A jelenlegi motorkínálat 70 százalékát tisztábbra cseréli, hét vadonatúj, részben vagy teljesen elektromos modellt vezet be, és negyedével csökkenti flottájának üzemanyag-fogyasztását – ezeket az ambiciózus terveket tűzte ki maga elé a koreai autógyártó.


A fejlesztés első fázisaként vázlatosan ismertették a vadonatúj Kia Optima modellben már jövőre debütáló kétféle (hagyományos és konnektoros) hibrid modell műszaki adatait. Mindkettőben a kétliteres GDI benzinmotor 156 lovas változata dolgozik, a PHEV verzióban egy 50, a mezei hibridben 38 kW teljesítményű villanymotorral megtámogatva, mely utóbbit a hatfokozatú automata váltóba integrálták.

A konnektoros hibrid rendszerteljesítménye 205, a hibridé 195 LE. Előbbi 43 kilométeres elektromos hatótávolságot és akár 3,5 órás feltöltést ígér, mindkét autó modern, helytakarékos lítium-polimer akkukat kapott.

A hibrid Optimákat néhány optikai finesz különbözteti meg a normál, belsőégésű motorral szerelt verzióktól, a PHEV kivitel a műszerfal tetején elhelyezett töltéskijelzővel tájékoztatja és szórakoztatja a tulajdonost.

A két Optima hibrid egy átfogó offenzíva első hullámaként érkezik: öt éven belül üzemanyagcellás autót fog gyártani (800 km hatótávolság, 170 km/óra végsebesség), továbbá közel háromszorosára növeli elektromos típusainak számát a Kia. Az ehhez szükséges összeget már meghatározták: 11,3 billió koreai won, azaz 2,8 billió Ft (9 milliárd euró) jut az ökoprogramra, ami olyan, általános fejlesztéseket is magába foglal, mint a nagy szakítószilárdságú acélok nagyobb arányú alkalmazása, ami 5 százalékkal könnyebbé teheti az új modellek vázszerkezetét.