Sárdobálásba kezdett a VW vezetője

Szerző: Vezess levél küldés 
Dátum: 2015.11.08. 17.00

A Volkswagen AG igazgatótanácsának egyik tagja szerint nem csak náluk van gond, a többi autógyár sem tudja betartani a határértékeket.

Furcsa vádaskodásba kezdett a Volkswagen AG egyik vezetője. Akbar el-Baker, a Qatar Airways vezérigazgatója, a Volkswagen AG igazgatótanácsának a tagja a dubaji légikiállításon azt mondta: egyetlen autógyár sem képes betartani a hatóságok által előírt emissziós határértékeket.


“Ha valóban megvizsgálnánk minden egyes autógyártót, azt kellene látnunk, hogy egyik sem képes betartani a hatósági előírásokat” – mutatott rá. “A Volkswagen egy márka és ez a márka nem fog csak úgy eltűnni” – fogalmazott, hozzátéve, hogy a konszern “kiváló autókat, kiváló teherautókat, kiváló buszokat gyárt. Termékei első osztályúak.” A média “méltatlanul” bánik a Volkswagennel – szögezte le, a sajtóban a vállalatot ért bírálatokra célozva.

A katari állami befektetési alap, a Qatar Investment Authority a Volkswagen elsőbbségi részvényeiből a legnagyobb pakettet tartja birtokában, a törzsrészvényesek körében pedig a harmadik legnagyobbnak számít. A Volkswagen konszern emissziós botrányának kitörése óta az alap 4 milliárd dolláros árfolyamveszteséget szenvedett el részvénytulajdona után.

Kommentek

  • Keeep

    Már egyszer irtam de leirom másodszor is…Nagyon gyanus miért nem csinálnak egy mindenre kiterjedő tesztet az összes gyártó hasonló 2.0 l- es Diesel motorokkal.
    Mert igy minden légszennyezetségről irt cikk csak találgatás !

  • Iceman.

    Amellett, hogy valószínűleg igaza lehet. Azért jelentős a különbség a ciklus felismerés és a szűk tartományban ugyan de megfelelően működő motorok között. És így egy orbitális öngól ez a fajta kommunikáció…

  • csaba600

    A Volkswagennek már régen ezzel kellett volna kezdenie. Gondoljátok, ha lenne más módja az előírt emissziós norma betartásának, a Volkswagen nem választaná ezt a módot?!? A legjobban kereső gyár nem választaná?!?

    A norma betartása csak manipulációval teljesíthető, tehát a többi gyár is nyakig benne van a balhéban és csak idő kérdése és buknak.

    Ésszerű érvelés tehát figyelmeztetni: valószínűleg az összes autógyár így vagy úgy, de benne van a csalásban . Ez leértékeli a Volkswagen vétségét, ami a gyár szempontjából a túléléshez fontos.
    A Volkswagennek ezzel kellett volna kezdenie.

  • hulyemernok

    Egyetértek Icemannel. Hiába többszöröse más gyártók motorjainak is a kibocsátása valós körülmények között, ha be tudták lőni a mérési ciklusra és azt teljesítik is. Jogilag rendben van (más kérdés, hogy kitörölhetjük vele). Miért nem tett a VW ugyanígy? Nyilván mert így spórolni tudtak mind a fejlesztési, mind az előállítási költségeken. Szóval a nagy helyzet az, hogy a VW motorjai még azon az elfuserált mérési rendszeren sem felelnek meg, ahol a többiek igen. Ezek után nagyon nem tartom szép dolognak ezt a sárdobálózást…

  • zoldfulu2000

    csaba: évekig a médiahátszéllel tartotta fenn magát a VW csoport a nyers és kulturálatlan PD TDI-kel, későn érkező, és feláras részecskeszűrőkkel.

    AZ egy dolog, hogy az emissziós tesztek életszerűek-e, és egy teljesen másik, hogy eltérő szoftverű autókat adnak el, mint amit a teszten homologizáltak.

    A fő gond az volt, hogy a VW el akarta adni a dízeljeit az USÁ-ban. Ehhez pedig csalnia kellett, majd rákapva ezt bevetette Európában is.

  • Feco105

    Na ja “kiváló autókat, kiváló teherautókat, kiváló buszokat gyárt. Termékei első osztályúak.”
    Érdekes, hogy egy általam ismert fuvarozó cégnél van pár VW Crafter és Renault Master is, az előbbi 170, az utóbbi 120 lóerővel rendelkezik papírforma szerint. De miért van az, hogy pl.: az M 3-ason Budapest irányában a Gödöllői emelkedőnél a Master kenterbe vágja a Craftert, hololtt mindkettőben 1 tonna rakomány van??? Valamint, ha nincs visszaáru, a Crafter nem mehet, mert megeszi a hasznot a maga 13-14 literes fogyasztásával, majd megy a Master a maga 8 literjével….. Nem beszélve a sofőr komfortérzetéről. Az egyik egy fapados német, a másik már zavarbaejtően kényezteti a sofőrt kényelmével,alapfelszereltségével. A szervízigényről, tipushibákról meg már nem is merek írni pff… A “sárdobálás” helyett örüljön, hogy eddigis voltak/vannak emberek akik ezért a márkáért hajlandók pénzt adni. Én biztosan nem.

  • hova

    “”Akbar el-Baker, a Qatar Airways vezérigazgatója, a Volkswagen AG igazgatótanácsának a tagja..””

    BAKKER, ezt nem kellett volna!

  • cuebler

    buknék 4 mrd dollárt a befektetéseimen én is biztos össze-vissza beszélnék…
    ennyi.

  • Guevara

    Tipikus “a szomszéd tehene is dögöljön meg” mentalitás. Nem biztos hogy így kéne elkezdeni kimászni a slamasztikából, mert ez inkább demoralizáló dolog. A hazugság vádja alól azzal nem lehet kimászni, hogy “dehát más is hazudik”. Áh, szánalmas.

Nagy baleset történt az F1-pilóta orra előtt

Az utakon mindenki egyforma, és ugyanakkora eséllyel fut bele egy balesetbe. Még egy F1-es pilóta is.

F1: Iszonyú sokat gyorsulnak az új autók

Az FIA legfrissebb szimulációi szerint egyes kanyarokban akár 40 km/h-val is nőhet az autók sebessége 2017-ben.

Hol kapni még új autót szívómotorral?

Mind több márka törli a turbómentes motorokat, mert az EU-szabványos fogyasztásmérés a feltöltött motoroknak kedvez. A 2008-hoz azonban atmoszférikus háromhengerest is választhatnak az óvatosabbak.

F1: Nagyot lépett előre az új motorral a Renault

A Red Bull technikai igazgatója, Adrian Newey szerint a Renault nagyot lépett előre a 2017-es motorral, de nagy kérdés, hogy a riválisok mennyit haladtak.

Megvan, ne keresd tovább a belső égésről készült tökéletes videót

Láttunk már hengerfej helyett plexivel zárt motort, amiben jól látszott a robbanások sorozata. Mókás volt, de ez a videó a profi bemutatása a történetnek, egyszerűen kihagyhatatlan.

F1: Bottas szabadon versenyezhet Hamiltonnal

A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda leszögezte, hogy a Nico Rosberg helyére szerződtetett Valtteri Bottas sem lesz másodhegedűs, megverheti Lewis Hamiltont, ha tudja.

F1: Felülmúlná Alonsót a McLaren-újonc

A McLarennél idén bemutatkozó Stoffel Vandoorne azt mondja, nem egyszerűen a top10-ben akar végezni, hanem győzni akar, bár azt is tudja, idén erre még nem lesz sok esélye.

Zseniális újítás az autópálya-matricáknál

Számos autósnak jelent problémát annak megállapítása, hogy rendelkezik-e érvényes úthasználati jogosultsággal.

F1: Bottas még nem a végleges megoldás

A Mercedes-főnök nem titkolja, hogy Valtteri Bottas helye egyelőre csak 2017-re biztos a csapatnál, a jövőre nézve bőven van opciójuk.

Rákaptak a pestiek a percdíjas villanyautókra

A GreenGo bővítette a flottája méretét, az eddigi 45 elektromos autó helyett immár 75 autót biztosít regisztrált felhasználói számára.

Horvát villanyautó verte el a Bugatti Veyront

Na jó, nem akármilyen villanyautó, hanem a Rimac Concept One, ami sorra eszi meg a szupersportautókat.

Óriási rekord a szentgotthárdi Opel-gyárban

Szentgotthárd rekordévet zárt 2016-ban: közel 630 ezer motor készült az Opel magyarországi gyárában, ami 23 százalékkal több, mint eddig bármikor.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.