Menekültek dolgoznak a Mercedes-gyárban

Felkészítik őket a munkavállalásra

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.11.10. 11.00

Egy tizennégy hetes program keretében negyven afrikai és közel-keleti menekült kapott gyakornoki elhelyezést a Mercedes anyavállalatánál. Ez még csak a kezdet.

A német szövetségi kormánnyal közösen gyakornoki programot indított untertürkheimi üzemében (nyitóképünkön) a Mercedes. A program célja, hogy az afgán, eritreai, gambiai, nigériai, pakisztáni és szíriai menekülteket felkészítsék a németországi munkavállalásra. Ennek érdekében alapvető gépkezelői ismereteket tanulnak, továbbá intenzív (napi 210 perces) német nyelvtanfolyamon vesznek részt.

A Daimler programja úgynevezett áthidaló gyakornoki program: az itt képzett emberek nem a cégen belül fognak elhelyezkedni, hanem más ipari területeken, így nem veszélyeztetik a Mercedes alkalmazottainak a munkahelyét, szögezte le közleményében a vállalat. A tapasztalatoktól függően a későbbiekben kibővíthetik a programot, több százra emelve a részt vevő menekültek létszámát.

A Daimler 2013 óta működik együtt segélyszervezetekkel, több szállítmányt juttatott törökországi menekülttáborokba, egymillió euróval támogatott egy menekült gyermekeket segítő alapítványt, míg a Vöröskereszt menekültalapjának több mint 600 ezret juttatott el. Emellett rendszeresen szerveznek ételgyűjtéseket a menzán, üzemi orvosaik pedig szabadidejükben ellátják a menekülttáborok lakóit.

Kommentek

  • aurora01

    Nincs ezzel semmi gond , de remélem , nem ők lesznek az új magyarországi munkaerők !!!!

  • Kofe

    Kevés a szakmunkás? Aki van az túl drága ? Majd lesz itt olyan munkanélküliség ha az összes EU-s nagyvállalat leányvállalatostul átáll szép csendben a tőlünk is olcsóbb csicska munkaerőre,a helyieket meg elküldik ezresével haza,hogy ihaj!A mai világban az kizárt,hogy ekkora volumenű termelésbővítés legyen és pluszba felvesznek sokszázezer migránst a jelen európai helyi dolgozók mellé. Frászt…a profit a lényeg.Ennyi emberrel homokot lehet szemenként számoltatni a sivatagban,nemhogy kiegészíteni az Eu-s hiányt.Nem kicsi az összeesküvés és a baj.

  • NaSándor

    Jó reklám a Mercedesnek, remélem Merkel is ilyet használ.

  • Gianniz

    Micsoda PR bullshit. Nyilván az analfabéta kecskepásztor tömegekre van szükség a német iparban. A 40%-os munkanélküliség Kelet-német tartoményban, meg a 60-70% munkanélküliség az EU peremországokban, az nem érdekes. A kecskepásztorok kellenek.

  • szaboata

    Legalább őszinték,és elmondják,hogy nem kell ezután Mercit venni…

  • bercziagi

    Kérem, hogy valaki magyarázza el nekem szőke nőnek, hogy ha ezzel a gyorstalpalóval (bocsánat: áthidaló program, micsoda különbség!!) be lehet állítani munkásokat a németországi Mercédes gyárba dolgozni (na nem, nem ott fognak dolgozni – jegyzi meg óvatosan a cikk szerzője – hanem valahova ki lesznek szervezve persze) akkor mi miért tartunk fenn egy főiskolát Kecskeméten ahol tudomásom szerint a M. jövőbeni munkásait bocsánat technikusait? képezik? Továbbá tudni szeretném, hogy ezek a gyorstalpalón képzettek milyen fizetésért fognak dolgozni ott Németországban és az hogyan aránylik egy itteni M. munkás fizetéséhez?

  • DTF

    Itt csak arról van szó h a menekültek nagy része akar dolgozni, mig amagyarnak büdös a munka, csak a zsé kell neki úgy, hogy azért kb semmit ne kelljen tenni. Sajnos ebből van több, ezért is állunk olyan szarul ;)

  • Pppp

    Nem jó az előttem “szóló” ragja, egy magyar tud helyesen írni. Kicsit álságos a hír, a 2. vh-ban meg zsidókat dolgoztatták. Ha így haladun össze jön nekik a 3. is. Csak az a baj hogy megint nem ők fognak ráb.szni.

  • bercziagi

    Úgy látszik nincs egy értelmes férfi sem aki meg tudta volna válaszolni a kérdéseimet. Ezért ismét felteszem azokat: Ott gyorstalpalón itt főiskolán képzik a M. munkásait.
    Ott a gyorstalpalón végzettek nyugati bért kapnak míg itthon a főiskolánkkal a magyar bért ugyanazért a munkáért.
    Vagy nem?

  • zoldfulu2000

    bercziagi: szerintem senki sem mondta hogy a gyorstalpalóval a főiskolás munkát fogják végezni. Nem is azért a bérért. Másodsorban a németeknél kicsit mások a költségek is. Amiből Kecskeméten dőzsölsz ott a létezéshez sem elegendő.

  • zoldfulu2000

    imi: te sem láttál még nagyvárosi Mercedes szervizt Németországban. A recepción túl aligha látsz szőke hajú embert…

  • HERCULES

    Hááát, Mercedest már tuti, hogy nem fogok venni a jövőben..! :)

  • m.marton

    Nagyon sok európai ember van, akiknek nincs munkája, nekik kellene munkát adni, nem pedig a bevándorlóknak.
    Valóban vannak Európában hiányszakmák, de ezt nem úgy kell megoldani, hogy behívjuk a bevándorlókat és kiképezzük őket, hanem a körülöttünk élő, munkanélküli, a szakmájukban elhelyezkedni nem tudó európai embereket kell átképezni.
    Ez, azt gondolom evidens, és az emberek 98%-a ugyanezen a véleményen van.

  • andosum

    Kérem! Ez még nem munkahely, csak lehetőség. Ha ez sem lenne, akkor egyáltalán nem tudnának munkát vállalni. Akkor meg a T. hozzászólók szerint az lenne a baj. A gyorstalpaló eredménye: pár alapfokú német mondattal egyáltalán gép mellé tudnak állni. /Nem főiskolai végzettséget igénylő munkavégzés. Legalábbis ezt írja a cikk/

  • Marcikutya

    Sokkal több nem nagyon lehet köztük, aki alkalmas lehet egyáltalán átképzésre. Egyszer az Audi motorüzemébe látogattunk és megtetszett a munka. Érdeklődtem, autószerelő végzettség az alapfeltétel.

Elektromos terepkupét fejleszt a Škoda

305 lóerős, összkerékhajtású hajtáslánc, 500 kilométeres hatótávolság: a Škoda Vision E magas szinten indítja a cég elektromos offenzíváját.

Nagyon jó hír jött az uniós közlekedési balesetekről

Kétéves stagnálás után tavaly ismét csökkent a halálos közúti balesetek száma az Európai Unióban.

Morbid: El akarták lopni a Ferrari-alapító maradványait

Az olasz rendőrség kedden közölte, hogy sikerült meghiúsítaniuk a néhai Ferrari-alapító, Enzo Ferrari földi maradványainak ellopását. Váltságdíjra utaztak a reménybeli sírrablók.

Nagy lebukás, tényleg sok a magyar gyorshajtó

A vezetési hibák 36 százaléka gyorshajtásból fakad, de toplistás a hirtelen fékezés és a motor túlpörgetése is.

F1-es motorértekezletre megy az Audi

Német sajtóértesülés szerint a jelenlegi motorgyártók mellett a Volkswagen-csoport egyik képviselője is ott lesz a Forma-1-es erőforrások jövőjét illető pénteki megbeszélésen.

Egykori KGB-s autót 4,5 millióért? Valaki?

A V8-as Tatra egy KGB-s változata került fel nemrég az ebay-re, amire most bárki licitálhat.

Alonso: Nincs több kávészünet!

Fernando Alonso szerint belülről egészen nagy a különbség a korábbi és a 2017-esautók között, a kanyarsebesség elképesztő. Még a McLarenben is.

A KRESZ örök dilemmájára kerül most pont

Kiengedjem? Ne engedjem ki? Mikor engedjem ki?

Így javítanak utat Ukrajnában, nem szép látvány

A járhatatlan sártengerré változó földutakat régen gyakran töltötték fel építési törmelékkel, téglákkal, amelyet a járművek szép lassan bedolgozták a földbe, és ideig-óráig könnyebb volt a haladás.

Hivatalos: jön az új Ikarus

Cseppfolyós földgázzal (LNG) hajtott buszok gyártásába kezd az év második felében az Ikarus.

Miért csökkentették 70-re a tempót a reptéri úton?

Pár hónapja felvetettük a Budapest Közútnál, hogy tán újra kéne gondolni a repülőtéri gyorsút forgalmi rendjét. És, Isten irgalmazzon lelkünknek, újra is gondolták!

F1: A Merci-főnökön röhög az egész internet

Toto Wolff beindította a mémgyárakat az Ausztrál Nagydíjon bemutatott asztalcsapkodásával.

Videó: Ilyen közel voltak a nézők Vettel Ferrarijához

Sebastian Vettel melbourne-i fedélzeti kamerás felvételéből látszik igazán, mennyire veszélyes volt, hogy a nézők már a levezető körön a pályára rohantak.

F1: Lewis Hamilton önéletrajzi filmet tervez

Nem lát megfelelő színészt, ezért önmagát alakítaná.

F1: Bahreinben dől el, mi is van az előzésekkel

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szerint meg kell várni a Bahreini Nagydíjat az előzésekkel kapcsolatos végleges elemzésekhez.

F1: Vérfürdő készül a középmezőnyben

Az első három csapat kiléte világos, de a best of the rest pozíciójáért 2017-ben öldöklő csata folyhat a Forma-1-es középmezőnyben. Ki van előrébb, ki bírja tovább a fejlesztési versenyt?

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.