Így gyorsul 330-ra 75 millió forint

Bentley Continental GT Speed végsebesség kísérlet

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.11.05. 14.00

A Bentley az elméletből a gyakorlatba emelte át leggyorsabb modelljének végsebességét. A Continental GT Speed Ausztráliában érte el a csúcsot.

Az már mégsem járja, hogy egy autó, amely deklaráltan fajtájának leggyorsabbja, csupán egy laboratóriumi papírt mutathasson fel ennek igazolására – valami ilyesmi bizonyítási kényszer motiválhatta a Bentley mérnökeit, amikor a Continental GT Speed egy példányával nekivágtak az ausztrál pusztaságnak, hogy a valóságban is igazolják a modell végsebességét.

A kísérlet helyszínéül a Stuart Higway-t választották. A 2834 kilométeres út jelentős részén szigorú sebességkorlátozás van érvényben, ám egy 276 kilométeres szakaszán mindenki annyival megy, amennyivel nem szégyell – ahogy Németországban, itt is bebizonyosodott, hogy az autósok többsége képes helyesen megválasztani a körülményeknek megfelelő sebességet (a könnyítés óta mindössze 11 baleset történt itt, egyetlen ember sem halt meg, és soha nem mentek 140 fölött, viszont majdnem mindig ittasan vezettek), így hamarosan még 60 kilométeren feloldják a limitet.

Ezen az útszakaszon ült bele John Bowe többszörös bajnok ausztrál túraautó-versenyző a GT Speedbe, és nyomta tövig a gázt.
Amíg a 168 ezer brit fontnyi (74,8 millió Ft) piaci értéket képviselő, 2320 kilós bombázó a 331 km/órás végsebesség felé száguldott, a mérnökök egy csomó érdekes mérést végeztek az autón.

Csúcssebességnél például másodpercenként 216 liternyi hűtőfolyadék mosta át a motort, amelynek temperálásáról iszonyatos mennyiségű levegő gondoskodott: másodpercenként 4700 liter levegő fújt át a hűtőn.
Ilyen sebességnél a közegellenállás a legfontosabb visszatartó erő – nem véletlen, hogy a kabrió csak 327 km/órára képes); a 635 lóerős motorteljesítmény 80 százaléka arra megy el, hogy leküzdje a levegő lassító hatását.

A rekordfutam egyébként mindössze 76 másodpercig tartott. Ennek fényében különösen észveszejtő például a Koenigsegg One-1 bravúrja: az autó 20 másodperc alatt éri el a 400 km/órát. Igaz, a tömeg/teljesítmény arány ott 1:1, míg a Bentley-nél minden egyes lóerőnek 3,65 kilót kell mozgásba hoznia.

Kommentek

  • kawaninja

    ott még a pusztákon is olyan az út minősége, hogy 320-szal simán lehet menni rajta, itthon meg az autópályákon sem tudnál ennyivel menni, mert nincs az a szárny ami az úton tartaná az autót. (pl. az m7-en száguldozó talán lambós, akit ledobott az út)

  • rusty

    Biztos hogy szép meg jó, de a Mercedes sokkal olcsóbban tud menni 330km/óra !

Bottas: Szoros lesz Hamiltonnal!

A világbajnok Nico Rosberg helyére igazolt Valtteri Bottas úgy véli, szoros lesz a verseny közte és Lewis Hamilton között, de tudnak majd együttműködni. A finn pilóta első F1-es győzelmére hajt a Mercedesnél.

F1: Fontos vizsgán felelt meg a fejvédő

Az FIA a bevezetés előtt álló fejvédő rendszerrel is szimulálta Fernando Alonso hatalmas 2016-os bukását.

Hivatalos, Massa visszatér a Forma-1-be

Dőlnek a dominók: mostantól egyértelmű, hogy Valtteri Bottas a Mercedesnél folytatja, ugyanis a Williams-csapat hivatalosan is bejelentette, hogy szerződést kötöttek Felipe Massával 2017-re.

F1: Hivatalosan is megvan Rosberg utódja

A Williams hétfőn hivatalosan is bejelentette Felipe Massa visszatérését, ezzel az is végérvényesen eldőlt, hogy Valtteri Bottas lesz Lewis Hamilton új csapattársa.

Ime az új Citroën C3, ami nem csak feltűnő

Az utóbbi években nem volt ennél fontosabb típus a francia márkánál, az egyedi stílussal hódító C3-nak a városi kisautók népes mezőnyében kell helytállnia.

F1: Megmenekülhet a sereghajtó?

Pár napja maradt a csődbe jutott Manor-csapatnak a túlélésre, de úgy tudni, van már érdeklődő, megmenekülhet az alakulat.

Jön az elektromos Master

Nem lesz átlagon felüli a hatótávja, de azért megpróbálkozik vele a Renault az európai piacon.

F1: Rénszarvas húzta a világbajnokot

A kétszeres F1-világbajnok Mika Häkkinen a hétvégén megházasodott, a szertartás végén igen rendhagyó, de nagyon stílusos módon távozott a pár.

F1: A Ferrarival együtt jön az új McLaren

A McLaren-Honda is bejelentette 2017-es modelljének leleplezési időpontját, a Ferrarival egy napon mutatják majd be új autójukat. Régi-új szín kerülhet a járgányra?

F1: Hivatalos, hogy Wehrlein a Saubernél folytatja

A Sauber hivatalosan is bejelentette 2017-es felállását. Ahogyan arra hetek óta számítani lehetett, Pascal Wehrlein lesz Marcus Ericsson csapattársa.

F1: A szezon közepétől nyerhet a Red Bull

A Red Bull tulajdonosa, Dietrich Mateschitz csak a 2017-es idény közepétől vár futamgyőzelmeket csapatától. A Renault-n múlik, mennyire lesz sikeres az alakulat.

F1: A McLaren idén sem célozza a bajnoki címet

Fernando Alonso ugyan már nagyon szeretne a győzelmekért, a bajnoki címért versenyezni, de a McLarennél idén az első négybe jutás a cél.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.