Veszélyesek az idősebb autók?

Szerző: Vezess levél küldés 
Dátum: 2015.10.31. 07.10

Nagyjából havi tízezer használt autó érkezik Magyarországra. A legtöbbjük 10 évnél idősebb ezért az egyik kereskedő szerint veszélyesek lehetnek.

90 391 használt gépkocsi érkezett külföldről  2015 januártól szeptember végéig tartó időszakában, ami 28,4 százalékkal több a tavalyi év hasonló időszakához képest – írja közleményében a DasWeltauto.  

A Volkswagen csoporthoz tartozó cég szerint az esetek hatvan százalékában (53765 autó) tíz évnél idősebb gépkocsit hoznak határon túlról, és az idős autók beáramlása biztonságtechnikai és környezetvédelmi szempontból is komoly aggályokat vet fel, ugyanis e tekintetben messze elmaradnak a fiatal autóktól, még a botrányba keveredett Euro5-ös dízeltől is.

Az import autók esetében a felső-középkategóriában 21 913, míg az alsó-középkategóriában 20 894 autót helyeztek forgalomba, ami 36 százalékos növekedést jelent. Az egyterű (16 149 autó) gépkocsik még mindig a népszerűbbek, de több négykerekű érkezett a korábbiakhoz képest a kisautó- és a városi terepjáró kategóriából.

A legtöbben Volkswagent (11 625 db), Fordot (9339 db), Opelt (9021 db), BMW-t (8022 db) és Audit (6486 db) importáltak, Mazdából pedig közel a kétszeresét regisztrálták itthon a tavalyi mennyiségnek. A típusok rangsorát az első három negyedév után is a 3-as BMW vezeti (4416 darab) a Volkswagen Passat (3818 darab), a Volkswagen Golf (3186 darab), a Ford Focus (3159 darab) és az Opel Astra (2975 darab) előtt.

A luxuskategóriás autók között is enyhe növekedés volt tapasztalható, hiszen 10 darab Ferrari, 7 Bentley, 7 Aston Martin, valamint 4 darab Tesla, 2 Lamborghini, 2 Rolls-Royce és egy Fisker Karma is új gazdára talált.

Kommentek

  • subtotal

    LOL
    Biztonságtechnikai kockázat? Mit szívnak a sajtósok a Weltautonál? A magyar járműparkra kockázatosak a külföldről bejövő autók? Jóvicc…inkább arra kellene gondolni, milyen fospisztolyok kerülnek végre a roncstelepekre.
    Szóval hozza a Weltauto a szokásos formáját, ahelyett, hogy örülnének, hogy a márkáik ilyen arányban vannak a bejövő használt kocsik között, mert ez komoly üzlet gyári alkatrész fronton a PoHu-nak.

  • Kanyaró Malvin

    Nem látom magam előtt azt a helyzetet, ahogy az 1998-as, Euro III-as A6 Allroad 2,5 tádéi tulaja légrugóért áll sorba az Óbudai Autójavítónál vagy a rákot szóró 1997-es Passat TDI-hez gyári lengőkarszettet venne valaki a Porsche Pestnél. Ezek a tulajok szerintem alkatrészért sem a márkaszervizekbe mennek

    A Weltautónak ez az érdeke, ez is egy szempont ami megjelent a Vezessen. De aki autót hozna magának, innen az is megtud sok mindent a témában. Ahogy látom, a szerzők sem egy autót hoztak haza (Prius, Focus, MR2).

  • subtotal

    Malvin: IV-es Golf platform és Passathoz is sok minden csak gyáriban van és fog ezekhez kelleni. Csak egy példa: központi zár egységei az ajtókban, de említhetném az ablakemelő széthulló mechanikáját is.
    A lényegesebb viszont az, hogy a PoHu ne bújjon ilyen bullshit mögé, hanem mondja ki: neki az az érdeke, hogy minél kevesebb használt autó jöjjön be, mert rontja a bizniszét. Csakhát ugye ez a kitérdekel kategória.

  • Tatooine

    Persze,hogy veszélyesek.Hiszen kint azokon a pocsék utakon csupa lestrapált autó gurul nem úgy mint hibátlan hazai útjainkon a megkimélt,rendszeresen szervizelt darabok! Nahát..!?

Több millió veszélyes autót hív vissza a Toyota

Közel hárommillió autót hív vissza a Toyota a Takata légzsákok meghibásodásának kockázata miatt.

Tarlós tovább üti a köztereseket, újabb fejlemény

Tarlós István szerint az autósok bírságolását érintően nem működhetnek úgy a kerületi közterület-felügyelők, mint “a legrosszabb időkre emlékeztető önkéntes rendőrök”.

A legkomolyabb játék, amit idén látsz

A Toyota Hilux tavaly történelmi eredményt ért el: Ausztrália legnagyobb számban eladott gépkocsijaként zárta az évet.  Ennek örömére készült el az életnagyságú gyerekjáték.

Ha nincs meg a sofőr, nincs büntetés – Nyilatkozott a rendőrség

Az ORFK közlése szerint a közterület-felügyelet kameráival nem lehet az objektív felelősség alapján bírságolni.

F1: Ecclestone-t meghívták a Bahreini Nagydíjra

Az F1 januárban letett urát, Bernie Ecclestone-t az arab királyság koronahercege hívta meg a két hét múlva következő futamra.

A Wankel motorral röfögő Ladáknál nincs érdekesebb orosz vas

Különc gépek életben tartói, áldás rátok. Nélkületek, elkötelezett őrültek nélkül, mi sem csodálhatnánk ezeket a gazdasági zsákutcának bizonyuló, korántsem hibátlan, de annál különlegesebb szerkezeteket.

F1: Nem tudni, mikor lesz versenyképes Honda-motor

A szezonnyitó Ausztrál Nagydíj megerősítette a téli tesztek tapasztalatait, miszerint továbbra is a Hondái a legrosszabb F1-es motor, de egyelőre nem tudni, mikor kaphat jobban a McLaren a japánoktól.

Szomorú látvány: itt tárolja a VW a dízelbotrány miatt visszavett autókat

A 2015-ben kirobbant VW-dízelbotrány szinte az egész világot érintette, a német gyártó pedig kénytelen volt néhány helyen visszavásárolni a “csaló” autókat.

Félelmetes hajsza az autópályán

Ez a videó olyan, mintha a Need for Speedet néznénk, abban vannak hasonló csapatos száguldások.

Jól rejti árát az óriás-Toyota

Rangrejtve járni nincs jobb egy valójában sokba kerülő, de árát ügyesen palástoló kisbusznál. A Toyota Proace az igényes Verso-kivitelben járt nálunk, tesztünkön hibái is kiderültek.

Targoncás oktatófilm, csak erős idegzetűeknek

Nagyon kel vigyázni, nehogy egy lehulló tapétavágó beleálljon a fejedbe, mikor épp leveszed a kobakot.

F1: Rajzfilm készült Vettel futamgyőzelméről

Elindult az új szezon, megérkezett a MiniDrivers első rajzfilmes összefoglalója is.

Különös autót fotóztak a Ferihegyi reptérnél

Olvasók küldte a fotókat, ilyet nem látni túl sűrűn itthon. Persze előfordul.

Nézd meg, hogy kell helyesen használni a körforgalmat

Remek kis animáció demonstrálja, hogyan is kell használni a többsávos körforgalmat.

F1: Dokumentumfilm-sorozatban égeti magát a McLaren

Rosszabbkor nem is készülhetne film a csapat és a versenyzők színfalak mögötti munkájáról, de a McLaren és az Amazon idén mégis erre készül.

Titkok az új Suzukiról

Stratégiát váltott a Suzuki: míg a kifutó Swift formaterve alig tér el elődjétől, az új jóval kevésbé hasonlít rájuk. A design részleteiről a főtervezőt kérdeztük.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.