Az utolsó pillanatig várnak a gumicserével a magyarok

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2015.11.04. 15.00

A magyar autósok 30 százaléka csak hetekkel azt követően cseréli le nyári abroncsait, hogy a nappali hőmérséklet már indokolná a gumicserét.

A Bridgestone közel 70 magyar szervizműhelyben végzett felmérése szerint az autóvezetők 25 százaléka ráadásul csak az első hó érkezése után szereltet fel téli abroncsokat. Annak ellenére, hogy 4 mm-es profilmélység alatt a téli abroncsok már jelentősen veszítenek tapadási képességükből, a megkérdezett autószervizek vezetői szerint a magyar autóvezetők 70 százaléka csak a 2-3 mm-es profilmélység elérése után szereltet fel új téli abroncsokat. 

Az utolsó pillanatig várnak a gumicserével a magyarok 1

Télen – különösen a nagy ünnepi gépjárműforgalom idején – ugrásszerűen megnő a koccanásos balesetek száma, a 2014-es statisztikai adatok alapján pedig akár 50 százalékkal is több súlyos közúti baleset történik az utakon, mint nyáron. Mindezeken túlmenően az irányíthatatlan autók a gyalogosokra is komoly veszélyt jelentenek: a téli időszakban átlagosan 84 százalékkal több a gyalogosokat érintő közúti baleset, mint a nyári hónapokban.

Kommentek

  • Marcikutya

    Nem akkor szereltetek téligumit, amikor akarok. Ma (szerdán) jelentkeztem be egy nagynevű céghez, jövő hét csütörtökre 11:15-re jegyeztek elő. Na persze, augusztusban azonnal mehettem volna téligumit cseréltetni…

  • Guevara

    Ráfoghatod a gumisokra, de nincs értelme. Neked kell a tudatában lenned, hogy mennyire “gyarló” az ember, különösen a magyar. Egyébként ki is küszöbölheted ezt a macerát, ha felnit is szerzel amire a téli gumi van szerelve. Akkor aztán nem foghatod már semmire, csak magadra.

  • v_Tomi11

    Én most vasárnap cseréltetek. Pedig környékünkre jövő hétre éjszakánként 6-7, nappalra 15-18 fokot jósolnak.

    Nem cseréltetném le, ha nekem is meg a gumisnak is “bármikor” lenne időnk egymásra, így az időjárás minden rezdülését le tudnánk követni…

  • v_johny

    Én egy hónapja bevágtam a csomagtartóba a tavasszal eltakarított szettet, elmentem a gumishoz. Nemhogy bejelentkezni nem kellett, lényegében üres volt a műhely. Átnézte őket, centírózás, haza, vissza állványra. Tegnap szép idő volt, főnök mindig zavar szabadságra (kivettem az utolsót 2014-est, khm), átszerelgettem zenehallgatás közben. Rászántam vagy másfél-két órát, mindenhol alámásztam és átnéztem ha már felemeltem. Eltakarítottam a nyári szettet, mot a garázsban “pihen”, hétvégén lekenem és mehet az állványra. Tudom, nem vagyok normális. De jól esett egy kis barkácsolás… Amennyit én megyek (és amikor), ha nem cseréltem volna sem lenne lényege.

  • Marcikutya

    @Guevara,

    Május közepén vettem az autót, még téligumikkal, acélfelniken. Rögtön kapott egy nyárigumit az acélfelni, a minap pedig megvettem az alig használt csodás gyári alufelniket is. Még tél közepén lesz egy szereltetés, amikor meg tudom venni a komolyabb nyárigumikat. A mostani nyári meg eladó lesz féláron.

  • japancar

    A mostani enyhe telek becsapósak! Téli gumit használok, de meglepetés lehet a latyakos hó. Az el nem takarított latyakos hó semmi tapadást nem ad. Fékezéskor a havat tolva egészben csúszik a kocsi. Erre még nem találtak ki abroncsot.

  • japancar

    Marcikutya – 2015.11.06 22:15
    A “komolyabb” nyári gumi nem biztos, hogy jobb. Amúgy minden kocsinak megvan az előírt gumija és ez az optimális, a gyártó sokáig kísérletezett vele. Ha egy peresebb gumit veszünk nem biztos, hogy stabilabb lesz a kocsi. Sőt a legtöbbször éppen ellenkezőleg.

Tarlós véget vet az autósok rommá bírságolásának

Tarlós István szerint változtatni kell a közterület-felügyeletek szellemiségén az autósok bírságolását illetően, a főpolgármester módosítást is kezdeményez az ügyben.

Kátyúba hajtott a Ferrarival, az önkormányzat fizetni fog

Jótékony célra ajánlotta fel az önkormányzattól kapott kártérítést a kátyúban megsérült Ferrari után tulajdonosa.

Fokozatosan szorulnak ki az autók Londonból

London polgármestere hatékony lépéseket tesz a levegő minőségének javítása érdekében. Most az iskolák környékéről tiltotta ki az autókat.

Marchionne már nem hisz a Fiatban

A Fiat erős és sikeres volt, ám most a jelenlegi erősségeinkre kell koncentrálnunk, ez pedig a Jeep – kommentálta az olasz anyamárka indiai piaci esélyeit a Fiat Chrysler elnöke.

Munkagéppel mennek a tüntetők ellen a rendőrök

A szomszédos Szlovákiában fejlesztik a jövő rendőrségi oszlatójárművét. A Božena Riot az építőipari és mezőgazdasági munkagépek ketrecharcos unokatestvére.

Ez minden idők legmagabiztosabb parkolóból történő kiállása

Hogy tudott innen így kiállni? Oda egy hajszál nem fért volna! Hozzáért, vagy nem ért hozzá? Megannyi kínzó kérdés!

F1: 2017-re kicsinálták az előzéseket

A versenyzők elmondása alapján beigazolódtak az előzetes félelmek, a 2017-es Forma-1-es autókkal igen nehéz, ha nem lehetetlen előzni. Idén körmenetek jöhetnek.

Egy apró csavar élete az F1-ben

Egy aprócska alkatrész, ami hatalmas utat tesz meg, mire behelyezik egy Forma-1-es autóba. Most végignézheted a folyamatot.

Idén is lazajlott a hazai legnagyobb autós és tuningszeánsz

Idén is megrendezték a legnagyobb, legszínesebb benzingőzös hazai bulit, az AMTS-t, és mi idén is kimentünk egy fényképezőgéppel, hogy lőjünk pár fotót.

Hogyan hajtogassunk Suzuki Ignist?

Az origami az egyik legrégebbi japán szabadidős tevékenység, ami ma is töretlenül népszerű, az új Suzuki Ignis pedig kellően dekoratív ahhoz, hogy ihletet adjon egy elszánt hajtogatónak.

Na ilyen fotókat sem láttunk még magyar használtautó-hirdetésnél

Sok cifra hirdetéssel találkoztunk már, de ilyet még soha nem láttunk.

Hatalmas és okos SUV a Škodától

A Škoda bolygóközi méretű teret, a korszak színvonalán álló vezetési segédeket és jó minőséget csomagolt vonzó, biztonságérzetet sugalló terepjárós formába Kodiaq név alatt.

Eladhatatlan rémség a Bentley gúnyába csomagolt Mustang

Időnként megpróbálkoznak az átöltöztetett Ford Mustang eladásával, de évek óta senki nem vevő a replikára.

Jean Todt: Túl nagyok a különbségek

Az autók gyorsabbak, szebbek és nehezebben vezethetőek, de Todt szerint még mindig túl nagyok a különbségek a mezőnyben.

F1: Ezért kellett halasztani a melbourne-i rajtot

A Forma-1 állandó versenyigazgatója, Charlie Whiting elmagyarázta, miért nem engedték el a mezőnyt elsőre az Ausztrál Nagydíjon.

F1: Így készült az Ausztrál Nagydíj graffitije

Time lapse videó mutatja meg, hogy hogyan készült az Ausztrál Nagydíj graffitije.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.