Döntöttek: fizet az ügyfelek helyett a Volkswagen

Szerző: MTI levél küldés  Vezess levél küldés 
Dátum: 2015.11.07. 07.20

A Volkswagen kifizeti a dízelbotrányban érintett autók utáni többletadót az ügyfelek helyett.

A Volkswagen konszern magára vállalja a ténylegesnél alacsonyabbnak feltüntetett szén-dioxid-kibocsátási értékek miatt a járművek tulajdonosaira esetleg utólagosan háruló adófizetési kötelezettségeket.

“A Volkswagen jótáll az esetleg keletkező pótlék megfizetéséért” – tájékoztatta levélben az EU 28 tagállamának pénzügyminisztereit pénteken Matthias Müller, a konszern – a botrány kirobbanása után kinevezett elnöke.
    
A gépjárműadó összege 2009. július elseje óta a jármű szén-dioxid-kibocsátásától függ. A konszern elnöke levelében arra kérte az uniós pénzügyminisztereket, hogy az eltérő értékek miatt keletkező adókülönbözet közvetlenül a Volkswagennek legyen kiszámlázva még akkor is, ha ennek lebonyolítása többletköltségekkel jár.

Azt jelezte egyúttal, hogy a konszern a “lehető leghamarabb” közölni fogja a tényleges szén-dioxid-kibocsátási értékeket. Erről már folynak az egyeztetések az illetékes hatóságokkal.

Alexander Dobrindt német szövetségi közlekedési miniszter a héten szerdán kijelentette, hogy a Volkswagen felelőssége és kötelezettsége a hamis szén-dioxid-kibocsátási adatok miatt az ügyfeleit terhelő költségek megtérítése. Közölte, hogy a pénzügyminisztériummal együtt egy olyan törvény előkészítésén dolgoznak, amely garantálná, hogy az adópótlékot ne a járműtulajdonosoknak, hanem a Volkswagen konszernnek kelljen megfizetnie.

A Volkswagen hét eleji tájékoztatása szerint a szén-dioxid-kibocsátási értékek megváltoztatása 800 ezer járművet érint, ebből 200 ezret Németországban. A “dízelbotrány” megváltoztatott nitrogén-oxid-értékek miatt robbant ki szeptemberben, de azóta kiderült, hogy az Európában vizsgált szén-dioxid értékekkel is gond van.

Ezzel persze nem merültek ki a Volkswagen fizetési kötelezettségei, hiszen az autók vásárlásához nyújtott kedvezményeket is visszakövetelik a tagállamok. Ez a tétel autónként több százezer forint is lehet.
 

Kommentek

  • cuebler

    még szép. gyakorlatilag nem csak az ügyfeleket csapták be, de adót illetve költségvetési támogatást is csaltak. ezért civilizált országokban börtön és vagyonelkobzás jár.

    winterkorn-t viszont jelölhetnénk magyarország következő miniszterelnökének.

  • keresztesbaratom

    Tipikus.
    Ha valami káros, többletadót vetünk ki, nem a problémát orvosoljuk. Vajon a környezet és az emberek tüdeje havi kétezer forinttal kárpótolható?
    Egyszerűen vissza kellett volna venni az összes érintett kocsi teljesítményét a szabványban meghatározott szintre. Na ott domborodott volna ki igazán, hogy melyik kocsi mit bír. Szar benzines húszéves F Astra is állva hagyná a Q7-est a lámpánál :-) Nem is beszélve a mai turbós benzinesekről (mondjuk azok is széthullanak 3 év után, de az már egy másik sztori)

Nagy lebukás, tényleg sok a magyar gyorshajtó

A vezetési hibák 36 százaléka gyorshajtásból fakad, de toplistás a hirtelen fékezés és a motor túlpörgetése is.

Jön a 30-as korlátozás lakott területeken?

Violeta Bulc, az Európai Unió közlekedésért felelős biztosa szerint érdemes lenne szigorúbban korlátozni a sebességet lakott területen.

Harmadik üléssort kap a Honda CR-V

Az új generációs Honda CR-V fedélzetén mostantól akár heten is utazhatnak. Egyetlen bökkenő van csupán: a sokszemélyes verziót csupán egy piacon forgalmazzák.

Marad Rexton a SsangYong csúcsmodellje

Nem várta meg a világpremiert a SsangYong, idő előtt bemutatott két képet a múlt héten beharangozott nagy szabadidő-modelljéről.

Videó: Ilyen közel voltak a nézők Vettel Ferrarijához

Sebastian Vettel melbourne-i fedélzeti kamerás felvételéből látszik igazán, mennyire veszélyes volt, hogy a nézők már a levezető körön a pályára rohantak.

F1: Lewis Hamilton önéletrajzi filmet tervez

Nem lát megfelelő színészt, ezért önmagát alakítaná.

F1: Bahreinben dől el, mi is van az előzésekkel

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szerint meg kell várni a Bahreini Nagydíjat az előzésekkel kapcsolatos végleges elemzésekhez.

F1: Vérfürdő készül a középmezőnyben

Az első három csapat kiléte világos, de a best of the rest pozíciójáért 2017-ben öldöklő csata folyhat a Forma-1-es középmezőnyben. Ki van előrébb, ki bírja tovább a fejlesztési versenyt?

Tarlós téved – visszaszólt a bírságoló közteres

Több ponton vitatja a főpolgármester állításait az autósokat személyenként akár tucatnyi 50 ezres bírsággal nyakon öntő közteresek főnöke.  Tarlós szerint ne fizessenek, az ügyvéd szerint ez butaság.

F1: Nem a trükkös futómű csinálta ki a Red Bullt

A Red Bull szerint a felfüggesztésekre vonatkozó új szabályoknak nincs közük ahhoz, hogy a csapat a Ferrari és a Mercedes mögé szorult az Ausztrál Nagydíjon.

F1: Ő lesz Räikkönen utódja?

A Ferrari korábbi csapatfőnöke szerint megvan, kire cserélhetné a veterán Kimi Räikkönent a Ferrari 2018-ban.

Használt hibrid buszokat vásárol a főváros

Újra visszatérhetnek a hibrid buszok Budapestre, igaz, ezek használtak lesznek és csak szóló kivitelűek.

F1: Alonso még öt évig maradhat?

A McLaren-Honda jelenlegi versenyképessége mellett az sem lenne meglepő, ha Fernando Alonso féltávnál kiszállna, de a wokingi csapat főnöke azt reméli, sokáig marad még a kétszeres bajnok spanyol.

Lauda: Bottas máris bizonyított

A Mercedes-csapat elnöke az Ausztrál Nagydíj után úgy látja, hogy jól választottak Valtteri Bottasszal, a finn elődje, Nico Rosberg szintjén van.

Ezt a vizsgát soha nem fogja elfelejteni egyik tanulóvezető sem

Amikor az oktató közli, hogy a vizsgán egy másik autót fognak vezetni, már ott elkezdődik a para, aztán meglátják milyen autó, és picit kikészülnek.

Életveszélyes előzés után bosszúálló üldözés Békésben

Többször írtunk már a defenzív vezetési stílus életmentő hatásáról. Mert rengeteg idióta van az utakon, és ha lesüllyedünk a szintjükre, és belemegyünk egy adok-kapok szituációba, akkor azzal csak magunkat, és utasainkat veszélyeztetjük.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.