Intelligent Driving – így nevezi a Nissan azt az új generációs technológiai csomagot, amellyel a balesetek 90 százalékáért felelős emberi tévesztéseket szeretnék kiküszöbölni, ugyanakkor nemcsak tisztább, de élvezetesebb vezetést is kínál. A Nissan IDS Concept fedélzetén felvonultatott egyes megoldások a Nissan reményei szerint már akár 2020-ban piacra kerülhetnek – először leginkább azok, amelyek az ember irányította folyamatokat felügyelve korrigálnak, ha a sofőr elmulasztana reagálni valamire. Ha megvalósul a robotautó álma, az utasoknak nem kell szigorúan előrenézve üldögélnie, ezért a Nissan IDS utastere kétféleképpen rendezhető be. Kézi üzemmódban egészen egyszerű, bár nagy tengelytávja miatt komfortos ferdehátúban érezhetjük magunkat. Elég azonban átkapcsolni robotpilótára, és az autó behúzza kormányát, helyén pedig megjelenít egy nagyméretű monitort. Innentől a vezető csupán utasításokat ad, szóban vagy kézjelekkel, nem avatkozik be a folyamatba. Az utasteret derengő hangulatvilágítás borítja be, az ülések befelé fordulnak. Egy gombnyomás, és minden visszatér a régibe, bár a lyuggatott A oszlop miatt kevésbé lenne problémás az autó vezetése, mint manapság. Amilyen futurisztikus belül, olyan ötletes kívül az autó. A krómcsíknak tűnő övvonal valójában egy LED-csík, amely az autó mellett elhaladó kerékpárosoknak jelzi, hogy a robotpilóta észlelte őket. A szélvédőben is található egy LED-panel, ez a gyalogosoknak segít átkelni az After you (“Csak Ön után”) üzenet megjelenítésével.

A villanyautók esetében különösen fontos az aerodinamika, hiszen így maximalizálható a hatótávolság. A teljesen szénszálas szerkezetű karosszéria 138 centi magas. A keskeny, de nagy átmérőjű abroncs bevett megoldás az e-autók világában, ugyanakkor az abroncsok rétegelt szerkezete apró légterelő lapkákat eredményez, amelyek parányi légörvényeket ébresztve csökkentik a légellenállást. Ami a technológiai tartalmat illeti, a 60 kWh kapacitású akkumulátor nagy hatótávolságot ígér, töltéséhez nem kell kábelt csatlakoztatni, elég az indukciós felület fölé állni.