Több baleset, több halott a magyar utakon

Szerző: Vezess.hu levél küldés  baleset-megelozes.eu levél küldés 
Dátum: 2015.11.10. 14.00

Az év első tíz hónapjában a személysérüléses balesetek, a baleseti sérültek és halálos áldozatok száma egyaránt nőtt Magyarországon.

A legfrissebb rendőrségi adatok alapján október végéig összesen 13 623 személyi sérüléssel járó közúti balesetet okoztak hazánk közútjain, 3,24 százalékkal többet, mint az előző év azonos időszakában. A halálos balesetek száma 8,97 százalékkal, a súlyos sérüléses balesetek száma 2,28 százalékkal, a közúti balesetek túlnyomó többségét képező könnyű sérüléseseké pedig 3,37 százalékkal nőtt.

Tíz hónap alatt 538-an haltak meg közúti balesetben. Az áldozatok száma 52 fővel, 10,7 százalékkal nőtt 2014-hez képest. Súlyosan 4571 (tavaly ilyenkor 4451), könnyebben pedig 12 879 ember (12 287) sérült meg.

Tovább csökkent ugyanakkor az ittasan okozott balesetek száma. Az év első tíz hónapjában 1282-en okoztak személyi sérüléssel járó közúti balesetet szeszesital fogyasztását követően, 4,26 százalékkal kevesebben, mint tavaly.

A bekövetkezett balesetek mintegy 30 százalékának hátterében a gyorshajtás állt (4035 baleset). Az elsőbbségadás elmulasztására visszavezethető balesetek száma az előzetes adatok szerint 3422 (25%), míg a harmadik leggyakoribb baleseti ok a kanyarodás szabályainak megsértése volt (17%).

Kommentek

  • szaboata

    Kiderül,hogy a baleseteknek alig harmadát okozza a gyorshajtás.A többit a figyelmetlenség vagy a Kresz nem kellő ismerete okozza.Megoldás tehát: trafi erdő telepítés országszerte.Pedig nagyobb haszna lenne az időszakos vizsgáztatásnak,továbbképzéseknek,…

  • senior

    A cikk szerinti “gyorshajtás” nem csak az engedélyezett sebesség túllépése miatt bekövetkező baleseteket tartalmazza, hanem a relatív gyorshajtásból eredőeket is. A rendőrség azért nem gyűjti külön soron ezeket, mert nyilvánvalóvá válna az hogy ordas hazugság az, amivel ezt a kizárólag pénzbeszedésre irányuló tevékenységet indokolják. Ha valóban a közlekedésbiztonság lenne a cél, nem ez lenne a súlypont. De ez hozza a pénzt. Látványtervezés, népnyúzással összekötve.

  • senior

    A cikk arra a következtetésre is alkalmat ad, hogy nagyon veszélyes a józan illetve nem bódult állapotban való vezetés, mert az ilyen vezetők által elkövetett balesetek száma nagyságrendileg több mint az ittas vagy bódult fejjel vezetőké.
    Ennyit a statisztikai adatból levonható következtetések “hasznáról”.

  • hova

    szaboata – 2015.11.10 14:29
    “”Pedig nagyobb haszna lenne az időszakos vizsgáztatásnak,továbbképzéseknek,… “”
    Érdekes módon minden baleset után az okozó pontosan tudja, mikor és mit hibázott!! Ennyit a továbbképzésekről.

Rollerrel reformálnák meg a közlekedést

Elektromosan hajtott rollereket használó közösségi szolgáltatással akarja megformálni a közlekedést egy startup cég Németországban.

Valódi divatcikké vált az autó

Igazi divattermékként kezeli legújabb limitált szériáját a DS. A DS 3 Inès de la Fressange kimondhatatlan neve kiművelt koncepciót takar.

Rózsaszín taxikkal védik a nőket

A nők biztonságos közlekedését szolgáló új taxiszolgáltatást indítanak csütörtökön Pakisztánban: a nők vezette rózsaszín taxikat telefonon vagy mobilalkalmazáson keresztül lehet megrendelni, de akár le is lehet inteni az utcán.

Van okostelefonod? Akkor ezt most imádni fogod!

Persze csak akkor, ha Te is azok közé tartozol, akik sokszor elfelejtik, pontosan hová is parkoltak. Nagyvárosban azért ez előfordul, pláne ha nincs helyismereted.

F1: Minden, amit tudni érdemes a 2017-es szezonról

…címvédés, hiszen Nico Rosberg visszavonult. Hogy mi lesz, mi lehet az új autókat hozó új F1-es idényben, alább soroljuk. Szezonelőzetes.

Tudod, hogyan kell helyesen parkolni? Lehet, hogy nem

Mi a különbség a parkolási pótdíj és a helyszíni bírság között? Most néhány kérdésre választ adunk.

F1: Hülkenberg végre sisakot választott

Zöld vagy piros? Ma megkaptuk a választ. A Force India versenyzői is újítottak, de nincs benne sok köszönet.

F1: Hamilton thai boksszal készült a szezonra

A Mercedes-pilóta brutális kockahasat villantott a szezonnyitó előtt.

Tavaszi tennivalók az autó körül

Azzal, hogy kivesszük a csomagtartóból a hóláncot és elmegyünk a gumishoz, hogy cserélje le a téli gumit nyárira, még nem végeztünk a nyári átállással

McLaren: A Honda felejtse el a céges kultúrát!

A McLaren versenyfőnöke szerint a motorgyártó Hondának el kellene fogadnia, hogy a Forma-1 más világ, mint az autógyártás, itt mindennél fontosabb a gyorsaság és a hatékonyság.

Minden autó megbukott a spanyol emissziós vizsgálaton

Spanyolországban minden vizsgált, dízelmotoros autómodell a megengedettnél több káros anyagot bocsát ki közúton.

Milliós bírságok az osztrák utakon

Vége a türelmi időszaknak, milliós bírságokat kaphatnak az osztrák utakon közlekedők, ha nem tartják be a szabályokat.

Nem erőlteti tovább a kisautókat a BMW

Nem tervezi újabb modell fejlesztését a Mini fronthajtásos platformjára a BMW. Inkább nagyobb autóiból szeretne többet eladni.

Akár Budapesten is feltűnhet az új magyar busz

Úgy tűnik, a hazai elővárosi és távolsági szegmensben a magyar Credo veszi át az Ikarus korábbi vezető szerepét. A cégnél azért Budapestről sem tettek le teljesen.

F1: Ricciardo kisiklatná a Verstappen-expresszt

Daniel Ricciardo hangsúlyozza, hogy egyelőre jó a viszonya Max Verstappennel, de az motiválja, hogy megverje a széles körben hájpolt holland tinit.

Vadállat hibridet fejleszt a McLaren

2019-ben érkezik minden idők legáramvonalasabb McLarenje. A BP23 kódjelű jármű frappáns trükkel tiszteleg az egykori F1 előtt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.