Walter de Silva távozik a Volkswagentől

Szerző: Vezess levél küldés  MTI levél küldés 
Dátum: 2015.11.06. 17.45

Távozik posztjáról a Volkswagen csoport vezető formatervezője Walter Maria de Silva – erősítették meg pénteken a cég belső forrásai.

Az AFP hírügynökség értesülése szerint de Silva november végén nyugállományba vonul.
Walter Maria de Silva 2007 óta vezette a konszern formatervező irodáját. A wolfsburgi design iroda élére Martin Winterkorn, a konszern dízelbotrány miatt lemondott előző vezérigazgatója hozta magával az Auditól az olasz születésű formatervező szakembert. 

Alfa Romeo 156 (1997)

Walter Maria de Silva a Fiat autógyárnál kezdte formatervezői pályafutását, majd Alfa Romeo, SEAT, Audi, Lamborghini és VW modelleket tervezett.  A Handelsblatt értesülése szerint a Volkswagen konszern új vezérigazgatója Matthias Müller jelentős költségcsökkentéseket helyezett kilátásba de Silva évi 100 millió euróból gazdálkodó részlegénél is.

Audi R8 (2006)

Volkswagen Scirocco (2008)

Lamborghini Miura concept (2006)

Ezen modelleket köszönhetjük Walter Maria de Silvának:
Alfa Romeo 156 (1997)
Alfa Romeo 166 (1998)
Alfa Romeo 147 (2000)
SEAT Salsa & Salsa Emoción (2000)
SEAT Tango roadster/spyder/coupé/Racer (2001)
SEAT Ibiza (2002)
SEAT Córdoba (2002)
SEAT Altea Prototipo (2003)
SEAT Altea (2004)
SEAT Toledo (2004)
SEAT León (2005)
Audi A6 (2004)
Audi Q7 (2005)
Audi R8 (2006)
Audi TT (2006)
Audi A5 (2007)
Audi A3 (Typ 8P/8PA) (2003)
Lamborghini Miura concept (2006)
Lamborghini Egoista (2013)
Volkswagen CC (2008)
Volkswagen Golf (2008)
Volkswagen Scirocco (2008)
Volkswagen Polo (2009)
Volkswagen Amarok (2010)
Volkswagen Jetta (2010)
Volkswagen Passat (2010)
Volkswagen Sharan (2010)
Volkswagen Touareg (2010)
Volkswagen Beetle (2011)
Volkswagen up! (2011)

Kommentek

  • zoldfulu2000

    Ez így marhaság amit írtok. Piech csábította át a Fiat csoporttól, és valszeg Silvának köszönhető egy sor kulcsfigura érkezése (nyilván utódja Eggert, vagy az Alfa CEO de Meo).

    Az amit az A4-es B7 kódú faceliftjével csinált az zseniális volt. Néhány átrajzolt lámpával új értelmet adott a formának. Ez volt az első új munka az ő vzetesével, és csak alőrejelezte az olyan modellek érkezését, mint az A5 vagy az R8.

    Sajna mostanában úgy tűnik, a VW formatervezési részlege sztrájkol…. :)
    http://autossagok.blog.hu/2015/10/06/uj_audi_q5_a_vw_formatervezoreszlege_folytatja_a_lassan_feleve_tarto_sztrajkjat

    Szerintem Piechnek minden oka megvolt Winterkorn menesztésére. Alig egy évvel a hatalomátvétele után darabjára hullik a cég. Eggert, Guiggiaro, Silva, a dízelbotrány nélkül is lenne bőven dolga a vezetésnek…

  • keresztesbaratom

    a süllyedő hajó…

Tarlós véget vet az autósok rommá bírságolásának

Tarlós István szerint változtatni kell a közterület-felügyeletek szellemiségén az autósok bírságolását illetően, a főpolgármester módosítást is kezdeményez az ügyben.

Kátyúba hajtott a Ferrarival, az önkormányzat fizetni fog

Jótékony célra ajánlotta fel az önkormányzattól kapott kártérítést a kátyúban megsérült Ferrari után tulajdonosa.

Fokozatosan szorulnak ki az autók Londonból

London polgármestere hatékony lépéseket tesz a levegő minőségének javítása érdekében. Most az iskolák környékéről tiltotta ki az autókat.

Marchionne már nem hisz a Fiatban

A Fiat erős és sikeres volt, ám most a jelenlegi erősségeinkre kell koncentrálnunk, ez pedig a Jeep – kommentálta az olasz anyamárka indiai piaci esélyeit a Fiat Chrysler elnöke.

Munkagéppel mennek a tüntetők ellen a rendőrök

A szomszédos Szlovákiában fejlesztik a jövő rendőrségi oszlatójárművét. A Božena Riot az építőipari és mezőgazdasági munkagépek ketrecharcos unokatestvére.

Ez minden idők legmagabiztosabb parkolóból történő kiállása

Hogy tudott innen így kiállni? Oda egy hajszál nem fért volna! Hozzáért, vagy nem ért hozzá? Megannyi kínzó kérdés!

F1: 2017-re kicsinálták az előzéseket

A versenyzők elmondása alapján beigazolódtak az előzetes félelmek, a 2017-es Forma-1-es autókkal igen nehéz, ha nem lehetetlen előzni. Idén körmenetek jöhetnek.

Egy apró csavar élete az F1-ben

Egy aprócska alkatrész, ami hatalmas utat tesz meg, mire behelyezik egy Forma-1-es autóba. Most végignézheted a folyamatot.

Idén is lazajlott a hazai legnagyobb autós és tuningszeánsz

Idén is megrendezték a legnagyobb, legszínesebb benzingőzös hazai bulit, az AMTS-t, és mi idén is kimentünk egy fényképezőgéppel, hogy lőjünk pár fotót.

Hogyan hajtogassunk Suzuki Ignist?

Az origami az egyik legrégebbi japán szabadidős tevékenység, ami ma is töretlenül népszerű, az új Suzuki Ignis pedig kellően dekoratív ahhoz, hogy ihletet adjon egy elszánt hajtogatónak.

Na ilyen fotókat sem láttunk még magyar használtautó-hirdetésnél

Sok cifra hirdetéssel találkoztunk már, de ilyet még soha nem láttunk.

Hatalmas és okos SUV a Škodától

A Škoda bolygóközi méretű teret, a korszak színvonalán álló vezetési segédeket és jó minőséget csomagolt vonzó, biztonságérzetet sugalló terepjárós formába Kodiaq név alatt.

Eladhatatlan rémség a Bentley gúnyába csomagolt Mustang

Időnként megpróbálkoznak az átöltöztetett Ford Mustang eladásával, de évek óta senki nem vevő a replikára.

Jean Todt: Túl nagyok a különbségek

Az autók gyorsabbak, szebbek és nehezebben vezethetőek, de Todt szerint még mindig túl nagyok a különbségek a mezőnyben.

F1: Ezért kellett halasztani a melbourne-i rajtot

A Forma-1 állandó versenyigazgatója, Charlie Whiting elmagyarázta, miért nem engedték el a mezőnyt elsőre az Ausztrál Nagydíjon.

F1: Így készült az Ausztrál Nagydíj graffitije

Time lapse videó mutatja meg, hogy hogyan készült az Ausztrál Nagydíj graffitije.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.