Sorra jelennek meg a WTCC (túraautó világbajnokság) költséghatékony alternatívájának tekintett TCR szériába szánt, 2016-os versenyautók. Az Astra TCR-t már bemutattuk, most pedig itt az Alfa Romeo Giulietta TCR is, amely az Opel esélyeit hivatott rontani.

Eredetileg úgy volt, hogy mostanra elkészülnek a fejlesztéssel, és az autó eljuthat Makaóba, az idei szezon utolsó versenyére (november 22.), végül azonban ez nem jött össze, így marad a 2016-os nyitány.

Az Alfa Romeo Giulietta TCR ugyanolyan hosszú, mint az utcai modell (4351 mm), ám szélessége (1798 mm helyett 1950 mm) és tengelytávja (2643-ről 2659 mm) egyaránt megnőtt. Az 1,8 literes, soros négyhengeres motor hatfokozatú Sadev váltón át hajtja az első kerekeket. Hátul multilink, elöl MacPherson-felfüggesztést kap az autó, a lassításról komoly fékrendszer gondoskodik: elöl hatdugattyús nyergek szorítják a 378 mm-es tárcsákat, hátul négydugattyús nyereg és 290 mm-es tárcsa dolgozik.

A privát csapatoknak szánt autó gyártása jövő áprilisban indulhat be, első körben tíz példánnyal. Ezek nagyjából annyiba kerülnek majd, mint az Astra TCR, azaz nettó 95-100 ezer eurót kell kifizetni értük.