Ha egy nemzetnek ramaty az időjárása, nem hibáztathatjuk őket azért, hogy minden másodpercnyi napsütést szeretnének maradéktalanul kiaknázni. Ezért is van, és volt mindig is nagy kultusza a kabriókban Nagy-Britanniában. Csakhogy mostanában nem megy valami jól a kabrióknak a piacon, ellentétben a szabadidőjárművekkel, amelyek szárnyalnak: az előrejelzések szerint a következő öt évben 20 százalékos globális növekedésre számíthatunk a szegmensben.

Éppen ezért túlzás nélkül zseniális, ha nem is teljesen eredeti, és nem is kockázatmentes a Range Rover ötlete, hogy vászontetős jószágot faragjon legkisebb típusából, az Evoque divatterepjáróból. A formatanulmányt 2012-ben mutatták be, a fogadtatás pazar volt, ennek ellenére a gyár jó ideig cáfolta, hogy valaha szériaautót építenének belőle, aztán egyszer csak már nem.

Megérkezett a Range Rover kabrió 1

Mivel az autó elleni legfőbb (vagy talán egyetlen) ellenérv az volt, hogy elveszítheti a fémtető karakteres vonalvezetését, a tervezők rendkívül sokat dolgoztak a vászontető szerkezetén. Hogy mennyire nem volt egyszerű a feladatuk, jól mutatja, hogy a 18 másodperc alatt lenyíló, 21 másodperc alatt ismét felhúzható tető a leghosszabb és legszélesebb ilyen szerkezet ma a piacon.

A nyitva és csukva egyaránt hibátlan vonalvezetést eredményező tető 50 km/óra sebességig menet közben is mozgatható, szigetelése állítólag olyan tökéletes, hogy a zaj- és klímaviszonyok egyaránt megegyeznek a fémtetős alapmodellével. Nem úgy a csomagtartó, amely mindössze 251 literes, ám ezt legalább felhúzott és ledobott tetővel egyformán tudja.

Az átépítés során néhány finom esztétikai részlet is módosult: megváltozott a hűtőmaszk rácsszerkezete, hátul pedig a tetőszárny átköltözött az övvonal magasságába.

Nem is igazi premier az 2015-ben, amely nem tartalmaz legalább egy konnektivitási újdonságot: az Evoque kabrió az első Land Rover-modell, amely megkapta a cégcsoport új, 10,2 colos képátlójú érintőképernyős multimédia rendszerét.

A hátsó ülések mögött vészhelyzetben felpattanó alumíniumidomok szolgálnak az utasok védelmére. A kabrió motor- és hajtáslánckínálata megegyezik a háromajtós alapmodellével; a típus forgalmazása jövő tavasszal veszi kezdetét.