Elhagyja tetejét a Mazda MX-5

Mazda MX5 Speedster/Spyder

Szerző: Vezess levél küldés 
Dátum: 2015.10.30. 12.30

Két izgalmas koncepciót mutat be hamarosan a Mazda. Az MX-5-ből készülnek vadabb változatok.

Két különféle MX-5-koncepcióval készül a Mazda a 2015-ös SEMA Show-ra. Bár a Las Vegas-i tuningkiállításra épült modellekről csak egy képet kaptunk, az sokat elárul.

A fotón lévő kocsi egyik felét az MX-5 Speedster, a másikat az MX-5 Spyder adja. Egyik kialakítása sem újdonság a Mazdánál, hiszen hasonló kocsikat az előző generációból is készítettek, így született meg 2009-ben az MX-5 Superlight, illetve 2011-ben a Spyder Concept.

Spyder Concept 2011-ből:

Mazda MX-5 Superlight 2009-ből:
Várhatóan a Speedster ezúttal is a minimalizmusról szól majd, azaz az elérhető legkisebb tömeg a tervezők célja. Ennek érdekében nemcsak a vászontetőről mondanak le, de szélvédő helyett is csak egy kis szélterelő védi az utasokat.  

Ha úgyis tombol a szél, nincs szükség klímára, hifire és zajszigetelésre sem, így ezek mind – vélhetően – hiányoznak majd a Speedsterből. A karbonból készült merevítések viszont jót tehetnek az autó stabilitásának.

A Spyder esetében is hangsúlyos részlet a tető, amely ezen a tanulmányautón egyetlen darabból kialakított vászon, amelyet ki kell feszíteni az utasok feje fölé, búcsút mondva az egyébként lenyitható tetőnek. Ezzel a megoldással az 1950-es évek minimalista sportkocsijai előtt tiszteleg a Mazda.

Motorikusan várhatóan nem változnak az autók, hiszen már a tömegcsökkentéstől javul majd a kocsik dinamikája.

Kommentek

Óriási áresés jön a hazai benzinkutakon

Jelentősen csökken az üzemanyagok ára szombaton a jövedéki adó változása miatt.

Végre retteghetnek a magyar kilométeróra-csalók

Kétfordulós tárgyalásos eljárásban keres vállalkozót a Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt. egy olyan platform létrehozására, amely végigkíséri az autókat az újként történt eladástól a bontásig. Az adatokat bárki lekérdezheti majd.

Több millió veszélyes autót hív vissza a Toyota

Közel hárommillió autót hív vissza a Toyota a Takata légzsákok meghibásodásának kockázata miatt.

Tarlós tovább üti a köztereseket, újabb fejlemény

Tarlós István szerint az autósok bírságolását érintően nem működhetnek úgy a kerületi közterület-felügyelők, mint “a legrosszabb időkre emlékeztető önkéntes rendőrök”.

F1: Massa nem hiszi, hogy lelépne Alonso

Felipe Massa szerint igen valószínűtlen, hogy volt csapattársa annyira kiábránduljon, hogy a szezon közben elhagyja a McLaren-Hondát.

F1: Fél másodperc kéne a Red Bullnak

A Red Bull főnöke szerint nagyjából fél másodpercet kellene gyorsulniuk, hogy harcban lehessenek a Mercedesszel és a Ferrarival. A Renault Barcelonára, de főképp a Kanadai Nagydíjra készül fejlesztési lépcsővel.

Lehet, hogy eddig rosszul gyalogoltál

Simán lehet, hogy eddig rosszul használtad a zebrát.

F1: Minden expilóta paddockbelépőt kaphat

A Forma-1 új tulajdonosa minden korábbi F1-pilótát szívesen lát a paddockban, egyetlen feltétele lesz csak a belépő igénylésének.

Zöld energiára váltanak Európa több országában

A svéd Scania több európai országban teljesen megújuló energiára tér át a gyártás- és a szervizelés terén.

Top 10: Lakókocsik – fillérestől a 40 milliósig

A lakókocsik lehetnek ezerfélék. Kicsik, praktikusak, vagy éppen könnyűek, esetleg zsúfolva vannak extrákkal. Mutatunk pár különleges darabot.

F1: A Ferrari újra kölcsönadná a tartalékost

Olasz sajtóértesülés szerint a Ferrari a következő, kínai-bahreini dupla versenyhétvégére is a Sauber rendelkezésére bocsátotta a tartalékosát, Antonio Giovinazzit. Nem volt könnyű döntés.

F1: Ecclestone-t meghívták a Bahreini Nagydíjra

Az F1 januárban letett urát, Bernie Ecclestone-t az arab királyság koronahercege hívta meg a két hét múlva következő futamra.

A Wankel-motorral röfögő Ladáknál nincs érdekesebb orosz vas

Különc gépek életben tartói, áldás rátok! Nélkületek, elkötelezett őrültek nélkül, mi sem csodálhatnánk ezeket a gazdasági zsákutcának bizonyuló, korántsem hibátlan, de annál különlegesebb szerkezeteket.

F1: Nem tudni, mikor lesz versenyképes Honda-motor

A szezonnyitó Ausztrál Nagydíj megerősítette a téli tesztek tapasztalatait, miszerint továbbra is a Hondáé a legrosszabb F1-es motor, de egyelőre nem tudni, mikor kaphat jobban a McLaren a japánoktól.

Szomorú látvány: itt tárolja a VW a dízelbotrány miatt visszavett autókat

A 2015-ben kirobbant VW-dízelbotrány szinte az egész világot érintette, a német gyártó pedig kénytelen volt néhány helyen visszavásárolni a “csaló” autókat.

Félelmetes hajsza az autópályán

Ez a videó olyan, mintha a Need for Speedet néznénk, abban vannak hasonló csapatos száguldások.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.