Így gyorsul 330-ra 75 millió forint

Bentley Continental GT Speed végsebesség kísérlet

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.11.05. 14.00

A Bentley az elméletből a gyakorlatba emelte át leggyorsabb modelljének végsebességét. A Continental GT Speed Ausztráliában érte el a csúcsot.

Az már mégsem járja, hogy egy autó, amely deklaráltan fajtájának leggyorsabbja, csupán egy laboratóriumi papírt mutathasson fel ennek igazolására – valami ilyesmi bizonyítási kényszer motiválhatta a Bentley mérnökeit, amikor a Continental GT Speed egy példányával nekivágtak az ausztrál pusztaságnak, hogy a valóságban is igazolják a modell végsebességét.

A kísérlet helyszínéül a Stuart Higway-t választották. A 2834 kilométeres út jelentős részén szigorú sebességkorlátozás van érvényben, ám egy 276 kilométeres szakaszán mindenki annyival megy, amennyivel nem szégyell – ahogy Németországban, itt is bebizonyosodott, hogy az autósok többsége képes helyesen megválasztani a körülményeknek megfelelő sebességet (a könnyítés óta mindössze 11 baleset történt itt, egyetlen ember sem halt meg, és soha nem mentek 140 fölött, viszont majdnem mindig ittasan vezettek), így hamarosan még 60 kilométeren feloldják a limitet.

Ezen az útszakaszon ült bele John Bowe többszörös bajnok ausztrál túraautó-versenyző a GT Speedbe, és nyomta tövig a gázt.
Amíg a 168 ezer brit fontnyi (74,8 millió Ft) piaci értéket képviselő, 2320 kilós bombázó a 331 km/órás végsebesség felé száguldott, a mérnökök egy csomó érdekes mérést végeztek az autón.

Csúcssebességnél például másodpercenként 216 liternyi hűtőfolyadék mosta át a motort, amelynek temperálásáról iszonyatos mennyiségű levegő gondoskodott: másodpercenként 4700 liter levegő fújt át a hűtőn.
Ilyen sebességnél a közegellenállás a legfontosabb visszatartó erő – nem véletlen, hogy a kabrió csak 327 km/órára képes); a 635 lóerős motorteljesítmény 80 százaléka arra megy el, hogy leküzdje a levegő lassító hatását.

A rekordfutam egyébként mindössze 76 másodpercig tartott. Ennek fényében különösen észveszejtő például a Koenigsegg One-1 bravúrja: az autó 20 másodperc alatt éri el a 400 km/órát. Igaz, a tömeg/teljesítmény arány ott 1:1, míg a Bentley-nél minden egyes lóerőnek 3,65 kilót kell mozgásba hoznia.

Kommentek

  • kawaninja

    ott még a pusztákon is olyan az út minősége, hogy 320-szal simán lehet menni rajta, itthon meg az autópályákon sem tudnál ennyivel menni, mert nincs az a szárny ami az úton tartaná az autót. (pl. az m7-en száguldozó talán lambós, akit ledobott az út)

  • rusty

    Biztos hogy szép meg jó, de a Mercedes sokkal olcsóbban tud menni 330km/óra !

Ismét csökken az üzemanyag ára

Szerdán folytatódik az üzemanyag árának csökkenése, ezúttal a gázolaj lesz olcsóbb.

Tarlós véget vet az autósok rommá bírságolásának

Tarlós István szerint változtatni kell a közterület-felügyeletek szellemiségén az autósok bírságolását illetően, a főpolgármester módosítást is kezdeményez az ügyben.

Kátyúba hajtott a Ferrarival, az önkormányzat fizetni fog

Jótékony célra ajánlotta fel az önkormányzattól kapott kártérítést a kátyúban megsérült Ferrari után tulajdonosa.

Fokozatosan szorulnak ki az autók Londonból

London polgármestere hatékony lépéseket tesz a levegő minőségének javítása érdekében. Most az iskolák környékéről tiltotta ki az autókat.

Tipikus példája a “megkímélt BMW, nyugdíjas orvostól eladó” hirdetésnek

Látszólag nem lett baja az autónak, de xDrive ide vagy oda, ezt akkor sem erre találták ki. Ez kínzás.

F1: Alonso így izmozott Hamiltonnak

Fernando Alonso az Ausztrál Nagydíj előtt még egészen jó kedvében volt.

F1: A Mercedes orrára koppintottak

A nemzetközi sportsajtó Sebastian Vettel és a Ferrari sikerétől hangos a Forma-1-es idénynyitó, a melbourne-i Ausztrál Nagydíj másnapján.

F1: A McLaren kikéri magának a mercis pletykát

A McLaren szerint szó sincs arról, hogy a csapat fontolgatná a Honda kipöckölését a versenyképesebb Mercedes-motorért cserébe.

Tanult hibájából a Mazda

A CX-5 második generációjára helyretette az elsőnél elkövetett tévedését a Mazda. És még persze sok mást is.

F1: Räikkönen nem bírja a tempót?

Kimi Räikkönen nem volt igazán versenyképes az Ausztrál Nagydíjon, a Ferrarinál többet várnak tőle, de vajon képes lesz-e hozni?

F1: Az újonc is beszólt a McLarennek

Fernando Alonso után újonc csapattársa, Stoffel Vandoorne is azt nyilatkozta, hogy a McLaren-Hondáé a leglassabb autó a mezőnyben.

Tarlós István felébredt a kómából

A magyar közlekedési szankcionálás rendszere (magyarul: a büntetések) kilenc éve romlott el teljesen, amikor még Gyurcsány kormánya kitalálta az objektív felelősség nevű baromságot. Tarlós hol volt eddig, hogy ezt csak most vette észre?

Darth Vader egyszerűen kamionná vált

Egy dizájner olyan Kamazt gondolt ki, melyre legszívesebben már most felülnénk, mert ötvözi a versenykamionokat és az űrhajókat.

F1: Hamilton nagyon ráizgult az idei szezonra

Lewis Hamilton az idénynyitó Ausztrál Nagydíj után úgy fogalmazott, hogy az idei szezonban a legjobbak csapnak össze a vb-címért.

F1: Vizsgálják a melbourne-i pályainváziót

Bár egyesek ünnepelték, hogy a nézők az Ausztrál Nagydíj leintése után bemehettek a pályára, a Nemzetközi Automobil Szövetség kivizsgálja az egyértelműen veszélyes esetet.

Bicikli 11 millióért, nooormális?!

A jacht után most itt a Bugatti-kétkerekű: a PG bringája műszakilag is odateszi magát, de 39 ezer dolláros ára azért így is magas.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.