Walter de Silva távozik a Volkswagentől

Szerző: Vezess levél küldés  MTI levél küldés 
Dátum: 2015.11.06. 17.45

Távozik posztjáról a Volkswagen csoport vezető formatervezője Walter Maria de Silva – erősítették meg pénteken a cég belső forrásai.

Az AFP hírügynökség értesülése szerint de Silva november végén nyugállományba vonul.
Walter Maria de Silva 2007 óta vezette a konszern formatervező irodáját. A wolfsburgi design iroda élére Martin Winterkorn, a konszern dízelbotrány miatt lemondott előző vezérigazgatója hozta magával az Auditól az olasz születésű formatervező szakembert. 

Alfa Romeo 156 (1997)

Walter Maria de Silva a Fiat autógyárnál kezdte formatervezői pályafutását, majd Alfa Romeo, SEAT, Audi, Lamborghini és VW modelleket tervezett.  A Handelsblatt értesülése szerint a Volkswagen konszern új vezérigazgatója Matthias Müller jelentős költségcsökkentéseket helyezett kilátásba de Silva évi 100 millió euróból gazdálkodó részlegénél is.

Audi R8 (2006)

Volkswagen Scirocco (2008)

Lamborghini Miura concept (2006)

Ezen modelleket köszönhetjük Walter Maria de Silvának:
Alfa Romeo 156 (1997)
Alfa Romeo 166 (1998)
Alfa Romeo 147 (2000)
SEAT Salsa & Salsa Emoción (2000)
SEAT Tango roadster/spyder/coupé/Racer (2001)
SEAT Ibiza (2002)
SEAT Córdoba (2002)
SEAT Altea Prototipo (2003)
SEAT Altea (2004)
SEAT Toledo (2004)
SEAT León (2005)
Audi A6 (2004)
Audi Q7 (2005)
Audi R8 (2006)
Audi TT (2006)
Audi A5 (2007)
Audi A3 (Typ 8P/8PA) (2003)
Lamborghini Miura concept (2006)
Lamborghini Egoista (2013)
Volkswagen CC (2008)
Volkswagen Golf (2008)
Volkswagen Scirocco (2008)
Volkswagen Polo (2009)
Volkswagen Amarok (2010)
Volkswagen Jetta (2010)
Volkswagen Passat (2010)
Volkswagen Sharan (2010)
Volkswagen Touareg (2010)
Volkswagen Beetle (2011)
Volkswagen up! (2011)

Kommentek

  • zoldfulu2000

    Ez így marhaság amit írtok. Piech csábította át a Fiat csoporttól, és valszeg Silvának köszönhető egy sor kulcsfigura érkezése (nyilván utódja Eggert, vagy az Alfa CEO de Meo).

    Az amit az A4-es B7 kódú faceliftjével csinált az zseniális volt. Néhány átrajzolt lámpával új értelmet adott a formának. Ez volt az első új munka az ő vzetesével, és csak alőrejelezte az olyan modellek érkezését, mint az A5 vagy az R8.

    Sajna mostanában úgy tűnik, a VW formatervezési részlege sztrájkol…. :)
    http://autossagok.blog.hu/2015/10/06/uj_audi_q5_a_vw_formatervezoreszlege_folytatja_a_lassan_feleve_tarto_sztrajkjat

    Szerintem Piechnek minden oka megvolt Winterkorn menesztésére. Alig egy évvel a hatalomátvétele után darabjára hullik a cég. Eggert, Guiggiaro, Silva, a dízelbotrány nélkül is lenne bőven dolga a vezetésnek…

  • keresztesbaratom

    a süllyedő hajó…

Nagy baleset történt az F1-pilóta orra előtt

Az utakon mindenki egyforma, és ugyanakkora eséllyel fut bele egy balesetbe. Még egy F1-es pilóta is.

F1: Iszonyú sokat gyorsulnak az új autók

Az FIA legfrissebb szimulációi szerint egyes kanyarokban akár 40 km/h-val is nőhet az autók sebessége 2017-ben.

Hol kapni még új autót szívómotorral?

Mind több márka törli a turbómentes motorokat, mert az EU-szabványos fogyasztásmérés a feltöltött motoroknak kedvez. A 2008-hoz azonban atmoszférikus háromhengerest is választhatnak az óvatosabbak.

F1: Nagyot lépett előre az új motorral a Renault

A Red Bull technikai igazgatója, Adrian Newey szerint a Renault nagyot lépett előre a 2017-es motorral, de nagy kérdés, hogy a riválisok mennyit haladtak.

Megvan, ne keresd tovább a belső égésről készült tökéletes videót

Láttunk már hengerfej helyett plexivel zárt motort, amiben jól látszott a robbanások sorozata. Mókás volt, de ez a videó a profi bemutatása a történetnek, egyszerűen kihagyhatatlan.

F1: Bottas szabadon versenyezhet Hamiltonnal

A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda leszögezte, hogy a Nico Rosberg helyére szerződtetett Valtteri Bottas sem lesz másodhegedűs, megverheti Lewis Hamiltont, ha tudja.

F1: Felülmúlná Alonsót a McLaren-újonc

A McLarennél idén bemutatkozó Stoffel Vandoorne azt mondja, nem egyszerűen a top10-ben akar végezni, hanem győzni akar, bár azt is tudja, idén erre még nem lesz sok esélye.

F1: Bottas még nem a végleges megoldás

A Mercedes-főnök nem titkolja, hogy Valtteri Bottas helye egyelőre csak 2017-re biztos a csapatnál, a jövőre nézve bőven van opciójuk.

Rákaptak a pestiek a percdíjas villanyautókra

A GreenGo bővítette a flottája méretét, az eddigi 45 elektromos autó helyett immár 75 autót biztosít regisztrált felhasználói számára.

Horvát villanyautó verte el a Bugatti Veyront

Na jó, nem akármilyen villanyautó, hanem a Rimac Concept One, ami sorra eszi meg a szupersportautókat.

Óriási rekord a szentgotthárdi Opel-gyárban

Szentgotthárd rekordévet zárt 2016-ban: közel 630 ezer motor készült az Opel magyarországi gyárában, ami 23 százalékkal több, mint eddig bármikor.

F1: Sainzot zsákutcába vitte a Red Bull?

A Toro Rossó-s Carlos Sainz nehezen emészti meg, hogy a Red Bull nem engedte más csapathoz, miközben házon belül sincs előrelépési lehetősége.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.