Megérkezett a Range Rover kabrió

Range Rover Evoque Cabriolet

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.11.09. 08.00

Örömautóval bővült a piac legnépszerűbb szegmense: a Land Rover vászontetős SUV-ja nagyon rendben van.

Ha egy nemzetnek ramaty az időjárása, nem hibáztathatjuk őket azért, hogy minden másodpercnyi napsütést szeretnének maradéktalanul kiaknázni. Ezért is van, és volt mindig is nagy kultusza a kabriókban Nagy-Britanniában. Csakhogy mostanában nem megy valami jól a kabrióknak a piacon, ellentétben a szabadidőjárművekkel, amelyek szárnyalnak: az előrejelzések szerint a következő öt évben 20 százalékos globális növekedésre számíthatunk a szegmensben.

Éppen ezért túlzás nélkül zseniális, ha nem is teljesen eredeti, és nem is kockázatmentes a Range Rover ötlete, hogy vászontetős jószágot faragjon legkisebb típusából, az Evoque divatterepjáróból. A formatanulmányt 2012-ben mutatták be, a fogadtatás pazar volt, ennek ellenére a gyár jó ideig cáfolta, hogy valaha szériaautót építenének belőle, aztán egyszer csak már nem.

Megérkezett a Range Rover kabrió 1

Mivel az autó elleni legfőbb (vagy talán egyetlen) ellenérv az volt, hogy elveszítheti a fémtető karakteres vonalvezetését, a tervezők rendkívül sokat dolgoztak a vászontető szerkezetén. Hogy mennyire nem volt egyszerű a feladatuk, jól mutatja, hogy a 18 másodperc alatt lenyíló, 21 másodperc alatt ismét felhúzható tető a leghosszabb és legszélesebb ilyen szerkezet ma a piacon.

A nyitva és csukva egyaránt hibátlan vonalvezetést eredményező tető 50 km/óra sebességig menet közben is mozgatható, szigetelése állítólag olyan tökéletes, hogy a zaj- és klímaviszonyok egyaránt megegyeznek a fémtetős alapmodellével. Nem úgy a csomagtartó, amely mindössze 251 literes, ám ezt legalább felhúzott és ledobott tetővel egyformán tudja.

Az átépítés során néhány finom esztétikai részlet is módosult: megváltozott a hűtőmaszk rácsszerkezete, hátul pedig a tetőszárny átköltözött az övvonal magasságába.

Nem is igazi premier az 2015-ben, amely nem tartalmaz legalább egy konnektivitási újdonságot: az Evoque kabrió az első Land Rover-modell, amely megkapta a cégcsoport új, 10,2 colos képátlójú érintőképernyős multimédia rendszerét.

A hátsó ülések mögött vészhelyzetben felpattanó alumíniumidomok szolgálnak az utasok védelmére. A kabrió motor- és hajtáslánckínálata megegyezik a háromajtós alapmodellével; a típus forgalmazása jövő tavasszal veszi kezdetét.

Kommentek

Így indul egy Ikarus kemény 20 év állás után

Egy villanásnyi jelenet a polgári csirketelep életéből, ahol régi magyar csodák születnek újjá.

F1: Rosberg elmondta a véleményét Ecclestone-ról

Hosszú évtizedek után Bernie Ecclestone-t eltávolították az F1 éléről, Nico Rosberg így reagált rá.

F1: Pokolian nehéz lesz előzni az új autókkal

A Force India pilótája, Esteban Ocon is azt mondja, hogy a 2017-es autók nagyon jól fognak kinézni, de az előzésekkel gond lehet.

F1: Valentino Rossi nem bánja, hogy nem váltott

A MotoGP-legenda Valentino Rossi nem bánkódik amiatt, hogy egy évtizeddel ezelőtt nemet mondott a Forma-1-re.

Ezért jobb a busz, mint az autó

Hétfő óta több nagyvárosban, köztük Budapesten is szmogriadó van érvényben. Ezzel kapcsolatban megint felerősödtek a busz kontra autó viták.

Azért ezen a szmogriadón még volna mit finomítani

Eltelt az első idei szmogriadós nap. Nem csalódtunk benne, ugyanolyan átgondolatlan, zűrzavaros és a legkevésbé sem felhasználóbarát, mint úgy általában a teljes hazai közlekedésszabályozás.

Brawn: Egyszerűsíteni fogjuk a Forma-1-et

A Forma-1 sportügyeinek irányítójává frissen kinevezett Ross Brawn szerint a megújulás kulcsa az egyszerűség lesz.

F1: 1000 lóerőig jut a Honda?

A Honda 2017-re teljesen újratervezte Forma-1-es erőforrását, de az idei elvárások tekintetében nagyon óvatosak.

Tavaly megállt a Forma-1 hanyatlása

2016-ban hétéves trend szakadt meg, a Forma-1 televíziós nézettsége a tavalyi évben nem csökkent tovább.

Crossoverként tér vissza a Mitsubishi sportkupéja

Állítólag Mitsubishi Eclipse néven kerül piacra a japán márka új városi crossovere. Merész lesz, és talán hibrid is.

Forma-1-es fejes lett Ross Brawn

A Forma-1 új tulajdonosa, a Liberty Media Ross Brawnt tette meg az F1 sportért felelős ügyvezető igazgatójának.

Félretájékoztatták az autósokat, nincs 150 ezres bírság

Hétfő reggel óta él Budapesten a szmogriadó riasztási fokozata, ami rengeteg autóst érint. A hivatalos híradásokban megjelent 150 000 forintos maximális bírság elrettentő, ezért utánajártunk a büntetési tételeknek.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.