Így mutat az S-osztály mellett az új Mercedes E-osztály

Markáns eltérések

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.11.16. 07.00

Bár a hangvétel és a stílusirány azonos, az új E-osztály egészen máshogy alkalmazza majd az S-osztályhoz hasonló formai elemeit.

Ritkán van ekkora szerencséje az autórajongóknak: egy még meg nem jelent, álcázott autót annak ihletadó nagy testvére mellett tudtak lefotózni. A mélygarázsban készült képek árulkodóak: a jövőre piacra lépő, új generációs E-osztály egyértelműen hasonlít az S-Klasséra, és talán külön-külön össze is téveszthetők, ám egymás mellé rakva már kibuknak a különbségek.

Egészen más ívet fut be a csomagtartó, módosulnak a hátsó lámpatestek, és a C-oszlop sem azonos.

Elölről szemlélve a meredekebb hűtőrács és az alapjaiban azonos felépítésű lámpatest eltérő részletmegoldásai tűnnek fel.
A lendületes ívű műszerfal egyes elemei – a kijelzők, a kezelőszervek – biztosan az S-osztályból származnak majd, ahogy a vízszintesen tagolt, kétszintű elrendezés is megmarad.

Ahol az E-osztálynak nem kell kuncsorognia a nagy testvértől, az a vezetőtámogató technológiai arzenál: az iparág hétmérföldes léptekkel halad előre, így vélhetően számos olyan megoldás lesz majd, amelyet az E-osztályon vezet be a Mercedes, és utána emeli át zászlóshajójába.

Magától értetődőnek tűnik az autonóm vészhelyzeti elkerülő rendszer (robotfékkel és -kormányozással), a biztonsági övbe integrált légzsák, az éberségfelügyelet, míg az újdonságok sorában teljesen önjáró parkoló funkció, illetve az autó és az út menti infrastruktúra (pl. jelzőlámpák, táblák) közötti kommunikáció ígérkezik nagy dobásnak.

Az új generációs E-osztály 2016 januárjában, Detroitban debütál, piaci forgalmazása egy éven belül várható.

Forrás: Indian Autos Blog

Kommentek

Nagy baleset történt az F1-pilóta orra előtt

Az utakon mindenki egyforma, és ugyanakkora eséllyel fut bele egy balesetbe. Még egy F1-es pilóta is.

F1: Iszonyú sokat gyorsulnak az új autók

Az FIA legfrissebb szimulációi szerint egyes kanyarokban akár 40 km/h-val is nőhet az autók sebessége 2017-ben.

Hol kapni még új autót szívómotorral?

Mind több márka törli a turbómentes motorokat, mert az EU-szabványos fogyasztásmérés a feltöltött motoroknak kedvez. A 2008-hoz azonban atmoszférikus háromhengerest is választhatnak az óvatosabbak.

F1: Nagyot lépett előre az új motorral a Renault

A Red Bull technikai igazgatója, Adrian Newey szerint a Renault nagyot lépett előre a 2017-es motorral, de nagy kérdés, hogy a riválisok mennyit haladtak.

Megvan, ne keresd tovább a belső égésről készült tökéletes videót

Láttunk már hengerfej helyett plexivel zárt motort, amiben jól látszott a robbanások sorozata. Mókás volt, de ez a videó a profi bemutatása a történetnek, egyszerűen kihagyhatatlan.

F1: Bottas szabadon versenyezhet Hamiltonnal

A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda leszögezte, hogy a Nico Rosberg helyére szerződtetett Valtteri Bottas sem lesz másodhegedűs, megverheti Lewis Hamiltont, ha tudja.

F1: Felülmúlná Alonsót a McLaren-újonc

A McLarennél idén bemutatkozó Stoffel Vandoorne azt mondja, nem egyszerűen a top10-ben akar végezni, hanem győzni akar, bár azt is tudja, idén erre még nem lesz sok esélye.

F1: Bottas még nem a végleges megoldás

A Mercedes-főnök nem titkolja, hogy Valtteri Bottas helye egyelőre csak 2017-re biztos a csapatnál, a jövőre nézve bőven van opciójuk.

Rákaptak a pestiek a percdíjas villanyautókra

A GreenGo bővítette a flottája méretét, az eddigi 45 elektromos autó helyett immár 75 autót biztosít regisztrált felhasználói számára.

Horvát villanyautó verte el a Bugatti Veyront

Na jó, nem akármilyen villanyautó, hanem a Rimac Concept One, ami sorra eszi meg a szupersportautókat.

Óriási rekord a szentgotthárdi Opel-gyárban

Szentgotthárd rekordévet zárt 2016-ban: közel 630 ezer motor készült az Opel magyarországi gyárában, ami 23 százalékkal több, mint eddig bármikor.

F1: Sainzot zsákutcába vitte a Red Bull?

A Toro Rossó-s Carlos Sainz nehezen emészti meg, hogy a Red Bull nem engedte más csapathoz, miközben házon belül sincs előrelépési lehetősége.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.