Az utolsó pillanatig várnak a gumicserével a magyarok

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2015.11.04. 15.00

A magyar autósok 30 százaléka csak hetekkel azt követően cseréli le nyári abroncsait, hogy a nappali hőmérséklet már indokolná a gumicserét.

A Bridgestone közel 70 magyar szervizműhelyben végzett felmérése szerint az autóvezetők 25 százaléka ráadásul csak az első hó érkezése után szereltet fel téli abroncsokat. Annak ellenére, hogy 4 mm-es profilmélység alatt a téli abroncsok már jelentősen veszítenek tapadási képességükből, a megkérdezett autószervizek vezetői szerint a magyar autóvezetők 70 százaléka csak a 2-3 mm-es profilmélység elérése után szereltet fel új téli abroncsokat. 

Az utolsó pillanatig várnak a gumicserével a magyarok 1

Télen – különösen a nagy ünnepi gépjárműforgalom idején – ugrásszerűen megnő a koccanásos balesetek száma, a 2014-es statisztikai adatok alapján pedig akár 50 százalékkal is több súlyos közúti baleset történik az utakon, mint nyáron. Mindezeken túlmenően az irányíthatatlan autók a gyalogosokra is komoly veszélyt jelentenek: a téli időszakban átlagosan 84 százalékkal több a gyalogosokat érintő közúti baleset, mint a nyári hónapokban.

Kommentek

  • Marcikutya

    Nem akkor szereltetek téligumit, amikor akarok. Ma (szerdán) jelentkeztem be egy nagynevű céghez, jövő hét csütörtökre 11:15-re jegyeztek elő. Na persze, augusztusban azonnal mehettem volna téligumit cseréltetni…

  • Guevara

    Ráfoghatod a gumisokra, de nincs értelme. Neked kell a tudatában lenned, hogy mennyire “gyarló” az ember, különösen a magyar. Egyébként ki is küszöbölheted ezt a macerát, ha felnit is szerzel amire a téli gumi van szerelve. Akkor aztán nem foghatod már semmire, csak magadra.

  • v_Tomi11

    Én most vasárnap cseréltetek. Pedig környékünkre jövő hétre éjszakánként 6-7, nappalra 15-18 fokot jósolnak.

    Nem cseréltetném le, ha nekem is meg a gumisnak is “bármikor” lenne időnk egymásra, így az időjárás minden rezdülését le tudnánk követni…

  • v_johny

    Én egy hónapja bevágtam a csomagtartóba a tavasszal eltakarított szettet, elmentem a gumishoz. Nemhogy bejelentkezni nem kellett, lényegében üres volt a műhely. Átnézte őket, centírózás, haza, vissza állványra. Tegnap szép idő volt, főnök mindig zavar szabadságra (kivettem az utolsót 2014-est, khm), átszerelgettem zenehallgatás közben. Rászántam vagy másfél-két órát, mindenhol alámásztam és átnéztem ha már felemeltem. Eltakarítottam a nyári szettet, mot a garázsban “pihen”, hétvégén lekenem és mehet az állványra. Tudom, nem vagyok normális. De jól esett egy kis barkácsolás… Amennyit én megyek (és amikor), ha nem cseréltem volna sem lenne lényege.

  • Marcikutya

    @Guevara,

    Május közepén vettem az autót, még téligumikkal, acélfelniken. Rögtön kapott egy nyárigumit az acélfelni, a minap pedig megvettem az alig használt csodás gyári alufelniket is. Még tél közepén lesz egy szereltetés, amikor meg tudom venni a komolyabb nyárigumikat. A mostani nyári meg eladó lesz féláron.

  • japancar

    A mostani enyhe telek becsapósak! Téli gumit használok, de meglepetés lehet a latyakos hó. Az el nem takarított latyakos hó semmi tapadást nem ad. Fékezéskor a havat tolva egészben csúszik a kocsi. Erre még nem találtak ki abroncsot.

  • japancar

    Marcikutya – 2015.11.06 22:15
    A “komolyabb” nyári gumi nem biztos, hogy jobb. Amúgy minden kocsinak megvan az előírt gumija és ez az optimális, a gyártó sokáig kísérletezett vele. Ha egy peresebb gumit veszünk nem biztos, hogy stabilabb lesz a kocsi. Sőt a legtöbbször éppen ellenkezőleg.

F1: Ilyen lehet a narancsszínű McLaren

Egyre valószínűbbnek tűnik, hogy Ron Dennis eltávolítása után a McLaren régi-új színt ad az autójának, visszatér a narancs. Egy grafikus már meg is álmodta, milyen lehet Alonso új autója.

F1: Helyet találtak a Red Bull-ifjoncnak

Bár Forma-1-es lehetőséget nem kapott a Red Bulltól, versenyülést azért szeretek a GP2 tavalyi bajnokának, Pierre Gaslynak 2017-re. Japánban folytatja.

Őrületes középmotoros Golf eladó, amcsi V6-ossal

Ha éppen van felesleges 1,7 milliód valami őrültségre, akkor ne keress tovább, megtaláltad. Persze a szállítás nem lesz egyszerű, és az NKH-nak is lesz egy-két szava hozzád.

Mazda MX-5 azoknak, akik nem szeretik az MX-5-öt

Biztonságérzetet adó fix C-oszloppal, a bezártság érzetét adó kemény targatetővel, komfortot adó automata váltóval is vehetnek mostantól kis Mazda roadstert azok, akik alapvetően nem is szeretik a roadstereket.

F1: Hondára vált a Sauber?

Német sajtóértesülés szerint a Sauber-csapat 2018-ra a Honda erőforrásaira válthat.

Mobillal szoktatnak le a vezetés közbeni mobilozásról

A kezdő vezetők virtuális szemüveg segítségével tanulhatják meg, hogyan reagáljanak a balesetveszélyre, és egyúttal megtapasztalhatják a helytelen viselkedés drasztikus következményeit.

Csökkent a győri Audi teljesítménye

Csökkent az Audi Hungaria Motor Kft. teljesítménye 2016-ban, 2015-höz képest 95 882 motorral és 37 231 járművel kevesebbet gyártott a cég.

F1: Alonso nem fél a szuperújonctól

A McLarennél idén bemutatkozik a GP2-t 2015-ben sosem látott fölénnyel megnyerő Stoffel Vandoorne. Fernando Alonso elismeri a képességeit, de nem tart az ifjonctól.

Csirkebuszként élednek újjá az amerikai iskolabuszok

Guatemalában számos amerikai iskolai busz kezd új életet. Az úgynevezett csirkebuszokon azonban résen kell lenniük a turistáknak.

Rábólintottak a Forma-1 megvételére

A Forma-1 kereskedelmi jogainak felvásárlására készülő amerikai Liberty Media részvényesei kedden jóváhagyták az üzletet.

F1: Na ki jelentkezett be Bottas üléséért?

A Mercedeshez igazolt Valtteri Bottas felszabadult williamses helye is vonzó volt: a pilóta honfitársa, Heikki Kovalainen négy év távollét után is szívesen visszatért volna az F1-be a kedvéért.

Meglepő autót fotóztak az M5-ösön

Vajon ki vesz amerikai piacra gyártott Passatot itthon, mikor állítólag futóműve rosszabb konstrukció, mint az európaié? Ennyivel olcsóbb lenne?

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.