Alig csökkentek a Volkswagen eladásai Európában

Szerző: Vezess.hu levél küldés  MTI levél küldés 
Dátum: 2015.11.17. 11.15

A károsanyag-kibocsátási botrány kiterebélyesedése ellenére alig csökkentek a Volkswagen-csoport eladásai az európai autópiacon októberben.

Az Európai Autógyártók Szövetségének (ACEA) kedden nyilvánosságra hozott jelentése szerint az Európai Unió 28 tagállamában 1 millió 104 ezer 686 darab új autót helyeztek forgalomba októberben, ami 2,9 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbi szintet. Az év első tíz hónapját tekintve 8,2 százalékkal, több mint 11,5 millióra emelkedett a vevők által átvett új autók száma az EU-ban.

Októberben immár a 26. egymást követő hónapban bővült az európai autópiac, bár a növekedés üteme erősen elmaradt az előző hónapokétól. Az autógyártók közül csökkentek a Volkswagen (-0,5 százalék), a Peugeot-t és a Citroent gyártó PSA-csoport (-0,9 százalék), a Renault (-0,7 százalék), az Opel (-2,7 százalék), a Toyota (-3,5 százalék) és a Nissan (-3,8 százalék) eladásai. A Volkswagen-csoport által gyártott és a vevőknek átadott autók száma szeptemberben még több mint 8 százalékkal növekedett.

A német autógyárak közül a Daimler 21, a BMW-csoport pedig 13,4 százalékkal, több mint 68 ezerre, illetve közel 77 ezerre növelte eladott autóinak számát. Százalékos arányban a legnagyobb, 34,3 százalékos növekedést a Mazda érte el, szorosan mögötte a Jaguar Land Rover csoport (+32,5 százalék) következik. A Suzuki eladásai 14 százalékkal, a Kiáé pedig 8,5 százalékkal növekedtek, míg a Fiat Chrysler 8 százalékos, a Volvo 6,2 százalékos, a Honda 5,4 százalékos, a Mitsubishi pedig 1,2 százalékos növekedést könyvelhetett el.

Az eladott autók számát tekintve a Volkswagen maradt a piacvezető: 276 771 járművet adott át a wolfsburgi székhelyű konszern, ám ezzel piaci részesedése az egy évvel korábbi 25,9 százalékról 25,1 százalékra csökkent. A csoport márkáin belül a SEAT 11,4, a Škoda 2,6, a Volkswagen pedig 0,2 százalékkal kevesebb autót adott el, míg a Porsche 13,9, az Audi pedig 4,1 százalékkal tudta növelni eladott autóinak számát.

A piaci részesedést tekintve a Volkswagent 10,7 százalékkal a PSA-csoport (117 785 autó) követi, majd 9,7 százalékkal a Renault (106 728 autó), illetve 7 százalékkal a Ford (77 272 autó) következik.

Nagy-Britanniát leszámítva minden nagyobb európai piacon emelkedett a forgalomba kerülő új autók száma az év tizedik hónapjában. Olaszországban 8,6 százalékkal, Spanyolországban 5,2 százalékkal, Németországban 1,1 százalékkal, Franciaországban pedig 1,0 százalékkal növekedett, míg Nagy-Britanniában 1,1 százalékkal csökkent a vevőknek átadott új autók száma.

Az ACEA statisztikája szerint az uniós országok közül Magyarországon emelkedett a legnagyobb mértékben, 34 százalékkal az üzembe helyezett új autók száma (8192) októberben (átadták a falugondnoki program autóit, a kiugrás egyszeri), míg az év első tíz hónapjában 14,4 százalékkal 63 491-re növekedett az forgalomba kerülő új autók száma. Utóbbi arány a nyolcadik legjobb az unión belül. 

Kommentek

  • v_Petya25

    Jó a PR!
    Braziliában és az oroszoknál meg a felére esett ami szintén nem kis piac. :) Az amcsikról meg nem is beszélek…

  • Kempelen.

    Az amerikai a VW-nek sosem volt nagy piac. A ruszkik benne vannak az európai piacban. A brazilokat nem értem mire alapozod. Mindenki esett, mert 32%-ot csökkent a teljes Brazil piac is. A VW csökkenés egyáltalán nem piaci átlag feletti.
    http://247wallst.com/autos/2015/10/08/brazilian-car-sales-at-10-year-low-in-september/

    Itt a teljes Brazil piac 2015-ben.

    http://focus2move.com/brazil-cars-market/

  • v_Petya25
  • hova

    De bizony komoly piac volt a Vw-nek az USA, az más, hogy sokáig nem lesz az! A Braziloknál és az Oroszoknál is sokat esett vissza az autó, összességében a 2. hely is komoly veszélybe került. Tényleg nem tudom, mit olvasgatsz te otthon.

  • Kempelen.

    Petya!
    Tessék, itt egy másik forrás. :-D

    Hova, az USA-ban 2%-ot csökkentek tavaly októberhez képest, de csak a VW. A többi forgalmazott konszern márka még csak nem is csökkent. Ráadásul októberben pl. alacsonyabb a VW csökkenés, mint az éves átlag.

    Csoport szinten ráadásul nőtt a VW az USA-ban is.

    Vasárnapi a forrás, és áááámerikai.

    http://www.autonews.com/section/ussales

  • Kempelen.

    Hova! Természetesen tagadhatod az összes statisztikát, ehhez jogod van, gondolhatod, hogy te veszprém megye alsóról jobban tudod. Nyilván ezért publikálod te ezeket az adatokat, ezért vagy te a világ egyik vezető gazdasági elemzője, nem pedig egy unatkozó korengedményes nyugdíjas. Jogod van hozzá.
    Én csak olvasgatok, tájékozódom, csak azt tudom neked mutatni, ami a világ sajtójában fellelhető, miközben remélem, hogy azért az angol nem fog meg téged annyira.

  • Kempelen.

    Petya! Még csak nem is mondtam mást, mint az általad linkelt anyag. A brazil csökkenésben a brazil piac csökkenése játszik jelentős szerepet, a piacvezető Fiat és Chevrolet szinte ugyanolyan mértékben csökkent. Én sem mondtam mást.

    Azért az nagyon lényeges, hogy a számokat ne önmagukban nézd. )rülök, hogy végül alátámasztottad, amit én is írtam.

  • Iceman.

    Kempelen: óriási hiba hiteles angol nyelvű forrást bemásolni ide. :)

  • v_Petya25

    Amúgy szerintem még korai levonni nagy tanulságokat az idei számokból. Hosszabb távon lehet majd figyelni a darabszám változást, vevői bizalmat, elismertséget, visszahívás árát, cserélt autókat, qrva nagy büntetést, részvény zuhanást.

  • Matyi2010

    Októberi VW értékesítés : Németország 61 535,USA 30 387, Brazília 25 658, UK 13 970,Franciaország 11 058, Olaszország 9 520, Oroszország 6 927.
    Ezek összesen nagyjából a kétharmadát adják a kínai Volkswagen eladásnak, ami októberben 232 335 autó.
    Ez minimálisan több, mint a 2014 októberi, de nem éri el az átlagos 13%-os piaci növekedést.

  • Kempelen.

    Petya!
    Ja, hogy még korai levonni a következtetést?
    Akkor te miért is tetted?
    Ráadásul hülyeséget?

    Meg ne válaszold kérlek, van elég baj a világban így is.

  • Kempelen.

    Iceman, nekem mondod? Ütném mindet, ha rajtam múlna.

  • v_Petya25

    Kempelen
    Kár hogy csak személyeskedni tudsz meg sértegetni miközben én rád és a stílusodra még csak megjegyzést se tettem. Kicsit olvasd már vissza a kirohanásaidat.

  • Iceman.

    v_Petya25: Benyögtél egy hülyeséget. Miért neked áll feljebb ha kijavítanak?

  • v_Petya25

    Iceman
    Légy oly kedves, idézd márt ezt: “Benyögtél egy hülyeséget.”
    Kíváncsi lennék rá, de tényleg.

  • Iceman.

    “Braziliában és az oroszoknál meg a felére esett ami szintén nem kis piac. :) Az amcsikról meg nem is beszélek…” A fenti cikk kontextusában az egész első hozzászólásod faszság…

  • v_Petya25

    Ha ennyi jött le az első hozzászólásból akkor nem vitatkozom. Hülyékkel nem érdemes, mert úgyis legyőznek a rutinjukkal.

  • Iceman.

    v_Petya25: Annyi jött le amennyit leírtál. Totálisan összemostad a botrány hatásait az egyéb piaci hatásokkal és így festettél hamis képet. Minek kell ezt magyarázni?

Méltatlan helyen csapták falnak ezt a Lamborghinit

Kínában igazán költséges összetörni egy Lamborghini Huracant, hiszen 4,3 millió jüant kell érte fizetni, ami az eredeti ár többszöröse.

Lóbőrbe öltöztették a sportkocsit

Musztángot a Mustangnak: a Vilner kínai megrendelésre készítette el azt az egyedi autóbelsőt, aminél alighanem minden jó ízlésű ember meghúzza a határt.

Jövőre minden eddiginél nagyobb Seat jön

A Škoda kölcsönadja a Kodiaqot a Seatnak, így nekik is lesz középkategóriás szabadidőjárművük. Első részletek a leendő óriásról.

Így gyorsul 350-re a Bugatti Chiron

Nem sokan vezethették a Bugatti Chiront, de Jeremy Clarkson köztük volt. Az autós újságírás fekete báránya ízelítőnek az autó gyorsulási képességeit demonstrálta.

Vettel: Sikolt az autó, hogy keményebben nyomjad!

A 2017-es szezon első futamát, az Ausztrál Nagydíjat Sebastian Vettel nyerte. Pályafutásának 43. Forma-1-es győzelmét aratta.

F1: Ferrari-győzelem a szezonnyitón

Sebastian Vettel nyerte a Forma-1-es szezonnyitó Ausztrál Nagydíjat, a Mercedes mellényúlt a gumistratégiával. Hamilton és Bottas a 2. és 3. az amúgy eseménytelen versenyen.

Gokarttal autózott az éjszakában

Amikor azt gondolnánk, már nem érhet meglepetés, jön egy ilyen videó, mi pedig fejet hajtunk az emberi ostobaság előtt.

Húszmilliós unalom a BMW-től

A BMW 320d GT xDrive az a bajor modell, amiben hiába is keresnéd az izgalmat, nem fogod megtalálni. Cserébe roppant praktikus, és nem csak az egész család kutyástól, de a csomagok is kényelmesen elférnek.

Speciális mentőjárművet épített a Kamaz

Szinte bárhol bevethető mentőjárművet épített a Kamaz, mely kiválóan alkalmas tűzoltók és a mentők munkájának támogatására.

F1: A Ferrarinak hálás Grosjean

Romain Grosjean csupán két másodperccel maradt le az első helyet megszerző Hamiltontól, így igazán lelkesen vág neki az Ausztrál Nagydíjnak.

Alonso: A McLaren nem jó a pontszerzésre, szomorú a helyzet

Fernando Alonso ugyan problémamentes időmérő végén a vártnál talán jobb 13. helyet szerezte meg Melbourne-ben, de egyáltalán nem elégedett.

F1: Perezt beidézték a versenybírók

A Force Indiá-s Sergio Perezt az Ausztrál Nagydíj kvalifikációja után vizsgálat alá vonták, büntetés miatt elúszhat a 11. rajthely.

Hihetetlen módon úszta meg a balesetet ez a motoros

Lendületből ült fel az autó tetejére a motoros, amin valószínűleg ő is meglepődött az ütközés után.

Világrekordra készül a Jaguar

Idén 25 éves a Jaguar XJ220, és ebből az alkalomból monstre felvonulást terveznek, méghozzá Guinness-esélyes részvétellel.

Hamilton: Bottas nagyon jól teljesített

Lewis Hamilton indul az élről Melbourne-ben, Sebastian Vettel a második, Valtteri Bottas a harmadik rajthelyet fogta meg az időmérőn. Az első három nyilatkozatai.

Videó: Így vágta falnak a Red Bullt a helyi hős

A Red Bull-os Daniel Ricciardo nem lehet elégedett, hiszen hazai közönsége előtt szúrta el az időmérőt, a Q3-ban a falban végezte.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.