A GLA, GLE és GLC után a Mercedes-Benz negyedik, egyben legnagyobb szabadidőjárműve is átállt az új névstruktúrára. Ezzel egy időben egy visszafogott ráncfelvarrásra is sort kerítettek.

Új a hűtőmaszk és a légbeömlők, frissítették a lökhárítókat, és a lámpatestek is módosultak. Újak a felnik, és a fényezés kínálata is kibővült.

Napjaink fontossági sorrendjével összhangban a vezetői környezet nagyobb mértékben változott. A műszerfal dísze a lebegő táblagépszerű központi kijelző – korábban a középkonzolba beépített monitort találtunk az autóban. Áttervezték a légbeömlőket, lecserélték a kormányt, és az ülések kárpitozása is változott. A felszereltségi struktúra is bővült, megjelent az Exclusive szint, igényesebb bőrökkel és borításokkal. 

Ami a motorkínálatot illeti, jelenleg egyetlen dízellel kínálják az autót: a G350d 258 lóerős, nyomatéka 620 Nm. A GLS 500 teljesítménye 20 lóerővel nőtt, most 455 lóerős, míg a GLS 400 333 lóerőt teljesít. A csúcsmodell a GLS 63, 585 lóerőre emelt teljesítménnyel.

A GLS névválasztásánál az S-osztályhoz igazodik, és onnan jött egy menetdinamikai segédrendszer is: az Active Curve System kanyarodás közben képes a stabilizátorok szelektív vezérlésével csökkenteni az ívmeneti oldaldőlést.