Sárdobálásba kezdett a VW vezetője

Szerző: Vezess levél küldés 
Dátum: 2015.11.08. 17.00

A Volkswagen AG igazgatótanácsának egyik tagja szerint nem csak náluk van gond, a többi autógyár sem tudja betartani a határértékeket.

Furcsa vádaskodásba kezdett a Volkswagen AG egyik vezetője. Akbar el-Baker, a Qatar Airways vezérigazgatója, a Volkswagen AG igazgatótanácsának a tagja a dubaji légikiállításon azt mondta: egyetlen autógyár sem képes betartani a hatóságok által előírt emissziós határértékeket.


“Ha valóban megvizsgálnánk minden egyes autógyártót, azt kellene látnunk, hogy egyik sem képes betartani a hatósági előírásokat” – mutatott rá. “A Volkswagen egy márka és ez a márka nem fog csak úgy eltűnni” – fogalmazott, hozzátéve, hogy a konszern “kiváló autókat, kiváló teherautókat, kiváló buszokat gyárt. Termékei első osztályúak.” A média “méltatlanul” bánik a Volkswagennel – szögezte le, a sajtóban a vállalatot ért bírálatokra célozva.

A katari állami befektetési alap, a Qatar Investment Authority a Volkswagen elsőbbségi részvényeiből a legnagyobb pakettet tartja birtokában, a törzsrészvényesek körében pedig a harmadik legnagyobbnak számít. A Volkswagen konszern emissziós botrányának kitörése óta az alap 4 milliárd dolláros árfolyamveszteséget szenvedett el részvénytulajdona után.

Kommentek

  • Keeep

    Már egyszer irtam de leirom másodszor is…Nagyon gyanus miért nem csinálnak egy mindenre kiterjedő tesztet az összes gyártó hasonló 2.0 l- es Diesel motorokkal.
    Mert igy minden légszennyezetségről irt cikk csak találgatás !

  • Iceman.

    Amellett, hogy valószínűleg igaza lehet. Azért jelentős a különbség a ciklus felismerés és a szűk tartományban ugyan de megfelelően működő motorok között. És így egy orbitális öngól ez a fajta kommunikáció…

  • csaba600

    A Volkswagennek már régen ezzel kellett volna kezdenie. Gondoljátok, ha lenne más módja az előírt emissziós norma betartásának, a Volkswagen nem választaná ezt a módot?!? A legjobban kereső gyár nem választaná?!?

    A norma betartása csak manipulációval teljesíthető, tehát a többi gyár is nyakig benne van a balhéban és csak idő kérdése és buknak.

    Ésszerű érvelés tehát figyelmeztetni: valószínűleg az összes autógyár így vagy úgy, de benne van a csalásban . Ez leértékeli a Volkswagen vétségét, ami a gyár szempontjából a túléléshez fontos.
    A Volkswagennek ezzel kellett volna kezdenie.

  • hulyemernok

    Egyetértek Icemannel. Hiába többszöröse más gyártók motorjainak is a kibocsátása valós körülmények között, ha be tudták lőni a mérési ciklusra és azt teljesítik is. Jogilag rendben van (más kérdés, hogy kitörölhetjük vele). Miért nem tett a VW ugyanígy? Nyilván mert így spórolni tudtak mind a fejlesztési, mind az előállítási költségeken. Szóval a nagy helyzet az, hogy a VW motorjai még azon az elfuserált mérési rendszeren sem felelnek meg, ahol a többiek igen. Ezek után nagyon nem tartom szép dolognak ezt a sárdobálózást…

  • zoldfulu2000

    csaba: évekig a médiahátszéllel tartotta fenn magát a VW csoport a nyers és kulturálatlan PD TDI-kel, későn érkező, és feláras részecskeszűrőkkel.

    AZ egy dolog, hogy az emissziós tesztek életszerűek-e, és egy teljesen másik, hogy eltérő szoftverű autókat adnak el, mint amit a teszten homologizáltak.

    A fő gond az volt, hogy a VW el akarta adni a dízeljeit az USÁ-ban. Ehhez pedig csalnia kellett, majd rákapva ezt bevetette Európában is.

  • Feco105

    Na ja “kiváló autókat, kiváló teherautókat, kiváló buszokat gyárt. Termékei első osztályúak.”
    Érdekes, hogy egy általam ismert fuvarozó cégnél van pár VW Crafter és Renault Master is, az előbbi 170, az utóbbi 120 lóerővel rendelkezik papírforma szerint. De miért van az, hogy pl.: az M 3-ason Budapest irányában a Gödöllői emelkedőnél a Master kenterbe vágja a Craftert, hololtt mindkettőben 1 tonna rakomány van??? Valamint, ha nincs visszaáru, a Crafter nem mehet, mert megeszi a hasznot a maga 13-14 literes fogyasztásával, majd megy a Master a maga 8 literjével….. Nem beszélve a sofőr komfortérzetéről. Az egyik egy fapados német, a másik már zavarbaejtően kényezteti a sofőrt kényelmével,alapfelszereltségével. A szervízigényről, tipushibákról meg már nem is merek írni pff… A “sárdobálás” helyett örüljön, hogy eddigis voltak/vannak emberek akik ezért a márkáért hajlandók pénzt adni. Én biztosan nem.

  • hova

    “”Akbar el-Baker, a Qatar Airways vezérigazgatója, a Volkswagen AG igazgatótanácsának a tagja..””

    BAKKER, ezt nem kellett volna!

  • cuebler

    buknék 4 mrd dollárt a befektetéseimen én is biztos össze-vissza beszélnék…
    ennyi.

  • Guevara

    Tipikus “a szomszéd tehene is dögöljön meg” mentalitás. Nem biztos hogy így kéne elkezdeni kimászni a slamasztikából, mert ez inkább demoralizáló dolog. A hazugság vádja alól azzal nem lehet kimászni, hogy “dehát más is hazudik”. Áh, szánalmas.

Ha nincs meg a sofőr, nincs büntetés – Nyilatkozott a rendőrség

Az ORFK közlése szerint a közterület-felügyelet kameráival nem lehet az objektív felelősség alapján bírságolni.

Kiderült, hogyan úszható meg az 50 ezres bírság

Lehet egy módja annak, hogyan kerülhető el a közterület-felügyelők által kiszabott 50 ezres bírságok kifizetése.

Durva rekord a magyar autópályákon

Az előző évhez képest 2016-ban jelentősen nőtt a bliccelő autósok ellen indított pótdíjas eljárások száma Magyarországon.

BMW M8: új legenda születik

Az 5-ös és 7-es szériákkal közös padlólemezre épül a leendő BMW 8-as szuperkupé. Már az M-verzióját tesztelik.

Targoncás oktatófilm, csak erős idegzetűeknek

Nagyon kel vigyázni, nehogy egy lehulló tapétavágó beleálljon a fejedbe, mikor épp leveszed a kobakot.

F1: Rajzfilm készült Vettel futamgyőzelméről

Elindult az új szezon, megérkezett a MiniDrivers első rajzfilmes összefoglalója is.

Különös autót fotóztak a Ferihegyi reptérnél

Olvasók küldte a fotókat, ilyet nem látni túl sűrűn itthon. Persze előfordul.

Nézd meg, hogy kell helyesen használni a körforgalmat

Remek kis animáció demonstrálja, hogyan is kell használni a többsávos körforgalmat.

F1: Dokumentumfilm-sorozatban égeti magát a McLaren

Rosszabbkor nem is készülhetne film a csapat és a versenyzők színfalak mögötti munkájáról, de a McLaren és az Amazon idén mégis erre készül.

Titkok az új Suzukiról

Stratégiát váltott a Suzuki: míg a kifutó Swift formaterve alig tér el elődjétől, az új jóval kevésbé hasonlít rájuk. A design részleteiről a főtervezőt kérdeztük.

F1: Wehrlein dicséretet, és nem kritikát érdemel

A Sauber csapatfőnöke, Monisha Kaltenborn keményen kritizálta azokat, akik kritikát fogalmaztak meg az Ausztrál Nagydíjtól visszalépett Pascal Wehrleinnal szemben.

A főnök még több Verstappent akar az F1-be

A Forma-1 motorsportért felelős igazgatója, Ross Brawn arról álmodik, hogy a közeljövőben még több Max Verstappen versenyez majd a sorozatban.

Élesben veti be elektromos haszonjárműveit a Mercedes

Bár még nincs sorozatgyártásra alkalmas elektromos változat a Vitóból és a Sprinterből, mégis élesben tesztelhetik őket a következő években.

F1: Ha gyors a Ferrari, Vettel marad

A Ferrarinak akkor van a legnagyobb esélye a Sebastian Vettellel való szerződéshosszabbításra, ha gyors autót adnak alá. De mi lesz Räikkönennel a felpörgött Vettel mellett?

F1: A kis Schumacher is világbajnok lenne

Michael Schumacher fia, Mick édesapját tekinti a bálványának, így ő is szertne a Forma-1-es világbajnoki címig jutni.

F1-es motorértekezletre megy az Audi

Német sajtóértesülés szerint a jelenlegi motorgyártók mellett a Volkswagen-csoport egyik képviselője is ott lesz a Forma-1-es erőforrások jövőjét illető pénteki megbeszélésen.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.