó, összességében a 2. hely is komoly veszélybe került. Tényleg nem tudom, mit olvasgatsz te otthon.

  • Kempelen.

    Petya!
    Tessék, itt egy másik forrás. :-D

    Hova, az USA-ban 2%-ot csökkentek tavaly októberhez képest, de csak a VW. A többi forgalmazott konszern márka még csak nem is csökkent. Ráadásul októberben pl. alacsonyabb a VW csökkenés, mint az éves átlag.

    Csoport szinten ráadásul nőtt a VW az USA-ban is.

    Vasárnapi a forrás, és áááámerikai.

    http://www.autonews.com/section/ussales

  • Kempelen.

    Hova! Természetesen tagadhatod az összes statisztikát, ehhez jogod van, gondolhatod, hogy te veszprém megye alsóról jobban tudod. Nyilván ezért publikálod te ezeket az adatokat, ezért vagy te a világ egyik vezető gazdasági elemzője, nem pedig egy unatkozó korengedményes nyugdíjas. Jogod van hozzá.
    Én csak olvasgatok, tájékozódom, csak azt tudom neked mutatni, ami a világ sajtójában fellelhető, miközben remélem, hogy azért az angol nem fog meg téged annyira.

  • Kempelen.

    Petya! Még csak nem is mondtam mást, mint az általad linkelt anyag. A brazil csökkenésben a brazil piac csökkenése játszik jelentős szerepet, a piacvezető Fiat és Chevrolet szinte ugyanolyan mértékben csökkent. Én sem mondtam mást.

    Azért az nagyon lényeges, hogy a számokat ne önmagukban nézd. )rülök, hogy végül alátámasztottad, amit én is írtam.

  • Iceman.

    Kempelen: óriási hiba hiteles angol nyelvű forrást bemásolni ide. :)

  • v_Petya25

    Amúgy szerintem még korai levonni nagy tanulságokat az idei számokból. Hosszabb távon lehet majd figyelni a darabszám változást, vevői bizalmat, elismertséget, visszahívás árát, cserélt autókat, qrva nagy büntetést, részvény zuhanást.

  • Matyi2010

    Októberi VW értékesítés : Németország 61 535,USA 30 387, Brazília 25 658, UK 13 970,Franciaország 11 058, Olaszország 9 520, Oroszország 6 927.
    Ezek összesen nagyjából a kétharmadát adják a kínai Volkswagen eladásnak, ami októberben 232 335 autó.
    Ez minimálisan több, mint a 2014 októberi, de nem éri el az átlagos 13%-os piaci növekedést.

  • Kempelen.

    Petya!
    Ja, hogy még korai levonni a következtetést?
    Akkor te miért is tetted?
    Ráadásul hülyeséget?

    Meg ne válaszold kérlek, van elég baj a világban így is.

  • Kempelen.

    Iceman, nekem mondod? Ütném mindet, ha rajtam múlna.

  • v_Petya25

    Kempelen
    Kár hogy csak személyeskedni tudsz meg sértegetni miközben én rád és a stílusodra még csak megjegyzést se tettem. Kicsit olvasd már vissza a kirohanásaidat.

  • Iceman.

    v_Petya25: Benyögtél egy hülyeséget. Miért neked áll feljebb ha kijavítanak?

  • v_Petya25

    Iceman
    Légy oly kedves, idézd márt ezt: “Benyögtél egy hülyeséget.”
    Kíváncsi lennék rá, de tényleg.

  • Iceman.

    “Braziliában és az oroszoknál meg a felére esett ami szintén nem kis piac. :) Az amcsikról meg nem is beszélek…” A fenti cikk kontextusában az egész első hozzászólásod faszság…

  • v_Petya25

    Ha ennyi jött le az első hozzászólásból akkor nem vitatkozom. Hülyékkel nem érdemes, mert úgyis legyőznek a rutinjukkal.

  • Iceman.

    v_Petya25: Annyi jött le amennyit leírtál. Totálisan összemostad a botrány hatásait az egyéb piaci hatásokkal és így festettél hamis képet. Minek kell ezt magyarázni?

Milyen lesz idén az F1? A Red Bull videón mutatja meg

Egy igazi F1-rajongónak ugyan nem lesz újdonság, de megnézésre azért érdemes a Red Bull animációs videója, amelybe az autók idei változásait tekinthetjük át.

F1: “Első nap az iskolában” – videó

Videós összeállítás Valtteri Bottas első napjáról a Mercedes központjában

F1: Magnussent nem érdekli a renault-s beszólás

A Renault-tól a Haashoz igazolt Kevin Magnussen nem vette magára, hogy az előző csapata főnöke megkérdőjelezte a munkamorálját.

Ezért nincs itthon normálisan eltakarítva a hó

Egy olvasói videó kapcsán megkérdeztük a Magyar Közút Nonprofit Zrt.-t, hogy ugyan miért nincs normálisan letakarítva a hó az utakról. Megkaptuk a választ.

Több téren is tökéletesebb az idei Lexus IS

Az idei évre frissülő Lexus IS átgondoltabb külsővel, javított kezelőfelülettel, átfésült futóművel érkezik, és most is, mint mindig, a német konkurencia babérjaira tör.

F1: Ezért mellőzte Wehrleint a Mercedes

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff azért nem Pascal Wehrleint ültette Nico Rosberg helyére, mert nem akarta tönkretenni a fiatal pilóta karrierjét.

“Feltámad a Trabant, 1,4 millióba fog kerülni!”

Muszáj írni egy olyan álhírről, ami futótűzként terjed a közösségi hálókon, és egyre több oldal hiteles állításként veszi át, pedig csak nyomokban igaz.

F1: Maldonado várta a mercis lepattanót

A korábbi Williams- és Lotus-pilóta balesetkirály, Pastor Maldonado abban reménykedett, hogy Nico Rosberg visszavonulása visszatérési lehetőséget nyit számára a Forma-1-ben.

F1: 2017-ben is a tavalyi autóval indulna a sereghajtó

Az összeomlás szélén táncoló Manor-csapat kérvényezte a Nemzetközi Automobil Szövetségnél, hogy a tavalyi modellel vághasson neki a 2017-es idénynek.

Száznál is több autóbuszt vásárolt tavaly a BKV

Megkérdeztük a BKV-t, hogy tavaly hány darab autóbuszt sikerült vásárolniuk. A számolgatás végén mi is meglepődtünk.

F1: Bottas magával vitte a Williams-szponzort

A Williams nem csak versenyzőjét veszti el, Valtteri Bottasszal együtt régi-régi szponzora is a Mercedeshez távozik.

Keményít a rendőrség: minden sofőrnek szondát kell fújni

Mostantól nincs kivétel, minden sofőrnek meg kell fújnia az alkoholszondát. A rendőrség a finn módszerrel szeretné kiszűrni az ittas vezetőket. Nógrádban vezetik be először.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.