Ez a szépség válthatja a Nissan Leafet

Nemcsak szép, egyedül is jár

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.10.30. 08.00

A Nissan új generációs villanyautójának előfutáraként lépett színre Tokióban a Nissan IDS tanulmány. 2020-ra megvalósulhat.

Intelligent Driving – így nevezi a Nissan azt az új generációs technológiai csomagot, amellyel a balesetek 90 százalékáért felelős emberi tévesztéseket szeretnék kiküszöbölni, ugyanakkor nemcsak tisztább, de élvezetesebb vezetést is kínál. A Nissan IDS Concept fedélzetén felvonultatott egyes megoldások a Nissan reményei szerint már akár 2020-ban piacra kerülhetnek – először leginkább azok, amelyek az ember irányította folyamatokat felügyelve korrigálnak, ha a sofőr elmulasztana reagálni valamire. Ha megvalósul a robotautó álma, az utasoknak nem kell szigorúan előrenézve üldögélnie, ezért a Nissan IDS utastere kétféleképpen rendezhető be. Kézi üzemmódban egészen egyszerű, bár nagy tengelytávja miatt komfortos ferdehátúban érezhetjük magunkat. Elég azonban átkapcsolni robotpilótára, és az autó behúzza kormányát, helyén pedig megjelenít egy nagyméretű monitort. Innentől a vezető csupán utasításokat ad, szóban vagy kézjelekkel, nem avatkozik be a folyamatba. Az utasteret derengő hangulatvilágítás borítja be, az ülések befelé fordulnak. Egy gombnyomás, és minden visszatér a régibe, bár a lyuggatott A oszlop miatt kevésbé lenne problémás az autó vezetése, mint manapság. Amilyen futurisztikus belül, olyan ötletes kívül az autó. A krómcsíknak tűnő övvonal valójában egy LED-csík, amely az autó mellett elhaladó kerékpárosoknak jelzi, hogy a robotpilóta észlelte őket. A szélvédőben is található egy LED-panel, ez a gyalogosoknak segít átkelni az After you (“Csak Ön után”) üzenet megjelenítésével.

A villanyautók esetében különösen fontos az aerodinamika, hiszen így maximalizálható a hatótávolság. A teljesen szénszálas szerkezetű karosszéria 138 centi magas. A keskeny, de nagy átmérőjű abroncs bevett megoldás az e-autók világában, ugyanakkor az abroncsok rétegelt szerkezete apró légterelő lapkákat eredményez, amelyek parányi légörvényeket ébresztve csökkentik a légellenállást. Ami a technológiai tartalmat illeti, a 60 kWh kapacitású akkumulátor nagy hatótávolságot ígér, töltéséhez nem kell kábelt csatlakoztatni, elég az indukciós felület fölé állni.

Kommentek

F1: Vettel már úgy beszél, mint Räikkönen

Sebastian Vettel hamar kiesett a Bajnokok Tornája egyéni versenyében még szombaton.

Fejét vették egy Ladának a somogyi tolvajok

A Patalom külterületén lebukott fatolvajok hatósági jelzés nélküli Ladájától kicsordul a könny az ember szeméből, írja a sonline.hu, és nagyon igazuk van.

F1: Verstappen nem akar a legfiatalabb bajnok lenni

Max Verstappent nem különösebben érdekli, hogy akár ő is lehet az F1 történetének legfiatalabb bajnoka, ez a rekord nem motiválja.

Koros buszokkal szállítanák az utasokat Szeged környékén

Akár 16 éves buszokat is bérelne a DAKK alvállalkozója, mely főleg Szeged környékén tevékenykedik.

Télen igazán jó a habos kefélés

Télen is fontos az autómosás, sőt talán még fontosabb, mint a nyári hónapokban. De vajon milyen eredményt érhetünk el az egyszerű önkiszolgáló autómosóban szorgoskodva? Sima gőzborotva a habkefe ellen!

Töröljék el a kék zászlókat az F1-ben!

A felügyelőként dolgozó expilóta, Derek Warwick szerint egy az egyben el kellene törölni a kék zászlókat a Forma-1-ben.

F1: Rosberg ijesztő hobbit választott

A Forma-1-ből tavaly év végén világbajnokként visszavonult Nico Rosberg örül, hogy végre szabadon síelhet. Nem tanult Michael Schumacher esetéből?

Már szupersportkocsikat is érint a légzsákbotrány

Ferrarikat és McLareneket is találunk a hibás Takata légzsákok miatt indított visszahívás-sorozat legújabb ütemében.

F1: Körmenetekkel riogat a Pirelli

A Pirelli motorsportfőnöke nem biztos abban, hogy az új szabályok feldobják majd a Forma-1-es versenyzést.

Mindig is imádtad a 007-est? Akkor ez tetszeni fog.

Ez a patent kis infografika összeszedte James Bond kedvenc autóit, és néhány tudnivalót róluk.

Ezek a legjobb használt dízelek

A brit Diesel Car magazin kielemezte a piacot, és összeállította kedvenc használt autóinak listáját. Szerintük ma ezeket érdemes megvenni Európában másodkézből.

F1: Massa nem adja vissza az ajándékautót

Felipe Massa azt mondja, Forma-1-es visszatérése miatt nem fogja visszaadni a Williamsnek a visszavonulása alkalmából kapott Forma-1-es autót.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.