Veszélyesek az idősebb autók?

Szerző: Vezess levél küldés 
Dátum: 2015.10.31. 07.10

Nagyjából havi tízezer használt autó érkezik Magyarországra. A legtöbbjük 10 évnél idősebb ezért az egyik kereskedő szerint veszélyesek lehetnek.

90 391 használt gépkocsi érkezett külföldről  2015 januártól szeptember végéig tartó időszakában, ami 28,4 százalékkal több a tavalyi év hasonló időszakához képest – írja közleményében a DasWeltauto.  

A Volkswagen csoporthoz tartozó cég szerint az esetek hatvan százalékában (53765 autó) tíz évnél idősebb gépkocsit hoznak határon túlról, és az idős autók beáramlása biztonságtechnikai és környezetvédelmi szempontból is komoly aggályokat vet fel, ugyanis e tekintetben messze elmaradnak a fiatal autóktól, még a botrányba keveredett Euro5-ös dízeltől is.

Az import autók esetében a felső-középkategóriában 21 913, míg az alsó-középkategóriában 20 894 autót helyeztek forgalomba, ami 36 százalékos növekedést jelent. Az egyterű (16 149 autó) gépkocsik még mindig a népszerűbbek, de több négykerekű érkezett a korábbiakhoz képest a kisautó- és a városi terepjáró kategóriából.

A legtöbben Volkswagent (11 625 db), Fordot (9339 db), Opelt (9021 db), BMW-t (8022 db) és Audit (6486 db) importáltak, Mazdából pedig közel a kétszeresét regisztrálták itthon a tavalyi mennyiségnek. A típusok rangsorát az első három negyedév után is a 3-as BMW vezeti (4416 darab) a Volkswagen Passat (3818 darab), a Volkswagen Golf (3186 darab), a Ford Focus (3159 darab) és az Opel Astra (2975 darab) előtt.

A luxuskategóriás autók között is enyhe növekedés volt tapasztalható, hiszen 10 darab Ferrari, 7 Bentley, 7 Aston Martin, valamint 4 darab Tesla, 2 Lamborghini, 2 Rolls-Royce és egy Fisker Karma is új gazdára talált.

Kommentek

  • subtotal

    LOL
    Biztonságtechnikai kockázat? Mit szívnak a sajtósok a Weltautonál? A magyar járműparkra kockázatosak a külföldről bejövő autók? Jóvicc…inkább arra kellene gondolni, milyen fospisztolyok kerülnek végre a roncstelepekre.
    Szóval hozza a Weltauto a szokásos formáját, ahelyett, hogy örülnének, hogy a márkáik ilyen arányban vannak a bejövő használt kocsik között, mert ez komoly üzlet gyári alkatrész fronton a PoHu-nak.

  • Kanyaró Malvin

    Nem látom magam előtt azt a helyzetet, ahogy az 1998-as, Euro III-as A6 Allroad 2,5 tádéi tulaja légrugóért áll sorba az Óbudai Autójavítónál vagy a rákot szóró 1997-es Passat TDI-hez gyári lengőkarszettet venne valaki a Porsche Pestnél. Ezek a tulajok szerintem alkatrészért sem a márkaszervizekbe mennek

    A Weltautónak ez az érdeke, ez is egy szempont ami megjelent a Vezessen. De aki autót hozna magának, innen az is megtud sok mindent a témában. Ahogy látom, a szerzők sem egy autót hoztak haza (Prius, Focus, MR2).

  • subtotal

    Malvin: IV-es Golf platform és Passathoz is sok minden csak gyáriban van és fog ezekhez kelleni. Csak egy példa: központi zár egységei az ajtókban, de említhetném az ablakemelő széthulló mechanikáját is.
    A lényegesebb viszont az, hogy a PoHu ne bújjon ilyen bullshit mögé, hanem mondja ki: neki az az érdeke, hogy minél kevesebb használt autó jöjjön be, mert rontja a bizniszét. Csakhát ugye ez a kitérdekel kategória.

  • Tatooine

    Persze,hogy veszélyesek.Hiszen kint azokon a pocsék utakon csupa lestrapált autó gurul nem úgy mint hibátlan hazai útjainkon a megkimélt,rendszeresen szervizelt darabok! Nahát..!?

Így indul egy Ikarus kemény 20 év állás után

Egy villanásnyi jelenet a polgári csirketelep életéből, ahol régi magyar csodák születnek újjá.

F1: Rosberg elmondta a véleményét Ecclestone-ról

Hosszú évtizedek után Bernie Ecclestone-t eltávolították az F1 éléről, Nico Rosberg így reagált rá.

F1: Pokolian nehéz lesz előzni az új autókkal

A Force India pilótája, Esteban Ocon is azt mondja, hogy a 2017-es autók nagyon jól fognak kinézni, de az előzésekkel gond lehet.

F1: Valentino Rossi nem bánja, hogy nem váltott

A MotoGP-legenda Valentino Rossi nem bánkódik amiatt, hogy egy évtizeddel ezelőtt nemet mondott a Forma-1-re.

Ezért jobb a busz, mint az autó

Hétfő óta több nagyvárosban, köztük Budapesten is szmogriadó van érvényben. Ezzel kapcsolatban megint felerősödtek a busz kontra autó viták.

Azért ezen a szmogriadón még volna mit finomítani

Eltelt az első idei szmogriadós nap. Nem csalódtunk benne, ugyanolyan átgondolatlan, zűrzavaros és a legkevésbé sem felhasználóbarát, mint úgy általában a teljes hazai közlekedésszabályozás.

Brawn: Egyszerűsíteni fogjuk a Forma-1-et

A Forma-1 sportügyeinek irányítójává frissen kinevezett Ross Brawn szerint a megújulás kulcsa az egyszerűség lesz.

F1: 1000 lóerőig jut a Honda?

A Honda 2017-re teljesen újratervezte Forma-1-es erőforrását, de az idei elvárások tekintetében nagyon óvatosak.

Tavaly megállt a Forma-1 hanyatlása

2016-ban hétéves trend szakadt meg, a Forma-1 televíziós nézettsége a tavalyi évben nem csökkent tovább.

Crossoverként tér vissza a Mitsubishi sportkupéja

Állítólag Mitsubishi Eclipse néven kerül piacra a japán márka új városi crossovere. Merész lesz, és talán hibrid is.

Forma-1-es fejes lett Ross Brawn

A Forma-1 új tulajdonosa, a Liberty Media Ross Brawnt tette meg az F1 sportért felelős ügyvezető igazgatójának.

Félretájékoztatták az autósokat, nincs 150 ezres bírság

Hétfő reggel óta él Budapesten a szmogriadó riasztási fokozata, ami rengeteg autóst érint. A hivatalos híradásokban megjelent 150 000 forintos maximális bírság elrettentő, ezért utánajártunk a büntetési tételeknek.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.