Hamarosan értelmét veszíti a Turbo variáns neve a Porsche 911-nél, hiszen a megújult modellből eltűntek a szívómotorok, helyüket turbóval lélegeztetett motorok vették át az alapmodellekben is.
Maradt azonban még a raktárban néhány különleges szívómotor, amelyekre csodás jövő vár.

A pletykák szerint a Porsche jövőre mutatja be az új 911 R-t, amely a Porsche sportkocsiépítésének esszenciáját adja.  Alapját a 911 GT3 adja, így motorja az akár 9000-es fordulatszámra is képes, 3,8 literes hathengeres blokk lesz.

Míg a GT3-ban ez 475 lóerőt teljesít, a hierarchia betartása végett a 911 R “csak” 460-at tud majd. Ám míg a GT3 csak dupla kuplungos automata sebességváltóval készül, az R-t manuális szerkezettel szerelik majd.

Nemcsak az új váltó fokozza majd a vezetési élményt, az autó többi részlete is. A tervezők megtartották a normál 911-nél jóval szélesebb GT3-karosszériát, de lehagyták róla a nagyméretű hátsó szárnyat, és az első spoiler is egyszerűbb. Az eredmény kevesebb leszorítóerő, de nemcsak ettől lesz izgágább az R, hanem a GT3-hoz képest keskenyebb abroncsai nyomán. Így míg a GT3 végtelenül stabil, addig a 911 R játékosabbnak ígérkezik.

Megtartják a 911 GT3 egyedi keréktárcsáit, mert így lehetőség van a kerámia féktárcsák bevetésére is. A koncepció részeként az R-ben sem lesznek hátsó ülések és klíma, elérhető lesz viszont a bukócső és a hatpontos biztonsági övekhez megfelelő versenyülés is. A lényeg, hogy a GT3-hoz hasonlóan a hagyományos 911-hez képest kisebb súlyt érjenek el.

Nem először készít R névvel 911-est a Porsche, 1967-ben gyártottak ugyanis 22 vagy 23 (forrástól függően) darab ilyen könnyített modellt, amelyek egy versenyautó homologizációja miatt épültek.

Várhatóan 2016 elején a Genfi Autószalonon mutatkozhat be a Porsche 911 R, amely maximum néhány száz darabos szériában készül majd.