Rolls-Royce-ról még borzasztó hamburgert enni is finom

Rolls-túra 6: gasztronómiai kalandozások

Szerző: Rácz Tamás levél küldés
Dátum: 2015.10.31. 10.30

Ha Rolls-Royce-szal túrázik az ember, nyilván egészen különleges gasztronómiai élményekkel teszi teljessé az élményt. Hát, végül is, élményeink, azok voltak.

Előre elterveztük, milyen kajálós kalandokat szervezünk rá a Rollsra. Természetesen ezek a tervek is kártyavárként dőltek össze, miután rögtön az első határátkelőn nem sikerült átjutnunk a kocsikkal, de a kezdet, hazai földön még ígéretes volt. Aztán gasztro-álomból egy kicsit gasztro-rémálomba fordult minden, de sebaj: így is minden falatját élveztük a kirándulásnak. Végülis a Rollsokért cserébe három napig a legelést is bevállaltuk volna.

Mi ez a Rolls-izé?

Az úgy van, hogy kaptunk két Rolls-Royce-ot Budapesten: nesztek, itt a kulcs, lécci vigyétek el őket Szófiába, köszi! És mi mentünk.

Röviden ennyi, a részletek ebben a cikkben olvashatók. A cikkeket az útról ebbe a rovatba gyűjtjük. Jó szórakozást!

Lángos a Bosnyákon

Hogy induljon egy fáradságosnak ígérkező munkanap, ha nem egy jó zsíros, sajtos-tejfölös és persze fokhagymás lángossal! A Bosnyák téri piacot választottuk a munkareggelire – és nem is csalódtunk. Az aranybarna, puha, forró tészta a hűvös tehéngyümölcseivel (ezt Kőhalmi Zoltántól tanultam) csodás volt, megérte érte kiugrani Zuglóba.

Messziről a két Rolls-Royce is egyforma, akár két lángos, de közel hajolva feltűnik a sok egyedi részlet.

Halászlé Akasztón

Gyufatésztás harcsahalászlé volt a következő, délben, Akasztón. Ide direkt azért mentünk el, mert Szörényi Andris kolléga tanácsára meg akartuk kóstolni, mit tud a híres helyi halászcsárda – meg azért is, hogy a szomorú sorsú stadion mellett elmélkedhessünk azon, milyen forgandó is a szerencse. Ma Rolls-Royce, holnap ki tudja, mi, ugye.

Csoportkép az Akasztói Halászcsárdában - két angol vendégünk épp ízelítőt kap a hagyományos, magyar gasztronómiából.

A halászlé valóban finom volt, selymes, nem túlfűszerezett, majdnem olyan szép mélybordó színnel, mint a Wraith. Megittunk egy szódát is előtte, és a nádfedeles csárdaépület alatt közös képekre hoztuk össze a német-brit ipar és a magyar vendéglátás példaértékű alkotásait.

Hambi Szegeden

Sok egykori és mai szegedi diáknak van kellemes emléke a Mars téri bódéról és a benne épp szolgálatot teljesítő büfésről, akinek áldott keze alól a hosszúra nyúlt bulik utáni életmentő nagybucis, finom húspogácsás, igazi szegedi specialitásként akár Pick szalámis hamburgerek kikerülnek. Sajnos azonban nemrég nagy változás történt itt: a húspogácsa receptjét meg kellett változtatni, mint erről szolgálati közlemény is tájékoztatott minket, amikor ideértünk. De mi azért kikértük a hamburgert.

Kár volt.

A kemény, száraz fasírt agyonvágta az amúgy klasszikus hazai burgert. Rosszkedvűen toltuk be a sajtos változatot a Rollsok orránál: semmi sem marad ugyanaz, minden elmúlik, véget ér, odalesz – talán csak a Spirit of Ecstasy marad meg annak, ami volt, mindörökre.

Hamburger szegeden a Mars téren - A motorháztetőre pakolt kajáért kaptunk már hideget-meleget. Szerintünk korántsem szentségtörés, ha egy autó motorházteteje akkora, mint egy családi asztal, miért ne használnánk ki ezt a tulajdonságát is?

Négycsillagos reggeli

Temesváron már enyhe pánik kerülgetett minket, mert a legtrébb kamionosmotelektől a valószerűtlen új építésű kastélyhotelig minden tele volt. Éjfél körül végre-valahára találtunk egy hotelt, amiben már bezárt a konyha, de még voltak szabad szobák. Négy csillag ékeskedett a Hotel Tresor homlokzatán, ami valójában egy elég drága, de átlagos szállodának bizonyult, tiszta ágyneművel.

Reggeli a spontán választott szállásunkon Temesváron.

Reggel átlagos kontinentális reggelit kaptunk, csak a finom cappuccinót tudom kiemelni az egyen-menüből. Ennyi, ugorgyunk.

Piknik a gépháztetőn

A Mini Aldi feliratra tapostunk a fékbe és fordultunk vissza a nagy román vidékben, a Duna partvidékén, hogy vegyünk valamit a rég tervezett útmenti kajáláshoz, ami minden igazi magyar autós kirándulás hagyományos eleme a KGST-korszak óta. Kiderült, hogy a felirat zseniális marketingtrükk csupán: a boltnak semmi köze a német lánchoz. Az árukínálat bőségében és minőségében egyaránt a szoci időket idézte, de már nem volt idő más boltot keresni, mert ment le a nap és le szerettük volna fotózni a lakomát.

Románia, valahol a bolgár határ irányában - A V12-es blokk a körülményektől függetlenül okádja magából a hőt. Ha ezt észben tartva készülünk az útszéli piknikhez, akkor akár egy könnyed menü is elkészíthető lett volna a motortér szűk, forró réseit kihasználva.

Így a gyönyörűen feltekert szénaboglya alatt a Wraith orrára borított kockás abroszon csak jelképes lakomát tudtunk rendezni. Az obligát májkrémkonzerv és turistaszalámi kimaradt a menüből, de ekkor már annyira éhesek voltunk, hogy a vajkrém helyett véletlenül vett tejföllel megkent száraz szeletelt kenyér is jólesett a műanyagnak tűnő lapkasajttal. Viszont a paprika-paradicsom, az nagyon finom volt, nem a lombtrágyás, hidroponikus vacak, hanem igazi földben nőtt valódi bogyónak bizonyult mindkettő.

Jól se laktunk, vacak is volt, amit ettünk, de vigasztalt a tudat, hogy este már a brit luxusmárka vendégei leszünk egy igazi high life-os helyen. Legalábbis ekkor még így tudtuk.

Vacsora szatyorból

Hogy emberi időben elérjük a Rolls által foglalt ötcsillagos szállodát (erről pár bekezdéssel később még lesz szó) és egy beígért vacsorát a James Cook halétteremben, Szófiában, sötétedés után megállás nélkül toltuk tökön-babon át. A román-bolgár határt simán átléptük, semmit sem láttunk, de bőszen vágtattunk a rettenetesen szar bolgár utakon. Aztán jött egy telefon: a szálloda visszamondta a vacsorafoglalásunkat, elnézést. Sebaj, Ines, mondtam rollsos kapcsolattartónk, Frank asszisztensének, igazán nem hibáztatunk benneteket, mi már érezzük, hogy errefelé semmi sem úgy alakul, ahogy az ember eltervezi.

Mivel tényleg borzasztóak a bolgár utak, plusz a kamionforgalom is erős volt a Vidin város melletti határátkelőig, amúgy is lekéstük volna a nyitvatartást. Éjfél elmúlt, amikor becsekkoltunk a szállodába, és beleharaptunk a benzinkútnál vásárolt, szatyorban a pihepuha Ghost-szőnyegre dobott benzinkúti szendvicsnek és bolgár sörnek.

Bulgáriát Románia felől elérve a kamionosok által kitaposott aszfaltösvényen törtünk előre. A felfestést nélkülöző, kátyúkkal alaposan megszórt utak mentén kevés hívogató étkezde akadt, ezért maradtunk a benzinkutas szendvicsnél.

A szalámis-sajtos szendvics – Norti kolléga kifejezésével élve – hónaljszagú volt, a sör viszont híg és jellegtelen. Sebaj, gondoltuk: majd holnap, a reggeli, az biztos olyan lesz, amilyet elvárhat, aki egy európai főváros menő hoteljébe Rolls-Royce-szal érkezik.

Ötcsillagos reggeli

A rántotta zöld volt. A hámozott-szeletelt gyümölcsökből már lehetett volna főzni a pálinkát. A péksütemények szárazak voltak. A gofriban ropogott a kristálycukor. Az aszalt paradicsom savanyú volt, az ananászlé olyan híg, mintha egyszer már megitták volna előttünk. A paradicsomos bab jó volt, de persze az nem kunszt, egy konzervet nem nehéz kibontani és beleborítani a rozsdamentes melegentartó tálba. Az enyhén kiszáradt sajtok felszeletelt bolti cuccoknak tűntek, nem a helyi kisipar büszkeségeinek.

Hát ezt tudja most az ötcsillagos Hotel Marinela büféje. Az egykor a Hilton-csoport által működtetett, de csődbe ment és most ki tudja, miből feltámasztott ronda betonmonstrum szomorú jelképe annak, ahogy a Kelet próbálja majmolni a Nyugatot, ahelyett hogy saját gyökereire támaszkodva próbálna valami sajátot létrehozni.

De különben vicces.

A szem beletörik a csícsatengerbe az aulában, a háttérzene szolid lounge helyett balkáni technó. Ami keveredik az éppen zajló rekonstrukció munkazajaival (például e sorok írása közben az álmennyezetet fűrészeli a fejem felett egy melós). Az előbb angol nyelvű társalgás közben tőlünk másfél méterre ajándékozta meg egy Duty Free-s szatyorral és egy szép kék inggel (!) öltönyös, állami kitűzős politikus-szerű barátját két “üzletember”. Az ősz politikus közben lelkesen ölelgette huszonéves kedvesét. Az előcsarnok dekorációja egy custom chopper motorkerékpár és egy kifogástalanul restaurált 190SL veterán Merci. Az udvaron a parkban hattyúk és hápogó vadkacsák mászkálnak, itt, Szófia betondzsungelének közepén.

Rolls-Royce-ról még borzasztó hamburgert enni is finom 1

Fantasztikus, na: ahogy a szerb határon átélt kaland óta végig ezen a túrán, most is újra és újra a Macskajaj ugrik be, akármerre is tekintünk ezen a román-bolgár kiránduláson.

Varsói reptér: Chaicola

Lehet, hogy csak nekünk új, de a magyar határ átlépése óta az első igazi étkezésünk, a pizza, olasz pasta, saláta, túrós lepény mellé Varsóban a budapesti gépre várva sikerült venni egy Chaicola nevű hogyishíjákot is. Ez amolyan öko-bio cuccnak beállított kólapótlék, van benne maté- és fekete tea-kivonat, színezék, ízesítők, és persze ugyanúgy a cukor a fő alapanyaga (a víz mellett, persze), mint a klasszikus szénsavas lónyálaknak.

A végső akkord, már Varsóban, átszállásra várva. Egzotikus kólapótlék, és egy morzsolhatóan száraz szelet sajttorta.

Hát ennyit a Rolls-túra gasztro-oldaláról. Hamarosan jön még egypár érdekes élmény – akad még bőven anyag a tarsolyunkban.

A többi Rolls-túrás anyagunkat itt találod!

Kommentek

• hova

Ha van autó, ami igazán tiszteletet érdemel, akkor az egyik a Rolls. Amit ti csináltok, a vagány-dőzsölés legalacsonyabbik foka.

• Krisszi07

“dőzsölés” – ez minden csak nem az. Elolvastad te rendesen a cikket? :)

A hétköznapi, dolgos emberek közzé viszik ezt a két autót, ami nettó jófejség tőlük. Sajnálom, hogy én nem találkoztam velük.

Mi lett volna abban az érdekes, ha menő étterem előtt parkolnak és benyomnak egy kis lazacot az arcukba? Ilyet már láttunk sokszor, hiszen ez az autók természetes közege. Ők kibillentették kicsit az egyensúlyt, nekünk annyi a dolgunk, hogy élvezzük. Ha Te kapnál egy ilyen autó pár napra, mit csinálnál vele? Megszállnál egy Hiltonban és öltönyt húznál? A fenét, vinnéd megmutatni a haveroknak és ott közlekednél vele ahol ismernek, hogy lássák mekkora király vagy. És ez így van jól!

• BenSopra

Hovával értek egyet, valószínűleg nem erre gondoltak a Rolls-Royce-nál, mikor odaadták az autókat. Gumit égetni, enni a motorháztetőről.. Hot-dog még nem volt az autón, tegyetek rá azt is!

• zoldfulu2000

Nekünk visszatérő kedvenc a Nagyváradi Hilton. Magyar szemmel nevetségesen olcsó (pl a kelet-magyarországi fürdőhelyek szállodáihoz képest), és valóban ötcsillagos, a reggeli minőségi kontinentális, de van némi erdélyi hagyomány, pl a a padlizsánkrémük ötcsillagosan remek…

• hova

Krisszi07!
    Kimondottan a gumiégetés,kajálni a motorháztetőről, hot-dogot csepegtetni…..csupán erre gondoltam. Mással nincs gondom, csak a pilóták “étkezési szokásaival és stb.stb” de majd megnőnek.

Végre retteghetnek a magyar kilométeróra-csalók

Kétfordulós tárgyalásos eljárásban keres vállalkozót a Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt. egy olyan platform létrehozására, amely végigkíséri az autókat az újként történt eladástól a bontásig. Az adatokat bárki lekérdezheti majd.

Több millió veszélyes autót hív vissza a Toyota

Közel hárommillió autót hív vissza a Toyota a Takata légzsákok meghibásodásának kockázata miatt.

Tarlós tovább üti a köztereseket, újabb fejlemény

Tarlós István szerint az autósok bírságolását érintően nem működhetnek úgy a kerületi közterület-felügyelők, mint “a legrosszabb időkre emlékeztető önkéntes rendőrök”.

A legkomolyabb játék, amit idén látsz

A Toyota Hilux tavaly történelmi eredményt ért el: Ausztrália legnagyobb számban eladott gépkocsijaként zárta az évet.  Ennek örömére készült el az életnagyságú gyerekjáték.

F1: Minden expilóta paddockbelépőt kaphat

A Forma-1 új tulajdonosa minden korábbi F1-pilótát szívesen lát a paddockban, egyetlen feltétele lesz csap a belépő igénylésének.

Zöld energiára váltanak Európa több országában

A svéd Scania több európai országban teljesen megújuló energiára tér át a gyártás- és a szervizelés terén.

Top 10: Lakókocsik – fillérestől a 40 milliósig

A lakókocsik lehetnek ezerfélék. Kicsik, praktikusak, vagy éppen könnyűek, esetleg zsúfolva vannak extrákkal. Mutatunk pár különleges darabot.

F1: A Ferrari újra kölcsönadná a tartalékost

Olasz sajtóértesülés szerint a Ferrari a következő, kínai-bahreini dupla versenyhétvégére is a Sauber rendelkezésére bocsátotta a tartalékosát, Antonio Giovinazzit. Nem volt könnyű döntés.

F1: Ecclestone-t meghívták a Bahreini Nagydíjra

Az F1 januárban letett urát, Bernie Ecclestone-t az arab királyság koronahercege hívta meg a két hét múlva következő futamra.

A Wankel-motorral röfögő Ladáknál nincs érdekesebb orosz vas

Különc gépek életben tartói, áldás rátok! Nélkületek, elkötelezett őrültek nélkül, mi sem csodálhatnánk ezeket a gazdasági zsákutcának bizonyuló, korántsem hibátlan, de annál különlegesebb szerkezeteket.

F1: Nem tudni, mikor lesz versenyképes Honda-motor

A szezonnyitó Ausztrál Nagydíj megerősítette a téli tesztek tapasztalatait, miszerint továbbra is a Hondái a legrosszabb F1-es motor, de egyelőre nem tudni, mikor kaphat jobban a McLaren a japánoktól.

Szomorú látvány: itt tárolja a VW a dízelbotrány miatt visszavett autókat

A 2015-ben kirobbant VW-dízelbotrány szinte az egész világot érintette, a német gyártó pedig kénytelen volt néhány helyen visszavásárolni a “csaló” autókat.

Félelmetes hajsza az autópályán

Ez a videó olyan, mintha a Need for Speedet néznénk, abban vannak hasonló csapatos száguldások.

Jól rejti árát az óriás-Toyota

Rangrejtve járni nincs jobb egy valójában sokba kerülő, de árát ügyesen palástoló kisbusznál. A Toyota Proace az igényes Verso-kivitelben járt nálunk, tesztünkön hibái is kiderültek.

Ha nincs meg a sofőr, nincs büntetés – Nyilatkozott a rendőrség

Az ORFK közlése szerint a közterület-felügyelet kameráival nem lehet az objektív felelősség alapján bírságolni.

Targoncás oktatófilm, csak erős idegzetűeknek

Nagyon kel vigyázni, nehogy egy lehulló tapétavágó beleálljon a fejedbe, mikor épp leveszed a kobakot.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?