Ezzel vág oda az Alfa Romeo az Opelnek

Alfa Romeo Giulietta TCR

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.11.16. 09.00

Az Opel Astra TCR után az Alfa Romeo hosszú túra-versenyautója is előbújt a napfényre. A látvány rendben van, a fejlesztés csúszik.

Sorra jelennek meg a WTCC (túraautó világbajnokság) költséghatékony alternatívájának tekintett TCR szériába szánt, 2016-os versenyautók. Az Astra TCR-t már bemutattuk, most pedig itt az Alfa Romeo Giulietta TCR is, amely az Opel esélyeit hivatott rontani.

Eredetileg úgy volt, hogy mostanra elkészülnek a fejlesztéssel, és az autó eljuthat Makaóba, az idei szezon utolsó versenyére (november 22.), végül azonban ez nem jött össze, így marad a 2016-os nyitány.

Az Alfa Romeo Giulietta TCR ugyanolyan hosszú, mint az utcai modell (4351 mm), ám szélessége (1798 mm helyett 1950 mm) és tengelytávja (2643-ről 2659 mm) egyaránt megnőtt. Az 1,8 literes, soros négyhengeres motor hatfokozatú Sadev váltón át hajtja az első kerekeket. Hátul multilink, elöl MacPherson-felfüggesztést kap az autó, a lassításról komoly fékrendszer gondoskodik: elöl hatdugattyús nyergek szorítják a 378 mm-es tárcsákat, hátul négydugattyús nyereg és 290 mm-es tárcsa dolgozik.

A privát csapatoknak szánt autó gyártása jövő áprilisban indulhat be, első körben tíz példánnyal. Ezek nagyjából annyiba kerülnek majd, mint az Astra TCR, azaz nettó 95-100 ezer eurót kell kifizetni értük.

Kommentek

F1: Valentino Rossi nem bánja, hogy nem váltott

A MotoGP-legenda Valentino Rossi nem bánkódik amiatt, hogy egy évtizeddel ezelőtt nemet mondott a Forma-1-re.

Ezért jobb a busz, mint az autó

Hétfő óta több nagyvárosban, köztük Budapesten is szmogriadó van érvényben. Ezzel kapcsolatban megint felerősödtek a busz versus autó viták.

Azért ezen a szmogriadón még volna mit finomítani

Eltelt az első idei szmogriadós nap. Nem csalódtunk benne, ugyanolyan átgondolatlan, zűrzavaros és a legkevésbé sem felhasználóbarát, mint úgy általában a teljes hazai közlekedésszabályozás.

Brawn: Egyszerűsíteni fogjuk a Forma-1-et

A Forma-1 sportügyeinek irányítójává frissen kinevezett Ross Brawn szerint a megújulás kulcsa az egyszerűség lesz.

F1: 1000 lóerőig jut a Honda?

A Honda 2017-re teljesen újratervezte Forma-1-es erőforrását, de az idei elvárások tekintetében nagyon óvatosak.

Tavaly megállt a Forma-1 hanyatlása

2016-ban hétéves trend szakadt meg, a Forma-1 televíziós nézettsége a tavalyi évben nem csökkent tovább.

Crossoverként tér vissza a Mitsubishi sportkupéja

Állítólag Mitsubishi Eclipse néven kerül piacra a japán márka új városi crossovere. Merész lesz, és talán hibrid is.

Forma-1-es fejes lett Ross Brawn

A Forma-1 új tulajdonosa, a Liberty Media Ross Brawnt tette meg az F1 sportért felelős ügyvezető igazgatójának.

Félretájékoztatták az autósokat, nincs 150 ezres bírság

Hétfő reggel óta él Budapesten a szmogriadó riasztási fokozata, ami rengeteg autóst érint. A hivatalos híradásokban megjelent 150 000 forintos maximális bírság elrettentő, ezért utánajártunk a büntetési tételeknek.

Sztrájkbizottság alakult a győri Audinál

Sztrájkbizottságot alakított az Audi Hungaria Független Szakszervezet (AHFSZ), miután bizalmi értekezletén elutasította az Audi Hungaria Zrt. új ajánlatát.

Olasz buszbaleset: eddig nem találtak műszaki hibát

Az olasz rendőrség eddig semmilyen tárgyi bizonyítékot nem talált arra, hogy meghibásodott volna a Veronánál múlt héten súlyos balesetet szenvedett magyar autóbusz – közölte Girolamo Lacquaniti, a veronai közúti rendőrség parancsnoka.

Csökkent a forgalom, de alig javult a levegőminőség

Jelentősen csökkent az autóforgalom, de csak kis mértékben javult hétfőn a levegő minősége a fővárosban, a riasztási fokozat fenntartása ezért továbbra is indokolt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.