Tengerentúli hadüzenet a németeknek

Cadillac XT5 2017

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.11.10. 09.35

A SUV-ok földjéről származó luxusmárkához képest eléggé vérszegény volt eddig a Cadillac szabadidőjármű-kínálata, de ennek most vége: itt a Cadillac XT5.

A SUV-ok földjéről származó luxusmárkához képest eléggé szegényes volt eddig a Cadillac szabadidőjármű-kínálata: a böszme Escalade alatt csupán egy emelt hasú kombit tudtak felmutatni. Az SRX karakteres volt, de sem helykínálatában, sem a vezetőülésből elénk táruló kilátásban nem hozta a műfaj előnyeit.

Ennek most vége, legalábbis a Cadillac szerint: új autójuk, a ma leleplezett XT5 mindent úgy csinál, ahogy az a prémium divatterepjárók nagykönyvében meg van írva.

Az autó a CT6 szedán által kijelölt utat követi. Az alapját adó, új fejlesztésű vázszerkezet a szokásos módszereket (lézeres hegesztés, nagy szilárdságú acélok) alkalmazva könnyebb és merevebb az elődnél, így a helykínálat és a menetdinamika egyaránt javult.

A közvetlen konkurenciával összemérve az XT5 45 kilóval könnyebb az Audi Q5-nél és 296-tal a Mercedes GLE- (korábban M-) osztálynál, miközben a dönthető, tologatható hátsó ülés előtt a lábtér komoly 81 mm-rel nagyobb, mint amit a 126 kilóval tohonyább és kívül valamivel nagyobb SRX tudott.

Az alapmotor a GM új fejlesztésű 3.6 V6 szívómotorja, amely részterhelésen lekapcsolja két hengerét, csökkentve a fogyasztást. Az erőforrás várható teljesítménye 310 lóerő. A kínai piacon, ahol különösen erős a Cadillac, négyhengeres, kétliteres turbómotorral készül a kocsi, start-stop automatikával megfejelve. Vélhetően az a motor adja majd az alaphangot Európában is, ha megérkezik ide az autó, de erről még nincsenek információk.

A motorokhoz nyolcfokozatú automata váltó kapcsolódik. Furcsa belegondolni, hogy a Cadillac most először alkalmazott mechanikus helyett elektronikus váltóvezérlést; ennek hozadéka a kecses váltókar a padlókonzolon, illetve az alatta elhelyezett tárolóüreg. Az XT5 alaphelyzetben elsőkerék-hajtású, de kérhető 4WD kiadásban is. Ez utóbbi akár a hajtóerő 100 százalékát képes hátra vinni, míg az aktív differenciálmű szintén 0-100% arányban képes megosztani a hajtást a bal és jobb oldal között. Elöl MacPherson, hátul ötlengőkaros felfüggesztés dolgozik.

A belső kivitel a márkánál megszokott normákat követi, ötféle színvilággal, szénszálas, kétféle alumínium- vagy háromféle fabetéttel. A technológiai tartalom gazdag: a panoráma visszapillantó kamera mellett vezeték nélküli mobiltöltő, 4G (LTE) mobil adatkapcsolatról táplált fedélzeti wifi, Apple- és Android-integráció szerepel a listán. A színes head-up kijelző opciós, akárcsak a LED fényszóró vagy a madártávlati panorámaképet adó környezeti kamerarendszer. Még a visszapillantó tükröt is kamera helyettesíti. Az XT5 vezetőtámogató arzenálja hiánytalan, a csomagtér ajtaja láblengetésre nyílik.

Kommentek

Morbid: El akarták lopni a Ferrari-alapító maradványait

Az olasz rendőrség kedden közölte, hogy sikerült meghiúsítaniuk a néhai Ferrari-alapító, Enzo Ferrari földi maradványainak ellopását. Váltságdíjra utaztak a reménybeli sírrablók.

Nagy lebukás, tényleg sok a magyar gyorshajtó

A vezetési hibák 36 százaléka gyorshajtásból fakad, de toplistás a hirtelen fékezés és a motor túlpörgetése is.

Jön a 30-as korlátozás lakott területeken?

Violeta Bulc, az Európai Unió közlekedésért felelős biztosa szerint érdemes lenne szigorúbban korlátozni a sebességet lakott területen.

Harmadik üléssort kap a Honda CR-V

Az új generációs Honda CR-V fedélzetén mostantól akár heten is utazhatnak. Egyetlen bökkenő van csupán: a sokszemélyes verziót csupán egy piacon forgalmazzák.

F1: A Merci-főnökön röhög az egész internet

Toto Wolff beindította a mémgyárakat az Ausztrál Nagydíjon bemutatott asztalcsapkodásával.

Videó: Ilyen közel voltak a nézők Vettel Ferrarijához

Sebastian Vettel melbourne-i fedélzeti kamerás felvételéből látszik igazán, mennyire veszélyes volt, hogy a nézők már a levezető körön a pályára rohantak.

F1: Lewis Hamilton önéletrajzi filmet tervez

Nem lát megfelelő színészt, ezért önmagát alakítaná.

F1: Bahreinben dől el, mi is van az előzésekkel

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szerint meg kell várni a Bahreini Nagydíjat az előzésekkel kapcsolatos végleges elemzésekhez.

F1: Vérfürdő készül a középmezőnyben

Az első három csapat kiléte világos, de a best of the rest pozíciójáért 2017-ben öldöklő csata folyhat a Forma-1-es középmezőnyben. Ki van előrébb, ki bírja tovább a fejlesztési versenyt?

Tarlós téved – visszaszólt a bírságoló közteres

Több ponton vitatja a főpolgármester állításait az autósokat személyenként akár tucatnyi 50 ezres bírsággal nyakon öntő közteresek főnöke.  Tarlós szerint ne fizessenek, az ügyvéd szerint ez butaság.

F1: Nem a trükkös futómű csinálta ki a Red Bullt

A Red Bull szerint a felfüggesztésekre vonatkozó új szabályoknak nincs közük ahhoz, hogy a csapat a Ferrari és a Mercedes mögé szorult az Ausztrál Nagydíjon.

F1: Ő lesz Räikkönen utódja?

A Ferrari korábbi csapatfőnöke szerint megvan, kire cserélhetné a veterán Kimi Räikkönent a Ferrari 2018-ban.

Használt hibrid buszokat vásárol a főváros

Újra visszatérhetnek a hibrid buszok Budapestre, igaz, ezek használtak lesznek és csak szóló kivitelűek.

F1: Alonso még öt évig maradhat?

A McLaren-Honda jelenlegi versenyképessége mellett az sem lenne meglepő, ha Fernando Alonso féltávnál kiszállna, de a wokingi csapat főnöke azt reméli, sokáig marad még a kétszeres bajnok spanyol.

Lauda: Bottas máris bizonyított

A Mercedes-csapat elnöke az Ausztrál Nagydíj után úgy látja, hogy jól választottak Valtteri Bottasszal, a finn elődje, Nico Rosberg szintjén van.

Ezt a vizsgát soha nem fogja elfelejteni egyik tanulóvezető sem

Amikor az oktató közli, hogy a vizsgán egy másik autót fognak vezetni, már ott elkezdődik a para, aztán meglátják milyen autó, és picit kikészülnek.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.