Így nem jutottunk át Szerbiába a Rollsokkal

Rolls-túra 5: No pecsét, no Szerbia!

Szerző: Rácz Tamás levél küldés 
Dátum: 2015.10.30. 12.00

Elnézést, hogy sokáig nem jelentkeztünk, de meg kellett küzdenünk a tüzet okádó szerb határőrökkel és a hétfejű portással. Most Romániában vagyunk, ahol nem kéne lennünk.

Szóval az úgy volt, hogy elvisszük ezt a két csodálatos Rollsot, a bordó Wraith-t és a lila-szürke Ghostot Szerbián keresztül Szófiába. Szerbiában számos érdekes helyszínen terveztünk fotózkodni, és persze illő módon megemlékeztünk volna Pavle Trpinacról, aki a Wraith klasszikusan gyönyörű fastback-karosszériájának formáját megálmodta.

Hát ebből nem lett semmi.

A Wraith-szel még csak-csak átjutottunk volna a határon, bár a tiritarka brit forgalmi cseppet sem néz ki valódi okmánynak. De hát ezek a hülye angolok, angol hülyék már csak ilyenek: a szigetországban, amely néha nagyon nem Európa, nem a dokument megléte a fontosabb, hanem a valóság. No mindegy, a színes A4-es lappal a kétajtós Rollsot átengedték. De a Ghostot nem.

A Ghostnak volt szép eredeti forgalmija, a Wraith-hez csak másolat járt.


Na az A4-es papíron lévő nagy üres helyről hiányzik a hitelesítő-pecsét.

A (különben nagyon kedves, fiatal, pufók) magyarul kicsit gagyogó, más nyelvet nem bíró szerb határőr tanácstalanul forgatta kezében a fénymásolatot. Nemjo, nemjo, mondogatta. Nem original, csak fotokopi, nincs pecset, nincs pecset.

De, mondtam neki, ez az autó így jött el Angliából Budapestre számtalan országon át. A zöldkártya eredeti, minden adat ott van a fénymásolaton, a briteknek ez megfelel, a szerb hatóságoknak nem? Nem, Szerbia nem EU. Nincs pecset, nincs semmi. Nemjo.

Ófaszom, gondoltuk egyetlen, telepatikusan megosztott, mindent elsodró mentáli hullámban Mikivel és Nortival egy nagyot sóhajtva. Itt a vége, mehetünk haza. Hacsak… Ich verstehe, Szerbia – no EU. But Romania – EU! Sofia via Romania oké? – kérdeztem a közeget. Da, da, Romania oké, mondta ő.

Megpróbáltuk a Rolls jóváhagyását is kikérni a menetrendváltozáshoz, elvileg egy kicsit bizonyára érdekli őket, hogy a csaknem egymillió euró (több mint 300 millió Ft) értékű áruval másfelé kalandozunk a keleti blokkban, mint ahogy az a tervekben szerepelt. De mint később kiderült, Frank, a márka máskülönben csodálatos PR-ese már Moszkvában tárgyalt, hangpostája jelentkezett. Egy életünk, egy halálunk: hagytam egy üzenetet (Frank, nem megyünk Szerbiába, mert a méregdrága kocsitokhoz nem adtál érvényes papírt, baszki, persze mindezt civilizáltabb angolsággal megfogalmazva), és visszafordultunk, Temesvár irányába.

Visszafelé azért nagyon gondosan úgy szerveztük, hogy a Wraith menjen elöl. Isten tudja, mi történik, ha a magyar határőrök nem engedik vissza a Milka-lila Ghostot, és ott rekedünk vele a senki földjén. Elmeséltem az egyenruhásoknak, hogy újságírók vagyunk, hivatalos tesztautókat viszünk, megmutattam a csodálatos, csillagos eget imitáló tetőkárpitot:

A Wraith csillagos "égboltja" megkönnyítette a határátkelést Romániába, kár, hogy ez a szerb kollégákat nem érdekelte.

 Ez le is vette őket a lábukról, hívták a kollégákat is, hadd lássanak csodát. Még megtárgyaltuk, hogy mekkora irdatlan összegbe kerülnek ezek a kocsik, gondosan kerültem azt a témát, hogy hova is megyünk meg honnan (hiszen ez még nekünk sem volt egészen tiszta). A show után szerencsére a Ghostot az élmény hatása alatt simán átengedték a fénymásolt papírokkal is.

Így nem jutottunk át Szerbiába a Rollsokkal 1

Hála az égnek ugyanígy megúsztuk a román határt is. Itt már tudtak angolul a határőrök, belebeszéltem a lyukat a hasukba a fantasztikus autókról, a Ghost pedig úgy suhant át mögöttem Nortival a kormányánál, mint egy láthatatlan szellem.

Temesváron minden hotel foglalt volt. Egy vadiúj, de stílusos, historizáló álkastélyszállóban ugyan a szallas.hu szerint lett volna szoba, a környezet illett is volna a kocsikhoz:

Pechünkre az impozáns hotel recepciós pultjához valamiért a falu bolondját állította a menedzsment éjszakára. Az úr, aki csak románul beszélt, mutatott egy papírt, hogy melyik “reservada” a mienk. Mondtuk, hogy nincs reservada, most jöttünk, csak aludni szeretnénk. Erre felírta egy papírra, hogy 400 lej. Hogy ez mennyi euró (csak az van nálunk), és hogy egy főre vagy hármunkra vonatkozik-e, azt már nem értette. Aztán kicsit később közölte, hogy végül is mindegy is, mert no reservada-no kamera (nincs foglalás, nincs szoba). Merthogy tele vannak.

Így nem jutottunk át Szerbiába a Rollsokkal 2

Miután már lassan éjfélt ütött az óra helyi idő szerint, kezdtük úgy érezni, hogy mi leszünk az elsők, akik hárman két Rolls-Royce-ban töltenek egy éjszakát a román égbolt alatt. De végül nagy szerencsével egy négycsillagos, drága, teljesen megmagyarázhatatlan létű hotelben kaptunk szobát – kockaházas, a Rákos-patak környékét idéző környezetben, de tiszta ágyneművel és működő wifivel.

Hát így telt a tegnap este. A programváltozás miatt minden tervünk csúszik, illetve törlődik, de ahogy tudunk, jelentkezünk az új hírekkel!

Na a betervezett programot így húzta keresztül egy hiányzó pecsét.

Különben Frank később visszahívott Moszkvából. Vázoltam neki, hogy a bruttó 11 méternyi, kábé öttonnányi guruló ékszerszállítmánya már Romániában van. Esküszöm, ilyen úr nincs még egy a földön: Mr. Tiemann a következőképpen reagált:

– Nem fogadták el az okmányokat? Hm, ez érdekes. Nos, elnézést a kényelmetlenségért, Tamás. (Ő az egyetlen külföldi, aki nem Tomnak, Thomasnak, hanem Tamásnak szólít angol beszélgetésben is.) Remélem, a későbbiekben nem áll elő hasonló probléma utazásotok során. Kérlek, hívj, ha a segítségetekre lehetek bármiben – és élvezzétek a vezetést!

Enjoy the drive – és basszus, tényleg, mennyire igaza van! Akármi is történik még velünk, egy Rolls-Royce (pláne két Rolls-Royce) kormánya mögött mit is tehetnénk mást! Enjoy the drive, és irány Szófia!

Durván egy órát álltunk, mire újra beléphettünk Magyarországra, miután Szerbiából "kitoloncoltak"


Ez már Románia, az első tankolás.

A fogyasztás őszintén meglepet minket, mindkét autó 13-15 liter között hozza a százas átlagot.


A többi Rolls-túrás anyagunkat itt találod!

Kommentek

  • PAlex

    Sebaj. Kis Erdély túra belefér, az úgy is gyönyörű hely.
    Fogarasi szerpentint ki ne hagyjátok!

  • v_Tomi11

    Alex, de hát ez a két autó [i]túl nehéz[i], nem való nekik a hajtűkanyaros szerpentin… :D

Bottas: Szoros lesz Hamiltonnal!

A világbajnok Nico Rosberg helyére igazolt Valtteri Bottas úgy véli, szoros lesz a verseny közte és Lewis Hamilton között, de tudnak majd együttműködni. A finn pilóta első F1-es győzelmére hajt a Mercedesnél.

F1: Fontos vizsgán felelt meg a fejvédő

Az FIA a bevezetés előtt álló fejvédő rendszerrel is szimulálta Fernando Alonso hatalmas 2016-os bukását.

Hivatalos, Massa visszatér a Forma-1-be

Dőlnek a dominók: mostantól egyértelmű, hogy Valtteri Bottas a Mercedesnél folytatja, ugyanis a Williams-csapat hivatalosan is bejelentette, hogy szerződést kötöttek Felipe Massával 2017-re.

F1: Hivatalosan is megvan Rosberg utódja

A Williams hétfőn hivatalosan is bejelentette Felipe Massa visszatérését, ezzel az is végérvényesen eldőlt, hogy Valtteri Bottas lesz Lewis Hamilton új csapattársa.

Ime az új Citroën C3, ami nem csak feltűnő

Az utóbbi években nem volt ennél fontosabb típus a francia márkánál, az egyedi stílussal hódító C3-nak a városi kisautók népes mezőnyében kell helytállnia.

F1: Megmenekülhet a sereghajtó?

Pár napja maradt a csődbe jutott Manor-csapatnak a túlélésre, de úgy tudni, van már érdeklődő, megmenekülhet az alakulat.

Jön az elektromos Master

Nem lesz átlagon felüli a hatótávja, de azért megpróbálkozik vele a Renault az európai piacon.

F1: Rénszarvas húzta a világbajnokot

A kétszeres F1-világbajnok Mika Häkkinen a hétvégén megházasodott, a szertartás végén igen rendhagyó, de nagyon stílusos módon távozott a pár.

F1: A Ferrarival együtt jön az új McLaren

A McLaren-Honda is bejelentette 2017-es modelljének leleplezési időpontját, a Ferrarival egy napon mutatják majd be új autójukat. Régi-új szín kerülhet a járgányra?

F1: Hivatalos, hogy Wehrlein a Saubernél folytatja

A Sauber hivatalosan is bejelentette 2017-es felállását. Ahogyan arra hetek óta számítani lehetett, Pascal Wehrlein lesz Marcus Ericsson csapattársa.

F1: A szezon közepétől nyerhet a Red Bull

A Red Bull tulajdonosa, Dietrich Mateschitz csak a 2017-es idény közepétől vár futamgyőzelmeket csapatától. A Renault-n múlik, mennyire lesz sikeres az alakulat.

F1: A McLaren idén sem célozza a bajnoki címet

Fernando Alonso ugyan már nagyon szeretne a győzelmekért, a bajnoki címért versenyezni, de a McLarennél idén az első négybe jutás a cél.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.