16 milliárdot fizethet a Volkswagen a csaló kocsik után

Szerző: MTI levél küldés 
Dátum: 2015.11.05. 17.20

A fenti összeget nem az összes érintett jármű után, hanem egyedül a Spanyolországban eladott kocsik után követelik a német gyártón.

A széndioxid-kibocsátási értékeket érintő csalás miatt autónként 1000 eurót követel a spanyol állam a Volkswagentől, mert ennyivel támogatták az az alacsony károsanyag-kibocsátású járművek vásárlását – jelentette be José Manuel Soria spanyol ipari miniszter a spanyol közszolgálati rádiónak adott interjújában csütörtökön.
 
A manipulálásában világszerte érintett 800 ezer autó közül 50 ezret Spanyolországban értékesítettek. Ha ezek közül minden egyes autót támogatással vásároltak, akkor az azt jelenti, hogy VW-csoportnak 50 millió eurót (15,9 milliárd forint) kellene fizetnie az államnak – érvelt a miniszter, hozzátéve, hogy a cég vállalta a pénz visszafizetését a manipulált autók után.

A PIVE-terv nevű, 2012 óta létező spanyol támogatási program lényege, hogy aki használt autóját környezetbarát gépkocsira cseréli, az 2000 eurós (626 ezer forint) kedvezményt kap, amelyet a kormány és a bekapcsolódó cégek fele-fele arányban állnak.

Amikor kiderült, hogy a VW-csoport 11 millió dízelüzemű járművébe telepített olyan szoftvert, amelynek segítségével kijátszhatók a károsanyag-kibocsátásra vonatkozó előírások, a spanyol kormány azonnal követelte a vásárlóknak nyújtott állami támogatás visszafizetését a cégtől.

A vállalat azonban ezt vitatta, és azzal érvelt, hogy ők a nitrogénoxid-kibocsátásra vonatkozó adatokat manipulálták, a széndioxid-kibocsátási értékeket nem. Márpedig ez utóbbi volt az alapja a spanyol kormány autóvásárlási támogatásának.

Csakhogy a Volkswagen belső vizsgálata, amelynek eredményét a héten tették közzé, kiderítette: 800 ezer autó esetében a gyártó által megadott széndioxid-kibocsátási értékek nem egyeznek meg a fékpadi tesztek során mért értékekkel, vagyis az érintett járművek többet fogyasztanak a gyári értékeknél.
 
Az újabb hamisítási botrányban a Volkswagen Polo, Golf, Passat, az Audi A1-es és A3-as, a Škoda Octavia, a SEAT Leon és Ibiza modellek lehetnek érintettek.
 

Kommentek

  • Gianniz

    Ja, csak majd a spanyol gyurcsány akkor fog meglepődni, amikor a VW Csehországban, meg Lengyelországban fogja a Seatokat összerakni, a spanyolnak meg megmarad a Paella.

  • hova

    Ezt sajnos a Vw-nek ki kell fizetni, mert mindenféle- még a hazai- bíróság is elmeszelné nemfizetés esetén. Sajnos a becsület kényes dolog és sokba kerül a tisztítás!

Visszanyal a fagyi: jogsértés miatt hőbörög Kína

A kínai Chery Automobile Co. panasz tett a helyi szabadalmi szervezeteknél: el akarják érni, hogy a Mercedes elektromos almárkája ne használhassa az EQ nevet.

Csalással vádolják a Fordot

Elégedetlen ügyfelek csoportos pert indítottak a Ford ellen, mert legizmosabb autójuk pont arra nem alkalmas, amire hirdették.

Keménytetőt kapott a Mazda MX-5

A klasszikus kanavász és a furmányos eltűnő targa után itt a harmadik tetővariáció. Sajnos nem veheti meg bárki.

Rollerrel reformálnák meg a közlekedést

Elektromosan hajtott rollereket használó közösségi szolgáltatással akarja megformálni a közlekedést egy startup cég Németországban.

F1: Csak a fejeket figyeljük!

Holnap az Ausztrál Nagydíj szabadedzéseivel megkezdődik a 2017-es Forma-1-es szezon. Mutatjuk a versenyzők idei sisakjait, hogy tudjuk, mikor kit látunk a pályán.

Fény derült a nyírségi permetező vonat titkára

Az összeesküvés hívők azonnal Chemtrail-t kiáltanak, ezért megkérdeztük a MÁV-t, mi is folyik ebből a vonatból.

Forma-1-es kvíz profiknak és tanulékony kezdőknek

Kened-vágod az F1-es pilóták fontos és érdekes statisztikáit? Ha igen, ha nem, itt egy kérdezz-felelek, amiből a lexikon-agyú rajongók is tanulhatnak. Tedd próbára magad!

F1: A Mercit “biztosan érdekli” Vettel

A Red Bull-fejes Helmut Marko kezdi a kavarást, azt mondja, a Mercedest egyértelműen érdekli a ferraris Sebastian Vettel 2018-as szerződtetése.

Adnál ennyi pénzt egy Bentley másolatért?

A Bentley Continental GT replika Ford Mustang alapra épült, a kivitelezéssel nincs is nagy gond, de azért látszik, hogy ez csak másolat. Kérdés, hogy megér-e ennyi pénzt.

F1: Rajthoz állhat Wehrlein Melbourne-ben

Rajthoz állhat a melbourne-i Forma-1-es idénynyitón Pascal Wehrlein, a Sauber német pilótája, miután az orvosok megadták neki az engedélyt.

F1: Egymásra mutogat Hamilton és Vettel

A szezonnyitó Ausztrál Nagydíj előtt a Mercedes és a Ferrari versenyzője is azt mondja, hogy a másikuk csapata kezdi favoritként az évet.

Itt a Suzuki, hol a Suzuki? A holttér átkozott veszélye videón

A 112 Press ismét hasznos, és tanulságos anyagot tett az asztalra, videójuk egy olyan forgalmi szituációt mutat be, ami könnyen balesetek forrása lehet.

A 6 legdrágább új autó itthon

Ezen a listán röpködnek a tízmilliók, szóval ha sok pénzed van, és nem tudod mire költsd el, van néhány tippünk.

F1: Elmaradhat az idény első balhéja

Úgy tudni, hogy a Mercedes és a Red Bull Racing a szezonnyitóra átépítette a korábban aerodinamikai szerepet is játszó felfüggesztését.

Valódi divatcikké vált az autó

Igazi divattermékként kezeli legújabb limitált szériáját a DS. A DS 3 Inès de la Fressange kimondhatatlan neve kiművelt koncepciót takar.

F1: Minden, amit tudni érdemes a 2017-es szezonról

Egy dolog biztosan nem lesz idén a Forma-1-ben: címvédés, hiszen Nico Rosberg visszavonult. Hogy mi lesz, mi lehet az új autókat hozó új F1-es idényben, alább soroljuk. Szezonelőzetes.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.