Megérkezett a Range Rover kabrió

Range Rover Evoque Cabriolet

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.11.09. 08.00

Örömautóval bővült a piac legnépszerűbb szegmense: a Land Rover vászontetős SUV-ja nagyon rendben van.

Ha egy nemzetnek ramaty az időjárása, nem hibáztathatjuk őket azért, hogy minden másodpercnyi napsütést szeretnének maradéktalanul kiaknázni. Ezért is van, és volt mindig is nagy kultusza a kabriókban Nagy-Britanniában. Csakhogy mostanában nem megy valami jól a kabrióknak a piacon, ellentétben a szabadidőjárművekkel, amelyek szárnyalnak: az előrejelzések szerint a következő öt évben 20 százalékos globális növekedésre számíthatunk a szegmensben.

Éppen ezért túlzás nélkül zseniális, ha nem is teljesen eredeti, és nem is kockázatmentes a Range Rover ötlete, hogy vászontetős jószágot faragjon legkisebb típusából, az Evoque divatterepjáróból. A formatanulmányt 2012-ben mutatták be, a fogadtatás pazar volt, ennek ellenére a gyár jó ideig cáfolta, hogy valaha szériaautót építenének belőle, aztán egyszer csak már nem.

Megérkezett a Range Rover kabrió 1

Mivel az autó elleni legfőbb (vagy talán egyetlen) ellenérv az volt, hogy elveszítheti a fémtető karakteres vonalvezetését, a tervezők rendkívül sokat dolgoztak a vászontető szerkezetén. Hogy mennyire nem volt egyszerű a feladatuk, jól mutatja, hogy a 18 másodperc alatt lenyíló, 21 másodperc alatt ismét felhúzható tető a leghosszabb és legszélesebb ilyen szerkezet ma a piacon.

A nyitva és csukva egyaránt hibátlan vonalvezetést eredményező tető 50 km/óra sebességig menet közben is mozgatható, szigetelése állítólag olyan tökéletes, hogy a zaj- és klímaviszonyok egyaránt megegyeznek a fémtetős alapmodellével. Nem úgy a csomagtartó, amely mindössze 251 literes, ám ezt legalább felhúzott és ledobott tetővel egyformán tudja.

Az átépítés során néhány finom esztétikai részlet is módosult: megváltozott a hűtőmaszk rácsszerkezete, hátul pedig a tetőszárny átköltözött az övvonal magasságába.

Nem is igazi premier az 2015-ben, amely nem tartalmaz legalább egy konnektivitási újdonságot: az Evoque kabrió az első Land Rover-modell, amely megkapta a cégcsoport új, 10,2 colos képátlójú érintőképernyős multimédia rendszerét.

A hátsó ülések mögött vészhelyzetben felpattanó alumíniumidomok szolgálnak az utasok védelmére. A kabrió motor- és hajtáslánckínálata megegyezik a háromajtós alapmodellével; a típus forgalmazása jövő tavasszal veszi kezdetét.

Kommentek

Kiderült, hogyan úszható meg az 50 ezres bírság

Lehet egy módja annak, hogyan kerülhető el a közterület-felügyelők által kiszabott 50 ezres bírságok kifizetése.

Durva rekord a magyar autópályákon

Az előző évhez képest 2016-ban jelentősen nőtt a bliccelő autósok ellen indított pótdíjas eljárások száma Magyarországon.

BMW M8: új legenda születik

Az 5-ös és 7-es szériákkal közös padlólemezre épül a leendő BMW 8-as szuperkupé. Már az M-verzióját tesztelik.

Elektromos terepkupét fejleszt a Škoda

305 lóerős, összkerékhajtású hajtáslánc, 500 kilométeres hatótávolság: a Škoda Vision E magas szinten indítja a cég elektromos offenzíváját.

Targoncás oktatófilm, csak erős idegzetűeknek

Nagyon kel vigyázni, nehogy egy lehulló tapétavágó beleálljon a fejedbe, mikor épp leveszed a kobakot.

F1: Rajzfilm készült Vettel futamgyőzelméről

Elindult az új szezon, megérkezett a MiniDrivers első rajzfilmes összefoglalója is.

Különös autót fotóztak a Ferihegyi reptérnél

Olvasók küldte a fotókat, ilyet nem látni túl sűrűn itthon. Persze előfordul.

Nézd meg, hogy kell helyesen használni a körforgalmat

Remek kis animáció demonstrálja, hogyan is kell használni a többsávos körforgalmat.

F1: Dokumentumfilm-sorozatban égeti magát a McLaren

Rosszabbkor nem is készülhetne film a csapat és a versenyzők színfalak mögötti munkájáról, de a McLaren és az Amazon idén mégis erre készül.

Titkok az új Suzukiról

Stratégiát váltott a Suzuki: míg a kifutó Swift formaterve alig tér el elődjétől, az új jóval kevésbé hasonlít rájuk. A design részleteiről a főtervezőt kérdeztük.

F1: Wehrlein dicséretet, és nem kritikát érdemel

A Sauber csapatfőnöke, Monisha Kaltenborn keményen kritizálta azokat, akik kritikát fogalmaztak meg az Ausztrál Nagydíjtól visszalépett Pascal Wehrleinnal szemben.

A főnök még több Verstappent akar az F1-be

A Forma-1 motorsportért felelős igazgatója, Ross Brawn arról álmodik, hogy a közeljövőben még több Max Verstappen versenyez majd a sorozatban.

Élesben veti be elektromos haszonjárműveit a Mercedes

Bár még nincs sorozatgyártásra alkalmas elektromos változat a Vitóból és a Sprinterből, mégis élesben tesztelhetik őket a következő években.

F1: Ha gyors a Ferrari, Vettel marad

A Ferrarinak akkor van a legnagyobb esélye a Sebastian Vettellel való szerződéshosszabbításra, ha gyors autót adnak alá. De mi lesz Räikkönennel a felpörgött Vettel mellett?

F1: A kis Schumacher is világbajnok lenne

Michael Schumacher fia, Mick édesapját tekinti a bálványának, így ő is szertne a Forma-1-es világbajnoki címig jutni.

F1-es motorértekezletre megy az Audi

Német sajtóértesülés szerint a jelenlegi motorgyártók mellett a Volkswagen-csoport egyik képviselője is ott lesz a Forma-1-es erőforrások jövőjét illető pénteki megbeszélésen.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.