Az Audi történelmének ugyanúgy szerves része a soros öthengeres motor, ahogy a BMW-től elválaszthatatlan a sorhatos. Ez akár hitelt is adhat azoknak a pletykáknak, amelyek szerint a mostani, második generációs Audi R8 belépőváltozata az eddigi V8 helyett a csúcsmodell blokkjának a felét kapja meg.

Mivel az előd 430 lóerős volt, az utódnak legalább 450-et kell majd tudnia, akármi hajtja. Ez nem tűnik elérhetetlennek a jelenleg több modellben, így például az RS3-ban is dolgozó, jelenleg 367 lóerős motor számára, hiszen az Audi A3 clubsport quattro concept már eleve 525 lóerőt bányászott ki ebből a blokkból.

Elképzelhető az is, hogy elektromos turbót szerelnek a motorra, mint az Audi TT Clubsport Turbo tanulmány esetében – igaz, annak 600 lóerő feletti teljesítménye túlmegy minden határon.

Akárhogy is, az új kis R8 legkorábban 2017-ben léphet színre.